Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Gezocht reparateur buizenradio Gelderland/Overijssel

Meer
16 nov 2019 20:54 #80633 door Erwin goossens
Ik repareer ook geregeld toestellen voor anderen. Er komen zelf 2 Nederlanders geregeld naar mij (BE) om radio’s te laten restaureren. De andere terug meenemen en een andere achterlaten.. ik haal alle papiercondensatoren eruit, kleine elcootjes, voedingselco indien goed blijft zitten.. gelijkrichter idem.. ik reinig ook de schaal . Verstrooischerm (of vervangen indien plastieken en vergeeld/ gescheurd) verder regel ik hem af indien ik vind dat hij beter moet kunnen.. de mechaniek word gesmeerd. Schakelaars ,potmeters gereinigd zodat ze niet haperen/ kraken.zelf de knoppen gaan eraf en worden in zeepwater weer als nieuw gemaakt.. EM buis word vervangen( als die zwakker is, ) wat de klant meestal wil. Ik reken toch een 8 uur per radio. Ik vraag dan meestal 75€. Tenzij natuurlijk bv de nettrafo etc is doorgebrand.schaal stuk. Nieuw doek erin etc etc..Lijkt me niet overdreven .ik geef 2 maand garantie en nog nooit iemand die problemen ondervond
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben Dijkman, maarten, F2ride2001

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 nov 2019 23:17 #80626 door Ben Dijkman
@ Maarten.
In de topic starter zijn vraag is al voorzien; Hij komt zondag zijn toestellen brengen.

Eerst goed lezen zodat je snapt en weet wat er wel of nog niet gezegd is op fora, gebeurt dikwijls niet.
"20 zuivere waarheden" worden gericht gegeven als goedbedoeld advies /idee./ grap geopperd.
Allen vanuit ieders eigen perspectief / invalshoek gericht op de vraag van het topic.
Reacties afgeschoten op het topic, welke als een kleiduif in alle richtingen uiteen spat.

Wat was de oorspronkelijke topic vraag ook al weer ?

Handtekening

Meer
14 nov 2019 15:13 - 14 nov 2019 15:19 #80618 door maarten
Mee eens dat het makkelijker is om naar iemand in de buurt te gaan, zeker omdat de vraagsteller ook iemand in de buurt zoekt. Vaak reageren er wel een paar mensen, zoals jij ook al meteen deed voor het off-topic ging. Op een NVHR reparatiedag werkt het ook een beetje zo, alleen dan ga je erheen in plaats van dat je op het forum iemand zoekt. Ik doe met die verwijzing niets af aan jouw aanbod om de klus aan te pakken, of het eventuele aanbod van een ander.

Verhaal van de gezochte trafo ging toch niet over de radio van de TS? Of vergis ik me nu? Ik las dat meer als iets dat er opeens bij werd gehaald omdat iemand een duit in het zakje wilde doen.

P.S. Mijn advies was alsnog dom, de TS gaf in de startpost aan dat het hem te lang duurde om op de volgende reparatiedagen te wachten. Hij kende ze dus al.

P.P.S. Voor de meelezers: de NVHR reparatiedagen zijn juist ook voor niet-leden, dus dat is geen probleem. Als een reparatie uitgebreider is en er niet aanwezige onderdelen nodig zijn, dan kan er een afspraak gemaakt worden met de betreffende reparateur of een ander die meer in de buurt woont om de radio mee te nemen om er verder aan te werken.
Laatst bewerkt 14 nov 2019 15:19 door maarten.

Meer
13 nov 2019 22:54 - 13 nov 2019 23:27 #80610 door Ben Dijkman
@Maarten.
Niet iedereen loopt even makkelijk een NVHR reparatie dag binnen.
Een leek weet immers niets van NVHR : Wat is dat dan voor iets ? Moet ik lid worden dan ? Wanneer dan ? Waar dan ? Hoe laat dan ? Kan ik daar zomaar binnenlopen dan ? Hoe gaat dat verder dan ? Hoe zit dat met betalen...etc ect.
Meer voor de hand liggend is het om iemand in je eigen omgeving te vinden die dit soort klussen regelmatig doet.

Maar ook bij de nvhr reparatie dag , hebben ze geen schap met (Grundig) trafo's klaar liggen ;)

Handtekening
Laatst bewerkt 13 nov 2019 23:27 door Ben Dijkman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees van Dijke, maarten

Meer
13 nov 2019 04:48 #80596 door maarten
P.S. Ik reageer zelf op vragen om reparaties meestal met een verwijzing naar de reparatiedagen van de NVHR. Zie voor de agenda www.nvhr.nl waarmee ik overigens niets wil afdoen aan de mensen die zelf hun diensten aanbieden, daar is niets mis mee. Gewoon een extra optie.

Meer
13 nov 2019 04:24 - 13 nov 2019 04:45 #80595 door maarten
Ik heb nog niets van het beheer definitief overgenomen en ook geen afspraken gemaakt met Henk over modereren, maar vooral bij diverse reacties van Peters0076 gaan mijn vingers een beetje kriebelen om het modijzer vast op te warmen.

Ik snap misschien een stukje context niet want dit soort opmerkingen komt vaak voort uit oud zeer, maar als er gesuggereerd wordt dat 50 euro duur is voor een reparatie en dat als een of andere sneer wordt bedoeld, dan hoef ik dat niet meer van commentaar te voorzien want dat is al gedaan. Verder zijn afspraken over het budget iets tussen reparateur en klant, wel altijd verstandig om daar vantevoren iets over af te spreken trouwens.

@BertKn: als ik het goed begrijp, zegt Ben iets tegen Peter als "Als mijn manier van werken je niet bevalt, doe het maar beter en kom dan nog eens terug". Ik denk dat dat ongeacht de verwoording en details die misschien niet helemaal kloppen, een proportionele reactie is binnen een discussie die om te beginnen al niet in dit topic thuishoort.

Ook aan Huub de herinnering dat het ging om een simpele vraag of iemand een radio wilde nakijken, niet echt om een discussiestuk. Zo'n opmerking had ik verder genegeerd als het topic niet uit de hand was gelopen, maar nu zeg ik er ook maar wat van.
Laatst bewerkt 13 nov 2019 04:45 door maarten.

Gemaakt door Kunena