Reparatie en Restauratie tip's
Restauratie B5X62A
21 dec 2020 19:00 #87644
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Restauratie B5X62A
Ik dacht dat de kast en de schaalplaat anders zijn bij de B5X74A.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F2ride2001
- [F2ride2001]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 dec 2020 18:46 - 21 dec 2020 18:50 #87643
door F2ride2001
Handtekening
Beantwoord door F2ride2001 in topic Restauratie B5X62A
Dank, zal morgen eens kijken. Ik heb een fout gemaakt: het is een B5X62A zag ik achterop, ipv 74A
Wat is überhaupt het verschil? Ze zien er hetzelfde uit.
Wat is überhaupt het verschil? Ze zien er hetzelfde uit.
Handtekening
Laatst bewerkt 21 dec 2020 18:50 door F2ride2001.
- Francois129
- [Francois129]
-
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
21 dec 2020 15:55 #87642
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Restauratie B5X62A
Beste,
Als het enkel vet en plakkerig is gebruik ik IPA (isopropylalcohol) en een borsteltje.
Daarna nog eens ipa en een vod om alles mooi weg te vegen.
François
Als het enkel vet en plakkerig is gebruik ik IPA (isopropylalcohol) en een borsteltje.
Daarna nog eens ipa en een vod om alles mooi weg te vegen.
François
- F2ride2001
- [F2ride2001]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 dec 2020 14:03 - 22 dec 2020 10:16 #87640
door F2ride2001
Handtekening
Restauratie B5X62A werd gestart door F2ride2001
Om mijn Philips Plano collectie een beetje compleet te krijgen heb ik de hand gelegd op een B5X62A.
Zo'n beetje de eerste plano volgens mij.
Hij stond al een aantal maanden te wachten op me, maar door werk niet eerder tijd gehad.
Vandaag eindelijk vrij (eerste vakantie dit jaar .....)
De radio eerst eens even op een variac geprobeerd. Keurig FM ontvangst met wat brom geluiden. EM80 doet niet veel. Daarna de radio uitgekast.
De omkasting had een craquelé vernis laag. Deze met afbijt eraf gekregen. Durfde het niet aan, om met die ronding, te gaan schuren. De vernis laag eraf halen ging best goed. Daarna is het toch weer een zooitje om alle troep opgeruimd te krijgen, maarja, hoort erbij.
De radio was enorm smerig. De volume en afstem knop met BREF ingespoten en het liep gewoon donker bruin eraf..... De glas plaat netjes schoon gekregen. Houtwerk ligt nu te drogen en hopelijk komende dagen weer verder. Ik heb wat afgekeken bij mijn vriend (bouwt gitaren) en poriën vuller gekocht om deze radio eens mooi glad glanzend te krijgen. Ben benieuwd.
Waar ik wel tegen aanloop: Hoe maken jullie het chassis schoon?
Het vet zit er echt met een laag op. Je krabt het met je nagel er gewoon af. Het hele chassis is zwart en plakkerig. Brrrrrr.
Wat foto's voor de geïnteresseerden
Zo'n beetje de eerste plano volgens mij.
Hij stond al een aantal maanden te wachten op me, maar door werk niet eerder tijd gehad.
Vandaag eindelijk vrij (eerste vakantie dit jaar .....)
De radio eerst eens even op een variac geprobeerd. Keurig FM ontvangst met wat brom geluiden. EM80 doet niet veel. Daarna de radio uitgekast.
De omkasting had een craquelé vernis laag. Deze met afbijt eraf gekregen. Durfde het niet aan, om met die ronding, te gaan schuren. De vernis laag eraf halen ging best goed. Daarna is het toch weer een zooitje om alle troep opgeruimd te krijgen, maarja, hoort erbij.
De radio was enorm smerig. De volume en afstem knop met BREF ingespoten en het liep gewoon donker bruin eraf..... De glas plaat netjes schoon gekregen. Houtwerk ligt nu te drogen en hopelijk komende dagen weer verder. Ik heb wat afgekeken bij mijn vriend (bouwt gitaren) en poriën vuller gekocht om deze radio eens mooi glad glanzend te krijgen. Ben benieuwd.
Waar ik wel tegen aanloop: Hoe maken jullie het chassis schoon?
Het vet zit er echt met een laag op. Je krabt het met je nagel er gewoon af. Het hele chassis is zwart en plakkerig. Brrrrrr.
Wat foto's voor de geïnteresseerden
Handtekening
Laatst bewerkt 22 dec 2020 10:16 door F2ride2001. Reden: typenr verkeerd