Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Gezocht reparateur buizenradio Gelderland/Overijssel

Meer
13 nov 2019 01:44 - 13 nov 2019 01:48 #80593 door Bert Kn

Opmerkelijk vind ik het wel dat je ondanks jou betoog voor het behoud van deze radio,
je zelf ook geen enkele moeite wilt doen om dit toestel voor de dame te repareren.

Maar duidelijk uit jou verhaal is dat je in elk geval NIKS voor een ander doet maar alleen voor JEZELF wel 1000 euro ----zegt--- te willen uitgeven... Daarmee bewijs je volgens jezelf dat je wel degelijk veel geld wilt besteden...zolang het alleen maar voor jouzelf is .
Prima toch ?

Boute uitspraken Ben.
Maar laat ik je dan het volgende vertellen!
Peter ken ik inmiddels ruim zeven jaar en wat betreft jou idee over hem zit je er helemaal naast!

Hij is geen doorgewinterde radio reparateur heeft al een druk bezet leven en waarom zou hij zo’n klus dan aangaan voor een wild vreemde waar jij verder geen moeite meer in wil stoppen.

By the way.
Ik doe dat ook niet meer voor Jan en alleman.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 13 nov 2019 01:48 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 nov 2019 00:11 - 13 nov 2019 00:15 #80592 door Ben Dijkman
Dank je Kees.
Lijkt mij ook een nette prijs voor het werk dat ik er in stop...(mits ik het toestel ook de moeite waard vind)
Jaren geleden deed ik het ook voor de helft, maar dan trek je op den duur toch de verkeerde (ondankbare) klanten aan.
Mensen die wel graag 50 euro willen betalen waarderen en begrijpen tenminste wel dat je tijd, werk en een vrije dag of middag voor hen inzet .
Voor die mensen is het ook leuk om nog wat extra's aan zo'n toestel te doen,
zoals bijvb. een poetsbeurtje of een paar mooiere knoppen of oogje die ik misschien nog heb liggen.
Ik geef 2 jaar garantie behalve op de duurdere EM buizen. :)

Uiteraard zijn er grenzen aan 50 euro: Ik ga niet ook nog eens voor dat geld onderdelen zoals trafo's lopen zoeken op beurzen of het toestel hier langdurig stallen. Heb ook mijn werk gezin en andere hobby's.

Daar zijn wel andere liefhebber voor....dacht ik :)

Handtekening
Laatst bewerkt 13 nov 2019 00:15 door Ben Dijkman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees van Dijke

Meer
12 nov 2019 21:09 #80590 door Kees van Dijke
50 Euro voor een reparatie aan een buizenradio valt erg mee. Vaak heb je een halve tot een hele werkdag werk aan. Denk ook aan schoonmaken, smeren, afstemkoorden vernieuwen, alsook verlopen weerstanden en lekke condensatoren vernieuwen. In een Grundig 3045W moet je al 23 condensatoren en 2 kleine elco's vernieuwen.

groetjes,
-=Kees=-
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA

Meer
12 nov 2019 19:03 #80589 door Huub
Inder tijd dat is ze repp was de prijs
altijd twee keer de helft en dat valt mee wel
huub

Meer
12 nov 2019 16:58 - 12 nov 2019 18:33 #80588 door Ben Dijkman
Zo egoïstisch ben ik niet.
Voor 50 euro reviseer ik toestellen voor 3 den compleet met 2 jaar garantie inclusief materiaal.

Ik stel wel eisen aan een toestel voordat ik er aan begin en bespreek dat vooraf met de klant
Trafo moet goed zijn en er mag niet in gerommeld zijn (knippen of aan de spoelen gedraaid etc.)
Niet dat ik zelf het toestel weggooi, dat moet de klant zelf maar beslissen .

Opmerkelijk vind ik het wel dat je ondanks jou betoog voor het behoud van deze radio,
je zelf ook geen enkele moeite wilt doen om dit toestel voor de dame te repareren.

Eigenlijk snap ik helemaal niks van jou reacties waarin nogal veel achterdocht schuil lijkt te gaan.
Maar duidelijk uit jou verhaal is dat je in elk geval NIKS voor een ander doet maar alleen voor JEZELF wel 1000 euro ----zegt--- te willen uitgeven... Daarmee bewijs je volgens jezelf dat je wel degelijk veel geld wilt besteden...zolang het alleen maar voor jouzelf is .
Prima toch ? ;)
Wat is jou probleem dan ?

Handtekening
Laatst bewerkt 12 nov 2019 18:33 door Ben Dijkman.

Meer
12 nov 2019 06:53 #80581 door peters0076
Ben Dijkman

50 euro heel apart.

Ik zou hem weer terug op zolder zetten.
En wachten tot er een donor voorbij komt.
Wachten kost niets.

Ja groot radio hart Ben,zelf wel eens eens radio weggebracht voor reparatie en restaureren en 1000 euro erachteraan voor budget.
En geduldig wachten tot hij klaar was.(ja ik kom uit Nederland)

Wat er nu niet is, is er later wel.
Repareer niets voor anderen alleen heel af en toe voor mijzelf.
Vind het alleen vervelend als telkens mensen neergesabeld worden over budget
wat mensen voor hun hobby overhebben maar je zelf ook er niet veel energie in wil steken. en dan budget van 50 euro?jij moet toch beter weten!

Gooi lekker in de Kliko

Gemaakt door Kunena