Reparatie en Restauratie tip's
B5X63A
22 aug 2014 23:49 - 22 aug 2014 23:54 #45998
door Cees
@ Huub,
Dan zaten er zeker spitsmuizen in die radio van jou, scherpe muizen piepen scherp.
Philips dan is het niet goed maar scherp. Scherp: Het stok paartje van Huub.
Zelf heb ik een dergelijke radio een 20 tal jaren gehad, zag er echt uit als een
sloper. Het ding had ik gekregen van een auto sloper die wist van mijn radio hobby.
Die radio gaf juist een boven verwachting goed geluid, niks scherps aan.
En die radio zat ook nog vol met teerknollen die niet waren aangevreten door muizen.
Wel heel erg veel vuil, stof en roest. Hij staat nu op zolder als sloper.
Vr gr Cees.
Dan zaten er zeker spitsmuizen in die radio van jou, scherpe muizen piepen scherp.
Philips dan is het niet goed maar scherp. Scherp: Het stok paartje van Huub.
Zelf heb ik een dergelijke radio een 20 tal jaren gehad, zag er echt uit als een
sloper. Het ding had ik gekregen van een auto sloper die wist van mijn radio hobby.
Die radio gaf juist een boven verwachting goed geluid, niks scherps aan.
En die radio zat ook nog vol met teerknollen die niet waren aangevreten door muizen.
Wel heel erg veel vuil, stof en roest. Hij staat nu op zolder als sloper.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 22 aug 2014 23:54 door Cees. Reden: woord vergeten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 aug 2014 17:18 #45993
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic B5X63A
Smaken verschillen i.d.d. Huub en dat mag.
Toch overheerst het sub.laag sneller de hogen tonen dan andersom.
Ik heb er inmiddels 6 gehad die allemaal perfect gedaan zijn.
Als de bassen op enkele meters afstand niet net nog even extra doordrukken zit er iets nog niet helemaal lekker bij jou toestel.
Toch overheerst het sub.laag sneller de hogen tonen dan andersom.
Ik heb er inmiddels 6 gehad die allemaal perfect gedaan zijn.
Als de bassen op enkele meters afstand niet net nog even extra doordrukken zit er iets nog niet helemaal lekker bij jou toestel.
Handtekening
22 aug 2014 17:06 - 22 aug 2014 17:08 #45992
door Huub
Ik heb al eens meer gelezen
Dat hij iets aan de hogenkant is
Hij heeft ook GEEN ROT geluid maar iets hooger
Hij is ook van lateren data
Als de B5x61A. die is wat minder hoog
Maar toch wel mooi Het is ook maar net waar men van houd.
Huub
Dat hij iets aan de hogenkant is
Hij heeft ook GEEN ROT geluid maar iets hooger
Hij is ook van lateren data
Als de B5x61A. die is wat minder hoog
Maar toch wel mooi Het is ook maar net waar men van houd.
Huub
Laatst bewerkt 22 aug 2014 17:08 door Huub.
22 aug 2014 16:54 - 22 aug 2014 17:14 #45991
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic B5X63A
Te veel hoog??????
Misschien toch echt eerst alle C's vervangen, of je hebt vergeten de bassen erin te draaien.
De bassen drukken dermate flink door in max stand, dat al het hoog dat het toestel in zich heeft ook wel 100% nodig is om qua totaalbeeld in balans te blijven.
Als dit toestel "schreeuwt" is die niet juist gerepareerd.
Ook de oude C's in het toonregelcircuit moeten er dus uit en vervangen door nieuwe.
Pas dan komt dit toestel weer voor de volle 100% tot zijn recht qua prestaties.
Zo'n toestel dat ook heel zacht gewoon zo goed mooi en vol klinkt,.. dat huiskamervolume of iets meer , al meer dan hard genoeg is.
De behoefte (die ik anders altijd heb om ook de "druk" van het laag te ervaren ) om het volume eens lekker flink op te voeren heb ik bij dit toestel eigenlijk nooit meer gehad. Niet nodig want hij klinkt gewoonweg altijd SUPER.
Met best weinig vermogen vind ik het echt een beest qua geluid/sound... : uitroeptek :thumbsup:
De hele lage bassen komen pas na een paar meter echt vol tot leven...fantastisch.
Op achtergrond volume staat 10 meter verderop de glazen kast gewoon met de hele diepe bassen mee te trillen
Voorwaarde is wel dat je echt alles naloopt dus alle Cs'vervangen ook de R's nalopen en desnoods nog opnieuw afregelen.
Het is wat werk maar je zult ruimschoots beloond worden!
De B7X63A heeft meer power voor als het harder moet, maar de B5X63 doet verder niet voor deze onder qua geluid en sound.
Waar ik verder nog heel erg benieuwd naar ben:
Hoe klinkt het als je een 9710 uit de B7X in deze B5X zou zetten..
heeft iemand at al eens geprobeerd? gaat het dan nog flinker doordrukken??????????
Ben dan ook een echte fan van deze toestellen...zoals je merkt..
Misschien toch echt eerst alle C's vervangen, of je hebt vergeten de bassen erin te draaien.
De bassen drukken dermate flink door in max stand, dat al het hoog dat het toestel in zich heeft ook wel 100% nodig is om qua totaalbeeld in balans te blijven.
Als dit toestel "schreeuwt" is die niet juist gerepareerd.
Ook de oude C's in het toonregelcircuit moeten er dus uit en vervangen door nieuwe.
Pas dan komt dit toestel weer voor de volle 100% tot zijn recht qua prestaties.
Zo'n toestel dat ook heel zacht gewoon zo goed mooi en vol klinkt,.. dat huiskamervolume of iets meer , al meer dan hard genoeg is.
De behoefte (die ik anders altijd heb om ook de "druk" van het laag te ervaren ) om het volume eens lekker flink op te voeren heb ik bij dit toestel eigenlijk nooit meer gehad. Niet nodig want hij klinkt gewoonweg altijd SUPER.
Met best weinig vermogen vind ik het echt een beest qua geluid/sound... : uitroeptek :thumbsup:
De hele lage bassen komen pas na een paar meter echt vol tot leven...fantastisch.
Op achtergrond volume staat 10 meter verderop de glazen kast gewoon met de hele diepe bassen mee te trillen
Voorwaarde is wel dat je echt alles naloopt dus alle Cs'vervangen ook de R's nalopen en desnoods nog opnieuw afregelen.
Het is wat werk maar je zult ruimschoots beloond worden!
De B7X63A heeft meer power voor als het harder moet, maar de B5X63 doet verder niet voor deze onder qua geluid en sound.
Waar ik verder nog heel erg benieuwd naar ben:
Hoe klinkt het als je een 9710 uit de B7X in deze B5X zou zetten..
heeft iemand at al eens geprobeerd? gaat het dan nog flinker doordrukken??????????
Ben dan ook een echte fan van deze toestellen...zoals je merkt..
Handtekening
Laatst bewerkt 22 aug 2014 17:14 door Ben Dijkman.
22 aug 2014 08:06 - 22 aug 2014 08:07 #45983
door Huub
Ik heb zo een radio ook gehad
Ze hebben wel wat veel van het goede erg hoog
Ik heb bij de pickup ingang waar kerramich C.10 k
Zit deze uitgewisselt voor een gewone Condensator
Ze zijn hoog tegen scherp aan deze radio,s .
Huub
Ze hebben wel wat veel van het goede erg hoog
Ik heb bij de pickup ingang waar kerramich C.10 k
Zit deze uitgewisselt voor een gewone Condensator
Ze zijn hoog tegen scherp aan deze radio,s .
Huub
Laatst bewerkt 22 aug 2014 08:07 door Huub.