Reparatie en Restauratie tip's
ELL80
17 dec 2023 19:11 #98693
door Johannes
Beste Roberto,
Als ik jouw verhaal lees geef je zelf al aan dat je niet heel erg op de hoogte bent van de buizen techniek.
Is het dan niet verstandiger om er iemand met verstand van zaken naar te laten kijken in plaats van op goed geluk buizen te gaan vervangen? Dat leidt meestal niet tot het gewenste resultaat.
Laat anders eens weten waar je woont en hopelijk reageert er dan een mede hobbyist. Die zijn er genoeg.
Groeten, Hans
Als ik jouw verhaal lees geef je zelf al aan dat je niet heel erg op de hoogte bent van de buizen techniek.
Is het dan niet verstandiger om er iemand met verstand van zaken naar te laten kijken in plaats van op goed geluk buizen te gaan vervangen? Dat leidt meestal niet tot het gewenste resultaat.
Laat anders eens weten waar je woont en hopelijk reageert er dan een mede hobbyist. Die zijn er genoeg.
Groeten, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 dec 2023 19:00 - 17 dec 2023 19:11 #98692
door Huub
Ja de ELL 80 is een dubbelen eind buis is de kast een Como of Mandello ?
die vor stereo een helft gebruikt voor L.&Rechts per kant stereo
Als je deze vernieuwd dan ook de Koppel condensators
dar ommede gaat hij Rood gloeien ik ken het meubel
Dus ook twee C,s vernieuwen .. De Ell buis is duur
Vaak merk Lorenz ..Kopen wim Rotte . gebruikt
ik zou NIET gaan Rommelen Hij is nog wel te koop
maaaar niet goed koop maar toch beter te duur ALS NIET Te koop
Huub
die vor stereo een helft gebruikt voor L.&Rechts per kant stereo
Als je deze vernieuwd dan ook de Koppel condensators
dar ommede gaat hij Rood gloeien ik ken het meubel
Dus ook twee C,s vernieuwen .. De Ell buis is duur
Vaak merk Lorenz ..Kopen wim Rotte . gebruikt
ik zou NIET gaan Rommelen Hij is nog wel te koop
maaaar niet goed koop maar toch beter te duur ALS NIET Te koop
Huub
Laatst bewerkt 17 dec 2023 19:11 door Huub.
17 dec 2023 17:18 #98691
door boonski
Hallo,Ik heb een Grundig stereo kast van mijn opa en heb eindelijk de platenspeler weer aan de praat gekregen, maar nu heb ik geen geluid. Mechanisch kan ik heel veel, maar electronica is iets wat buiten mijn begrip ligt. Ik heb wel gekeken naar het electrische schema dat erbij zat natuurlijk, maar dat is iets ingewikkelder dan een bedradingschema van een auto! In de kast ziet alles er normaal uit, maar de ELL80 buis ziet er wat minder uit. Op het schema staan 2 ELL80, maar in de kast zie ik er maar een?!
Ik heb een multimeter en had graag willen weten of de buis hiermee te testen is.Volgens internet zou de ELL80 gelijk zijn aan de 6HU8 of twee EL95 buizen. Zijn die hier in Nederland ergens betrouwbaar te koop?Alvast bedankt, Roberto.
Ik heb een multimeter en had graag willen weten of de buis hiermee te testen is.Volgens internet zou de ELL80 gelijk zijn aan de 6HU8 of twee EL95 buizen. Zijn die hier in Nederland ergens betrouwbaar te koop?Alvast bedankt, Roberto.