Reparatie en Restauratie tip's
Philips MG zender KFSH 075 uit de 40er jaren
21 mrt 2018 15:34 - 21 mrt 2018 16:20 #71508
door buisje
Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Beantwoord door buisje in topic Philips MG zender KFSH 075 uit de 40er jaren
En voor de groot verbruikers kwam ik deze nieuwe ongebruikte nog tegen, afkomstig uit Lopik, toen er nog Philips zenders op de middengolf gebruikt werden..Heeeel lang geleden dus..
Mooi voor een verzamelaar, denk niet dat er nog veel van te krijgen zijn, in deze staat.
halve meter hoog, het glas was erg goodkoop zeker in die tijd.
Ook NOS dus...
Er kon zo te zien toch een flinke HF PA aan....
Mooi voor een verzamelaar, denk niet dat er nog veel van te krijgen zijn, in deze staat.
halve meter hoog, het glas was erg goodkoop zeker in die tijd.
Ook NOS dus...
Er kon zo te zien toch een flinke HF PA aan....
Laatst bewerkt 21 mrt 2018 16:20 door buisje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 mrt 2018 15:16 - 21 mrt 2018 15:23 #71507
door buisje
Was eigenlijk nooit zo bezig met die 807, was meer een 6146 fan.. lekker klein en 50 Watt per stuk op de sloffen.
was ook even in mijn magazijn gedoken en kwam 4 nieuwe 1625's tegen van dec. 1943...NOS dus..
ook op dat Philips zender geval zitten twee van die hoogspanning gelijkricht buizen, DCG4/1000, zitten via een 1 Amp. zekering met de top aan die 1KVA travo vast..Denk dat ze nog heel zijn.. Rare dingen zijn het met die E3 fitting er aan.
Links de 1625 die 12.6 volt gloeidraad heeft en die na 40 -50 jaar of zo weer een keer aan de prik mag..
was ook even in mijn magazijn gedoken en kwam 4 nieuwe 1625's tegen van dec. 1943...NOS dus..
ook op dat Philips zender geval zitten twee van die hoogspanning gelijkricht buizen, DCG4/1000, zitten via een 1 Amp. zekering met de top aan die 1KVA travo vast..Denk dat ze nog heel zijn.. Rare dingen zijn het met die E3 fitting er aan.
Links de 1625 die 12.6 volt gloeidraad heeft en die na 40 -50 jaar of zo weer een keer aan de prik mag..
Laatst bewerkt 21 mrt 2018 15:23 door buisje.
21 mrt 2018 09:54 - 21 mrt 2018 10:41 #71501
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips MG zender KFSH 075 uit de 40er jaren
Ja Cees ik geloof ook wel dat jij veel stroom gebruikten
elf de Trams gaan langzamer rijden bij jou gezien jij allen stroom gebruikten
ik bezat de PH versterker met vier PE,s aan de achterkant meen 140 watt
zwaar gemaakt pracht versterker .. maar de katodens instellen ging met lampjes er bij
er werd gesproken dat deze van zelf instelden naar gebruik .. met zilver platen katt in de buizen
het was wel zo dat de versterker een aanzet tijd had . hij had in de start beging een brom
die later weg zakten .. Of dat zo hoorden ? het is natuurlijk een stationere versterker
deze worden bvb aangezet en nooit meer uit .. op grote plaatsen werk
Het is de versterker ..EL6436/01.. 140 watt . met de Vier PE buizen op de achter kant
met grote Kerr pennen voeten ... vier Blauwe elco,s in serie .. zeer solide gemaakt door pH
ik heb deze ook destijds gebruikt dat we bij e plaatselijke muziek vereniging waren ook binnen en buiten
Ja ik speelde ook op blaas instrumenten met het gehelen gezin buiten en binnen
deze werd niet gebruik voor disco .. maar daar bezat ik een grote stoets trafo,s VD Heem versterker stereo trap deze had op PA locaties gewerkt de versterker en werd vervangen voor modern
voor 2x 100 watt .. met grote kasten met Celestion .G spiekers zeer groot model 250 watt met aanvulling met filters 9710 M afgepot tezamen met de basse mid celestion.s G...in gesloten grote kasten zelf gemaakt van zwaar multieplex .. deze disco alure was
geen kinderachtig speel goed .. maar dat daverde er op los .. mooi geluid en de ramen zo wat er uit
met vier keer el 34 telefunken er op .... ECC 40 fasen draaier . EL 84 per kant voor insturing met
metaal kokers er op .. het was ook een booster versterker .. gemaakt en veranderd door een
ouderen vakman van valken berg , een zeer goede kennis van mij.
je moest de versterker trap met handvaten aan bijde zijden met twee man tillen .
er was ook een goed meng paneel bij met toonregeling en twee grote duals . dat was in die tijd nog zoo platen
er stonden ook eerst twee AX 50 op kwik dampers maar later vervangen door diodens
huub
elf de Trams gaan langzamer rijden bij jou gezien jij allen stroom gebruikten
ik bezat de PH versterker met vier PE,s aan de achterkant meen 140 watt
zwaar gemaakt pracht versterker .. maar de katodens instellen ging met lampjes er bij
er werd gesproken dat deze van zelf instelden naar gebruik .. met zilver platen katt in de buizen
het was wel zo dat de versterker een aanzet tijd had . hij had in de start beging een brom
die later weg zakten .. Of dat zo hoorden ? het is natuurlijk een stationere versterker
deze worden bvb aangezet en nooit meer uit .. op grote plaatsen werk
Het is de versterker ..EL6436/01.. 140 watt . met de Vier PE buizen op de achter kant
met grote Kerr pennen voeten ... vier Blauwe elco,s in serie .. zeer solide gemaakt door pH
ik heb deze ook destijds gebruikt dat we bij e plaatselijke muziek vereniging waren ook binnen en buiten
Ja ik speelde ook op blaas instrumenten met het gehelen gezin buiten en binnen
deze werd niet gebruik voor disco .. maar daar bezat ik een grote stoets trafo,s VD Heem versterker stereo trap deze had op PA locaties gewerkt de versterker en werd vervangen voor modern
voor 2x 100 watt .. met grote kasten met Celestion .G spiekers zeer groot model 250 watt met aanvulling met filters 9710 M afgepot tezamen met de basse mid celestion.s G...in gesloten grote kasten zelf gemaakt van zwaar multieplex .. deze disco alure was
geen kinderachtig speel goed .. maar dat daverde er op los .. mooi geluid en de ramen zo wat er uit
met vier keer el 34 telefunken er op .... ECC 40 fasen draaier . EL 84 per kant voor insturing met
metaal kokers er op .. het was ook een booster versterker .. gemaakt en veranderd door een
ouderen vakman van valken berg , een zeer goede kennis van mij.
je moest de versterker trap met handvaten aan bijde zijden met twee man tillen .
er was ook een goed meng paneel bij met toonregeling en twee grote duals . dat was in die tijd nog zoo platen
er stonden ook eerst twee AX 50 op kwik dampers maar later vervangen door diodens
huub
Laatst bewerkt 21 mrt 2018 10:41 door Huub.
21 mrt 2018 00:59 #71494
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips MG zender KFSH 075 uit de 40er jaren
@ Hans A,
Ja, een interessant project om dat weer goed werkend te krijgen?
Anders mooi materiaal om er een flinke buizen versterker van te bouwen.
PE06/40 = 807. Zijn Beam tetrodes met pennen voet.
Ik heb in het verleden een versterker gebouwd met 6x PE06/40 (807) per kanaal in de
eindtrappen. Die klonk beter als menig heel dure torren bak.
Kwam zo veel warmte af, dat je hem kon gebruiken als voet stoof.
ECC83 in de voor trap en ECC82 in de fase draaier.
Als UGT's gebruikte ik ringkern trafo's. XC160?
Is al weer zo'n 25 jaar geleden.
Succes, Cees.
Ja, een interessant project om dat weer goed werkend te krijgen?
Anders mooi materiaal om er een flinke buizen versterker van te bouwen.
PE06/40 = 807. Zijn Beam tetrodes met pennen voet.
Ik heb in het verleden een versterker gebouwd met 6x PE06/40 (807) per kanaal in de
eindtrappen. Die klonk beter als menig heel dure torren bak.
Kwam zo veel warmte af, dat je hem kon gebruiken als voet stoof.
ECC83 in de voor trap en ECC82 in de fase draaier.
Als UGT's gebruikte ik ringkern trafo's. XC160?
Is al weer zo'n 25 jaar geleden.
Succes, Cees.
20 mrt 2018 22:42 - 20 mrt 2018 22:51 #71488
door buisje
Heb de buis PE 06/40 in mijn 50er jaren buizenboeken staan met alle bijlage erbij.. datum: juli 1954 herziene druk..
de enige trap die nog origineel is, is de hf driver trap ook met dezelfde PE 06/40, zal met de signaal generator en scoop eens kijken waar die ergens zit..
de enige trap die nog origineel is, is de hf driver trap ook met dezelfde PE 06/40, zal met de signaal generator en scoop eens kijken waar die ergens zit..
Laatst bewerkt 20 mrt 2018 22:51 door buisje.
20 mrt 2018 22:31 - 20 mrt 2018 22:58 #71486
door buisje
Ok, zal dan wel dezelfde buis zijn, deze is later nog al eens veranderd, zo te zien in de datasheets.
Buizen zien er goed uit, mooi helder glas..
Heb de zaak aan een 6.3 trafo gehangen en het brandt allemaal...
laat mar een paar dagen wakker worden...
deze mod. bedoel ik dus, denk dat het zo gezeten heeft..
Geen anode stroom door de mod. trafo dus..
Buizen zien er goed uit, mooi helder glas..
Heb de zaak aan een 6.3 trafo gehangen en het brandt allemaal...
laat mar een paar dagen wakker worden...
deze mod. bedoel ik dus, denk dat het zo gezeten heeft..
Geen anode stroom door de mod. trafo dus..
Laatst bewerkt 20 mrt 2018 22:58 door admin.