Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Erres KY566 PS stuk gegaan

Meer
15 mei 2021 17:35 #90571 door Bert22
Beste forumgebruikers

Ik heb aan de admin gevraagd of ik deze vraag hier mocht stellen, omdat ik niet zeker wist of dit hier thuis hoorde. Mijn moeder had een oude Erres radio met platenspeler (model KY566 PS) op zolder staan. Deze was van haar oma geweest, maar de stekker was stuk. Na een nieuwe stekker eraan gezet te hebben, heb ik hem aangezet om te kijken of hij het deed. En dat deed hij, maar helaas na 10/15 minuten spelen stopte hij er mee, de verlichting gaat nu ook niet meer aan.
Admin Henk gaf al aan dat een oude radio rustig opgestart had moeten worden, wat ik helaas niet wist. Bij het openmaken kwam ik ook veel stof tegen, iets wat ik ook beter had kunnen verwijderen voor ik hem aan probeerde te zetten.

Helaas heb ik totaal geen ervaring met oude radios's, maar zou ik het wel heel fijn vinden als ik hem weer werkend kan krijgen voor mijn moeder. Ik ben zelf helemaal niet technisch aangelegd, wel qua programmeren, maar niet met een soldeerbout, transistors etc. Toch zou ik graag willen proberen om te kijken of ik hem weer aan de praat kan krijgen. 

Mijn vraag aan jullie is of iemand misschien een idee heeft wat de oorzaak van dit probleem kan zijn en wat ik na ka kan kijken om hem misschien weer werkend te krijgen.

Mijn eigen research kwam tot dit schema  www.radiodatabase.nl/toestellen/erres/KY566/KY566.pdf maar ik heb daar helaas verder niet genoeg verstand van om iets mee te kunnen.

Een aantal afbeeldingen zijn hier te vinden:  imgur.com/a/uTzriwd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena