Reparatie en Restauratie tip's
8 buitenste bruine toetsen B7x63A gezocht
16 jun 2019 13:47 #77976
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic 8 buitenste bruine toetsen B7x63A gezocht
Klopt helemaal.
Volledig mee eens.
Mooie bijdrage.
Volgens mij heeft Huub P. nog wat setjes van de knoppen van Ben liggen.
Maar het is uiteraard aan hem wat daarmee gebeurd.
Groet
RenéR
Volledig mee eens.
Mooie bijdrage.
Volgens mij heeft Huub P. nog wat setjes van de knoppen van Ben liggen.
Maar het is uiteraard aan hem wat daarmee gebeurd.
Groet
RenéR
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben Dijkman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 jun 2019 13:07 #77974
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic 8 buitenste bruine toetsen B7x63A gezocht
Het lijkt er sterk op dat men koste wat het kost de boel origineel wil houden en daar passen repro onderdelen niet bij. Een aantal jaren kocht ik bij Ben op de beurs een prachtig repro schaaltje voor mijn kompasradio, de BX370. Ik kreeg meteen commentaar van anderen over deze aankoop "Je gaat toch geen repro onderdelen gebruiken?" Toen heb ik toch heel fijntjes uitgelegd dat mijn radio in een keurige staat verkeert en dat ik het geen gezicht vind dat er een schaaltje met roestsporen op zit. De reprohendels voor de BX370/380 zagen de mensen voor origineel aan. "Hm, toch wel mooi gemaakt" Ook die aan mijn toestellen zitten zijn repro.
Tuurlijk, als het origineel en netjes is, is dat leuk, maar ik heb met repro onderdelen geen probleem.
Ik heb toestellen gezien met nieuwe toetsen en schalen, echt het ziet er prima uit!
Andere toestellen van mij hebben ook een repro schaal, het verschil is niet te zien.
Jammer dat het werk van Ben door velen niet gewaardeerd wordt. Op een "radioforum" dat al enige tijd uit de lucht is, werd ook schande gesproken over repro onderdelen door mensen die kost wat het kost alles origineel willen houden.
Dit wou ik toch even kwijt.
Groeten,
Peter
Tuurlijk, als het origineel en netjes is, is dat leuk, maar ik heb met repro onderdelen geen probleem.
Ik heb toestellen gezien met nieuwe toetsen en schalen, echt het ziet er prima uit!
Andere toestellen van mij hebben ook een repro schaal, het verschil is niet te zien.
Jammer dat het werk van Ben door velen niet gewaardeerd wordt. Op een "radioforum" dat al enige tijd uit de lucht is, werd ook schande gesproken over repro onderdelen door mensen die kost wat het kost alles origineel willen houden.
Dit wou ik toch even kwijt.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 jun 2019 20:58 #77965
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic 8 buitenste bruine toetsen B7x63A gezocht
Ik begrijp de mensen niet. Ik heb enkele dingen van je gekocht. Oa de kartonnen schaal voor de 373 kompasradio en nieuw snoer hiervoor en schaaldraad.... omdat ik weet dat jij kwaliteit levert. Er zijn van deze 63 A tig toestellen over. Waarvan 3/4 de met slechte /kapotte toetsen. Ik kan er niet aan uit mensen deze kans laten liggen.. ook ik vroeg op het forum of er iemand deze 8 toetsen overhad.. maar ik kon niet anders:( ik vind de replica toetsen niet meer en wie weet heeft iemand dit type ooit gesloopt en waren deze toetsen nog als nieuw en liggen ze bij iemand in een bakje. Ik dacht proberen kan geen kwaad
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 jun 2019 20:48 #77964
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic 8 buitenste bruine toetsen B7x63A gezocht
Hey Tjerk. Klopt. Ik heb ook vandaag een grundig 5040 gekocht met motorbediening . Uiteraard te reviseren door mij. Deze vind ik ook mooier dan de 63A maar omdat ik alle topmodellen heb mag deze uiteraard niet ontbreken. En ik wil hem tot in de puntjes restaureren. Nieuw doek. Kast bijgewerkt en gelakt en uiteraard nieuwe of goede knoppen
15 jun 2019 01:56 - 15 jun 2019 02:20 #77955
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic 8 buitenste bruine toetsen B7x63A gezocht
Nou Ben.
Dat ben ik helemaal met je eens.
De meeste graaiers zitten onder de personen die een tafel huren en de personen die daar als hulpje zelfs als niet NVHR leden op mee trippen.
Ze struinen de beurs al af voordat het publiek wordt toegelaten.
Zo en nu ben ik wat mij stoort hardop gezegd ook even kwijt.
Hoe noemen ze dat ook alweer, wie het dichtst bij het vuur zit, warmt zich het meest.
Maar, laat ik wel zeggen dat ik de NVHR beurs graag bezoek van wegen de sociale contacten en de toch wel leuke koopjes die ik daar gedaan heb.
Dat ben ik helemaal met je eens.
De meeste graaiers zitten onder de personen die een tafel huren en de personen die daar als hulpje zelfs als niet NVHR leden op mee trippen.
Ze struinen de beurs al af voordat het publiek wordt toegelaten.
Zo en nu ben ik wat mij stoort hardop gezegd ook even kwijt.
Hoe noemen ze dat ook alweer, wie het dichtst bij het vuur zit, warmt zich het meest.
Maar, laat ik wel zeggen dat ik de NVHR beurs graag bezoek van wegen de sociale contacten en de toch wel leuke koopjes die ik daar gedaan heb.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 15 jun 2019 02:20 door Bert Kn.
14 jun 2019 23:55 - 15 jun 2019 00:18 #77952
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic 8 buitenste bruine toetsen B7x63A gezocht
Beter te duur ? Ik snap ook wel dat je dat niet verkeerd bedoeld hoor Huub..
Maar hoezo (TE) duur?
Er is niemand die deze kwaliteit schalen ook maar 0,10 euro goedkoper kan maken laat staan leveren,,,tenzij hij er geld op toe wil leggen of deze oneerlijk in de vingers heeft gekregen
Er zijn ooit een aantal partijen schalen voor mij , laat ik het netjes zeggen :Achter mijn rug om" verdwenen" die door andere nvhr standhouders .zonder enige gene doodleuk op de nvhr beurs (nog steeds) te koop aangeboden worden...
Bewijs dat maar en waar bemoei jij je mee , kreeg ik als antwoord op de vraag hoe ze aan mijn schalen kwamen..
Medeleden je eigen club die dit soort dingen flikken en er ook heel gewoon mee wegkomen...
De nvhr doet ook echt niets hoor terwijl ze ook zelf wel kunnen nagaan dat dit niet klopt.
Belangen &belangen &vriendjespolitiek...
Ik weet wel dit klinkt allemaal heel erg klagerig...maar nu, wat jaartjes later kan ik er zelfs wel om lachen .
De belangrijkste mensen ,grootste graaiers, jatters, hogeboorden slijmerts die, alle mensen die zich wel alleen met ziel en zaligheid inzetten voor de hobby …. voor commercieel uit staan te maken.... en de meerderheid heeft altijd gelijk, de meerderheid die niet weet hoe het werkelijk in elkaar zit...
De klokkenluider moet niet altijd zo drammen of "zomaar ""zeer gewaardeerde mensen zwart lopen maken...die is dus vervelend.
Dat is niet goed voor het imago van "onze keurig nette" Nederlandse radioclub en Oforum :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:
Nou heb ik alles wel zo'n beetje gezegd wat ik al jaren, een keer hardop wilde zeggen.
Thanks !
Maar hoezo (TE) duur?
Er is niemand die deze kwaliteit schalen ook maar 0,10 euro goedkoper kan maken laat staan leveren,,,tenzij hij er geld op toe wil leggen of deze oneerlijk in de vingers heeft gekregen
Er zijn ooit een aantal partijen schalen voor mij , laat ik het netjes zeggen :Achter mijn rug om" verdwenen" die door andere nvhr standhouders .zonder enige gene doodleuk op de nvhr beurs (nog steeds) te koop aangeboden worden...
Bewijs dat maar en waar bemoei jij je mee , kreeg ik als antwoord op de vraag hoe ze aan mijn schalen kwamen..
Medeleden je eigen club die dit soort dingen flikken en er ook heel gewoon mee wegkomen...
De nvhr doet ook echt niets hoor terwijl ze ook zelf wel kunnen nagaan dat dit niet klopt.
Belangen &belangen &vriendjespolitiek...
Ik weet wel dit klinkt allemaal heel erg klagerig...maar nu, wat jaartjes later kan ik er zelfs wel om lachen .
De belangrijkste mensen ,grootste graaiers, jatters, hogeboorden slijmerts die, alle mensen die zich wel alleen met ziel en zaligheid inzetten voor de hobby …. voor commercieel uit staan te maken.... en de meerderheid heeft altijd gelijk, de meerderheid die niet weet hoe het werkelijk in elkaar zit...
De klokkenluider moet niet altijd zo drammen of "zomaar ""zeer gewaardeerde mensen zwart lopen maken...die is dus vervelend.
Dat is niet goed voor het imago van "onze keurig nette" Nederlandse radioclub en Oforum :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:
Nou heb ik alles wel zo'n beetje gezegd wat ik al jaren, een keer hardop wilde zeggen.
Thanks !
Handtekening
Laatst bewerkt 15 jun 2019 00:18 door Ben Dijkman.