Reparatie en Restauratie tip's
Radio-platenspeler Philips H4X32A
24 apr 2016 19:57 #60456
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Radio-platenspeler Philips H4X32A
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 apr 2016 19:24 #60455
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Beantwoord door hkruis in topic Radio-platenspeler Philips H4X32A
Ton,
Je hebt geluid, dus dan werkt het LF gedeelte.
Je hebt geluid, dus dan werkt het LF gedeelte.
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
24 apr 2016 15:56 #60449
door Tcante
Beantwoord door Tcante in topic Radio-platenspeler Philips H4X32A
Ik denk dat schakelschuif er goed in zit, want ik krijg op de FM unit 155volt en draai ik aan
aan de FM afstemming reageert EM84 heftig op een station, iets niet goed in LF gedeelte dus?
aan de FM afstemming reageert EM84 heftig op een station, iets niet goed in LF gedeelte dus?
24 apr 2016 14:26 - 24 apr 2016 14:37 #60447
door Tcante
Radio-platenspeler Philips H4X32A werd gestart door Tcante
Dit toestel komt van een zolder en was erg vervuild, in serie met een 42watt lamp een dagje
laten wennen. Toen rechtstreeks op 220volt, de bandenschakelaar zat vast, alleen op FM waren
wat stations te ontvangen.
Dit geeft hoop toch! Besluit het toestel zoveel mogelijk te demonteren en te reinigen.
Het element van de platenspeler ontbreekt. (Kan ik die eventueel overnemen van iemand?)
Van een koperen plaatje met twee pootjes op de as van de aan-uit- bandschakelaar is een
pootje gebroken. Jammer want nu is de bandschakelaar niet te bedienen.
Ik heb wel een schema gedownload van NVHR, maar dat zijn 5 blz. Is een kompleet iets te downloaden?
Vandaag het toestel weer op spanning gezet, louter een brom en verder niets.
Mijn vraag is: de gedemonteerde gereinigde schakelstrip (kontaktstrip), hoe moet die er weer in?
Ik vermoed aan de kant van de FM unit erin schuiven met de schuine kant naar beneden.
mvg
Ton
laten wennen. Toen rechtstreeks op 220volt, de bandenschakelaar zat vast, alleen op FM waren
wat stations te ontvangen.
Dit geeft hoop toch! Besluit het toestel zoveel mogelijk te demonteren en te reinigen.
Het element van de platenspeler ontbreekt. (Kan ik die eventueel overnemen van iemand?)
Van een koperen plaatje met twee pootjes op de as van de aan-uit- bandschakelaar is een
pootje gebroken. Jammer want nu is de bandschakelaar niet te bedienen.
Ik heb wel een schema gedownload van NVHR, maar dat zijn 5 blz. Is een kompleet iets te downloaden?
Vandaag het toestel weer op spanning gezet, louter een brom en verder niets.
Mijn vraag is: de gedemonteerde gereinigde schakelstrip (kontaktstrip), hoe moet die er weer in?
Ik vermoed aan de kant van de FM unit erin schuiven met de schuine kant naar beneden.
mvg
Ton
Laatst bewerkt 24 apr 2016 14:37 door Tcante.