8 buitenste bruine toetsen B7x63A gezocht
Maar weinig toestellen met een goed gebit
Er zijn wel heel veel toestellen met een heel slecht gebit .
En toch zijn er nog geen 10 eigenaren te vinden die er met elkaar wel voor kunnen zorgen dat er wel nieuwe komen.?
Dat is toch gewoon heel vreemd ?
Zeker als je bedenkt dat als ze weten dat Pietje wél een setje nieuwe heeft gekocht dat er dan opeens een enorme vraag blijkt te zijn voor de sloopknoppen van Pietje..
Ik maak ze daarom al niet meer omdat ik het zo zonde van mijn tijd, geld en energie vind om mij voor dat soort Nederlandse radioliefhebbers in de schulden te gaan werken zoals ik toen gedaan heb.
Dan ben ik derhalve wel genoodzaakt om pas weer aan de slag te gaan als er ook daadwerkelijk voor 10 setjes behoefte is... Nou dat lijkt mij dus het probleem niet.
Te duur ! Ook al zo'n onterecht doch veel gehoord argument.
Voor slechts 5 euro per knop kan echt NIEMAND ze perfect namaken .
Het zou met een 3d Printer kunnen ...ik zou zeggen probeer het maar en succes ermee.!
Als je bedenkt dat alle repromakers die er een paar jaar geleden nog waren die ook zo graag beweerden ze het allemaal wel voor veel minder geld dan BD&Co zouden kunnen maken: Daar is er niet 1 meer van over !
Dan hebben we nog bepaalde (ahum "vooraanstaande" ) mensen binnen de nvhr die zelf nog nooit iets gepresteerd hebben op reprogebied, die lopen te smoezen dat BD&Co toch wel commercieel zou zijn..
Dat zijn toch de mensen die het radio repareren en herstellen toch juist zouden moeten promoten ?
Ze zouden dan toch ook zelf een partij repro's kunnen laten maken voor een prijs die ze wel rechtvaardig vinden ...nee hoor.... Die moeite willen , kunnen, en durven ze vooral niet te nemen. Daar moet je het dus ook niet van hebben.
Wat ik bedoel te zeggen: Geloof maar in sprookjes zoveel u wenst, maar als je serieus wilt dat er voor toestellen kwaliteit hoogwaardige onderdelen komen , wees dan blij dat het nu nog kan.
Nee, in ben god zij dank totaal niet (meer) afhankelijk van de Nederlandse verzamelaars.
Maar ik snap gewoonweg nog niet (en het doet mij zelfs zeer )hoe juiste de Nederlandse "radioliefhebbers" die de mogelijkheden zo dicht bij de deur hebben, daar geen gebruik van weten te maken.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Van de knoppen op de radio van Erwin is er niet een gebroken, er hoeft dus niets aan gelijmd te worden.
Massief maken door er twee componenten epoxylijm in te gieten tot aan de hoogte van het middenschot is in no time gedaan en dan zijn het geen wrakke knoppen meer.
Primeren en overspuiten is niet nodig de toplaag bij de zes bruine toetsen weg schuren en vervolgens polijsten met commandant zoals eerder omschreven is ook geen dagtaak.
Als ze niet meer verkrijgbaar zijn en je er op deze manier weer een mooi gebit van maakt geeft mij extra voldoening.
Mvg.
Bert
Ben Dijkman schreef : Waarom we toch oh zo graag maar blijven knoeien , uren besteden aan , plakken, volspuiten , schuren , vullen primeren, overspuiten om te eindigen met als topresultaat : Nog steeds datzelfde maar nu gecamoufleerd stelletje wrakke knoppen op je toestel ...die zogenaamd nog origineel zijn....
Er staan nog zeker minimaal 75 van dit model toestellen die heel hard een nieuw gebit nodig hebben.
Toch lukte het nog nooit om voor slechts 10 setjes, serieuze klanten te vinden in Nederland.
Die 2 klanten die toen wel een nieuw setje kochten werden door wel 120 klanten bestookt met verzoekjes om de oude knoppen te mogen overnemen ...voor bijna niets natuurlijk ..:woohoo:
:woohoo: :woohoo: :woohoo:[/quote
Zo is dat Ben.
Ik verwijs even naar de tekst van Jacques Kloters eerder hier geplaatst, over verzamelaars.
verzamelaars
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Mijn F7X60A meubel had amper zonlicht gezien toen ik hem kocht die toetsen zijn bijna net zo mooi. :woohoo:
Probleem blijft voor Erwin dat er (momenteel) geen nieuwe toetsen verkrijgbaar zijn en dan moet je wat vindt ik.
Mvg.
Bert
Er staan nog zeker minimaal 75 van dit model toestellen die heel hard een nieuw gebit nodig hebben.
Toch lukte het nog nooit om voor slechts 10 setjes, serieuze klanten te vinden in Nederland.
Die 2 klanten die toen wel een nieuw setje kochten werden door wel 120 klanten bestookt met verzoekjes om de oude knoppen te mogen overnemen ...voor bijna niets natuurlijk ..:woohoo:
:woohoo: :woohoo: :woohoo:
Handtekening
Erwin,
Zoals ik HIER al eerder vermelde ontkom je er denk ik niet aan de knoppen onder handen te nemen daar als je er al aan kunt komen ze vaak ook verschoten zijn.
Bij twee van deze radio’s heb ik dat met succes gedaan.
Ook een zwak punt van deze radio zijn de knoppen welke niet super degelijk zijn.
Door ouderdom en broos worden wil het middenschot waarmee je ze erop schuift nog wel eens breken omdat met name de voorkeuze knoppen nogal zwaar gaan.
Een goede oplossing daarvoor is ze massief te maken door er twee componenten epoxylijm in te gieten tot aan de hoogte van het middenschot.
Mvg.
Bert