Zelfbouw
Luistergenot met zelfbouw Bombardons en meer
- Rudie2013
- [Rudie2013]
-
Minder
Meer
15 aug 2013 20:49 #35212
door Rudie2013
Beantwoord door Rudie2013 in topic Luistergenot met zelfbouw Bombardons en meer
Ik droom nog maar even verder, hang wel een plaatje boven het bed. :thumbsup:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 aug 2013 20:34 #35210
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Luistergenot met zelfbouw Bombardons en meer
Ik ben benieuwd hoe dit allemaal klinkt en laat me binnenkort verrassen.
toppie
Bert.
toppie
Bert.
Mvg.
Bert
15 aug 2013 20:24 #35209
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Luistergenot met zelfbouw Bombardons en meer
Idd fraaie set in een nog fraaiere opstelling en ruimte.
Daar komt dit spul wel tot zijn recht!
Ziet er bijzonder goed uit!
Groet Frank
Daar komt dit spul wel tot zijn recht!
Ziet er bijzonder goed uit!
Groet Frank
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
15 aug 2013 20:18 - 15 aug 2013 20:34 #35208
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Luistergenot met zelfbouw Bombardons en meer
Mooi dat je dit heb mogen aanhoren bij één van de experts op hifi gebied
en zonder meer een groot expert op het gebied van het bouwen van luidsprekers.
En dit aangehoorde ook nog mono, waarmee wederom
duidelijk is dat mono hifi tot ongekende prestaties komt.
:thumbsup:
en zonder meer een groot expert op het gebied van het bouwen van luidsprekers.
En dit aangehoorde ook nog mono, waarmee wederom
duidelijk is dat mono hifi tot ongekende prestaties komt.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 15 aug 2013 20:34 door brcf01.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 aug 2013 20:05 #35206
door hkruis
Luistergenot met zelfbouw Bombardons en meer werd gestart door hkruis
Ik wilde eigenlijk niet nog een topic openen over de combinatie van een AG9004 met de AG9007. Maar het moet toch nog even.
Vandaag op bezoek geweest in een walhalla van allerlei fraaie apparatuur. Als luistertest was er een speciale opstelling voor mij gemaakt bestaande uit een exclusieve Tivoli CD-speler, De Garrard platenspelers 301 en 4HF. De eigenaar van dit moois heeft zelf een boxenset gebouwd met 2 x een bombardon en 2 satellieten met de 9710AM. De Philips ontwerpen stonden hierbij centraal.
Het was een waar genot om dit nu eens live te horen, waarbij helemaal bewezen is dat het zelfbouwen van boxen tot ongekend hoge prestaties kan leiden. :thumbsup:
Ook een demo met de AD5055 boxen met de AD5201A bombardon erin. Deze "lage tonen pomp" is met een stijve conus van piepschuim gemaakt en voorzien van luchtkussendemping. Deze komt ruim een octaaf lager dan de 9710 en heeft een onwaarschijnlijk lage vervorming. De boxen hebben verder nog 2 stuks AE37011 aan boord met een asymmetrisch wisselfilter met dubbele spoelen.
In deze demo waren er 2 van deze kasten aan gesloten op de AG9007. Ook bij een laag geluidsniveau wordt je van de stoel afgeblazen zonder enige hoorbare vervorming. Ik heb deze boxen zelf ook in bezit gehad aangesloten op een 9018. Dat klonk ook niet verkeerd, maar dit overtreft het vele malen.
Kortom een zeer fraaie ultieme luister ervaring.
Henk
Vandaag op bezoek geweest in een walhalla van allerlei fraaie apparatuur. Als luistertest was er een speciale opstelling voor mij gemaakt bestaande uit een exclusieve Tivoli CD-speler, De Garrard platenspelers 301 en 4HF. De eigenaar van dit moois heeft zelf een boxenset gebouwd met 2 x een bombardon en 2 satellieten met de 9710AM. De Philips ontwerpen stonden hierbij centraal.
Het was een waar genot om dit nu eens live te horen, waarbij helemaal bewezen is dat het zelfbouwen van boxen tot ongekend hoge prestaties kan leiden. :thumbsup:
Ook een demo met de AD5055 boxen met de AD5201A bombardon erin. Deze "lage tonen pomp" is met een stijve conus van piepschuim gemaakt en voorzien van luchtkussendemping. Deze komt ruim een octaaf lager dan de 9710 en heeft een onwaarschijnlijk lage vervorming. De boxen hebben verder nog 2 stuks AE37011 aan boord met een asymmetrisch wisselfilter met dubbele spoelen.
In deze demo waren er 2 van deze kasten aan gesloten op de AG9007. Ook bij een laag geluidsniveau wordt je van de stoel afgeblazen zonder enige hoorbare vervorming. Ik heb deze boxen zelf ook in bezit gehad aangesloten op een 9018. Dat klonk ook niet verkeerd, maar dit overtreft het vele malen.
Kortom een zeer fraaie ultieme luister ervaring.
Henk