Reparatie en Restauratie tip's
Restauratie Garrard 4HF
29 mrt 2016 12:11 #59912
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Restauratie Garrard 4HF
De Goldring 900 zal natuurlijk veel beter presteren dan de TX88.
Wanneer je de TX88 afsluit met een weerstand van 10 kohm en dan via een verzwakker aansluit op een voorversterker met RIAA-correctie dan krijg je een flinke verbetering .
Jan
Wanneer je de TX88 afsluit met een weerstand van 10 kohm en dan via een verzwakker aansluit op een voorversterker met RIAA-correctie dan krijg je een flinke verbetering .
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 mrt 2016 11:02 #59910
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Restauratie Garrard 4HF
Bert,
Ik heb de TX88 geprobeerd maar ik ben er niet weg van dus die zit weer terug in zijn doosje, ik heb ook nog een Goldring 900 liggen daar verwacht ik dan meer van.
Moet ik hem wel mono aansluiten natuurlijk.
Lee
Ik heb de TX88 geprobeerd maar ik ben er niet weg van dus die zit weer terug in zijn doosje, ik heb ook nog een Goldring 900 liggen daar verwacht ik dan meer van.
Moet ik hem wel mono aansluiten natuurlijk.
Lee
29 mrt 2016 00:03 - 29 mrt 2016 00:04 #59903
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Restauratie Garrard 4HF
er is ook een spec schakeling voor
Ja boemelig ik bezit ze ook
je moet al een leeg klinken versterkertje gebruiken .
Huub
Ja boemelig ik bezit ze ook
je moet al een leeg klinken versterkertje gebruiken .
Huub
Laatst bewerkt 29 mrt 2016 00:04 door Huub.
28 mrt 2016 23:41 #59902
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Restauratie Garrard 4HF
Lee,
De Ronette TX88 is op zich een aardig goed element hoewel ik wel van mening ben dat deze in het verleden onterecht teveel opgehemeld is als ware het je van het.
Ik heb er twee in origineel doosje en eerlijk gezegd, ik gebruik ze niet meer sinds ik een Goldring G580 in de Lenco L70 heb gemonteerd.
De Ronette TX88 is op zich een aardig goed element hoewel ik wel van mening ben dat deze in het verleden onterecht teveel opgehemeld is als ware het je van het.
Ik heb er twee in origineel doosje en eerlijk gezegd, ik gebruik ze niet meer sinds ik een Goldring G580 in de Lenco L70 heb gemonteerd.
Mvg.
Bert
28 mrt 2016 22:26 #59901
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Restauratie Garrard 4HF
Le e ik heb zo eens gezocht op zolder in blikke potten
En vond zo,n kopje voor stereo geheel uitgerust met vier draden
Maar er zit drie pennen met een midden aan of dat past .?
anders zal ik zien een foto te zetten .
Huub
En vond zo,n kopje voor stereo geheel uitgerust met vier draden
Maar er zit drie pennen met een midden aan of dat past .?
anders zal ik zien een foto te zetten .
Huub
28 mrt 2016 20:46 #59897
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Restauratie Garrard 4HF
Huub,
Ik heb de armbedrading zo gemaakt dat ik zowel een mono als stereo headshell/element kan gebruiken.
Nou gebruik ik alleen een mono buizen versterker maar het lijkt mij wel handig dat ik toch 2 kanten op kan, je weet nooit
wat ik weer eens verzin en is het altijd mogelijk om hem ook eens op mijn stereo versterker aan te sluiten maar uiteindelijk
is het toch bedoeld als mono setje voor het afspelen van mono lp`s en 78 toeren platen.
Lee
Ik heb de armbedrading zo gemaakt dat ik zowel een mono als stereo headshell/element kan gebruiken.
Nou gebruik ik alleen een mono buizen versterker maar het lijkt mij wel handig dat ik toch 2 kanten op kan, je weet nooit
wat ik weer eens verzin en is het altijd mogelijk om hem ook eens op mijn stereo versterker aan te sluiten maar uiteindelijk
is het toch bedoeld als mono setje voor het afspelen van mono lp`s en 78 toeren platen.
Lee