Gramofoon's
beethoven op wasrol. maar dan van Chuck Berry
02 jul 2014 09:04 #44522
door klaas
Beantwoord door klaas in topic beethoven op wasrol. maar dan van Chuck Berry
Bedankt voor de tip, Tino. Mijn tweede opname was kwalitatief ook al een stuk minder. Ik zal eens gaan kringlopen.
Cees, bedankt voor je waardering. We doen ons best, anders komen we nergens...
:lol:
Cees, bedankt voor je waardering. We doen ons best, anders komen we nergens...
:lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 jul 2014 23:41 #44519
door Cees
Beantwoord door Cees in topic beethoven op wasrol. maar dan van Chuck Berry
Klaas en Tino,
Nu zie ik weer hele leuke en interessante dingen die jullie doen.
Petje af voor jullie vindingrijkheid!
Dat is nou hobbyen.
Vr gr Cees. En ga zo door.
Nu zie ik weer hele leuke en interessante dingen die jullie doen.
Petje af voor jullie vindingrijkheid!
Dat is nou hobbyen.
Vr gr Cees. En ga zo door.
01 jul 2014 00:34 - 01 jul 2014 00:47 #44494
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic beethoven op wasrol. maar dan van Chuck Berry
ik heb me gelijk op je YT kannal ge-aboneerd
als je wat verder bent met je expiriementen dan wil ik graag zo'n recorder van je kopen
een tip: ga naar 'n kringloop en kijk of je daar glazen theelepeltjes kan kopen van die theelepeltjes kun je met een gasbrander glasdraden trekken van zo'n glasdraad kun je dan een snijbijtel maken de metale S slijt echt veel te snel en de opname word echt nooit optimaal (geloof me ik spreek met 20+ jaar ervaring met opnemen van wasrollen ik werkte echter met een columbia recorder eerst met een metale later met een glas bijtel)
groetjes
tino
als je wat verder bent met je expiriementen dan wil ik graag zo'n recorder van je kopen
een tip: ga naar 'n kringloop en kijk of je daar glazen theelepeltjes kan kopen van die theelepeltjes kun je met een gasbrander glasdraden trekken van zo'n glasdraad kun je dan een snijbijtel maken de metale S slijt echt veel te snel en de opname word echt nooit optimaal (geloof me ik spreek met 20+ jaar ervaring met opnemen van wasrollen ik werkte echter met een columbia recorder eerst met een metale later met een glas bijtel)
groetjes
tino
tino
Laatst bewerkt 01 jul 2014 00:47 door mrphonograph.
30 jun 2014 19:36 - 30 jun 2014 19:54 #44492
door klaas
: tvkijkuh :
Laatst bewerkt 30 jun 2014 19:54 door klaas.
30 jun 2014 09:50 #44487
door klaas
Door het lastig te zien van het filmpje, nu ook op Youtube:
29 jun 2014 11:38 - 30 jun 2014 19:54 #44477
door klaas
Tino, de recorder is natuurlijk een experimenteel geval. Maar de opzet is een kleine luidspreker uit een telefoon welke ik wel op maat moest maken . Deze kan ik je zo gratis leveren. Ik kan aan genoeg komen.
Op de luidspreker zit een eigen gemaakte beitel houder, gemaakt van een messing uiteinde van een balpen. Hier past precies de 1 mm boor in.
En dan een scharnier constructie zodat de beitel met de juiste druk op de wasrol drukt. Dit kostte ook heel wat praktijk experimenten voordat het bevredigend werkte.
Nou ja, zie de foto's maar.
Ik heb trouwens geen shaver. Ik schaaf met een stanleymes. Helaas zal dat niet zo goed gaan als een echte shaver. Maar je moet wat, wil je wat bereiken.
Gr, Klaas.
Op de luidspreker zit een eigen gemaakte beitel houder, gemaakt van een messing uiteinde van een balpen. Hier past precies de 1 mm boor in.
En dan een scharnier constructie zodat de beitel met de juiste druk op de wasrol drukt. Dit kostte ook heel wat praktijk experimenten voordat het bevredigend werkte.
Nou ja, zie de foto's maar.
Ik heb trouwens geen shaver. Ik schaaf met een stanleymes. Helaas zal dat niet zo goed gaan als een echte shaver. Maar je moet wat, wil je wat bereiken.
Gr, Klaas.
Laatst bewerkt 30 jun 2014 19:54 door admin.