- Berichten: 109
Gramofoon's
beethoven op wasrol. maar dan van Chuck Berry
28 jun 2014 07:07 #44465
door Daan2810
Daan2810
Beantwoord door Daan2810 in topic beethoven op wasrol. maar dan van Chuck Berry
Erg leuk gedaan tino :thumbsup: :thumbsup:
Daan2810
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 jun 2014 22:40 #44462
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic beethoven op wasrol. maar dan van Chuck Berry
hoe ziet die electro recorder er uit en kun je ze ook maken voor phono freaks zoals ik?
ps the victrola guy heeft safier snij bijtels in de verkoop
de metale snij bijtels zorgen voor break-ups in de opname dit omdat het materiaaal verwijderd uit de groef in stukjes breekt dit geeft de opname extra ruis
tevens hoor ik foutjes van de shaver de bijtel van jou shaver heeft een slijp beurd nodig
ook raad ik je aan heel dun te shaven dit levert een opname oppervlak op die veel stiller is
optimaal is dat je de wasrol 3x shaved om de opname te verwijderen
bij schimmel moet je soms 10 tot 20x de rol shaven de wasrol moet zo glad zijn als glas
ps the victrola guy heeft safier snij bijtels in de verkoop
de metale snij bijtels zorgen voor break-ups in de opname dit omdat het materiaaal verwijderd uit de groef in stukjes breekt dit geeft de opname extra ruis
tevens hoor ik foutjes van de shaver de bijtel van jou shaver heeft een slijp beurd nodig
ook raad ik je aan heel dun te shaven dit levert een opname oppervlak op die veel stiller is
optimaal is dat je de wasrol 3x shaved om de opname te verwijderen
bij schimmel moet je soms 10 tot 20x de rol shaven de wasrol moet zo glad zijn als glas
tino
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 jun 2014 21:41 #44458
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic beethoven op wasrol. maar dan van Chuck Berry
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: klaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 jun 2014 20:54 #44452
door klaas
beethoven op wasrol. maar dan van Chuck Berry werd gestart door klaas
Goedenavond.
Mijn experimenten met de fonograaf gaan verder en ik heb inmiddels een elektrische recorder gebouwd.
Het is nog een beetje behelpen, maar de kwaliteit gaat met sprongen vooruit. Ik gebruik een afgebroken 1 mm boor als snijbeitel.
Voor wie van rock and roll houdt, is hier een uniek filmpje. www.dropbox.com/s/eptcc9kzxon1ib1/VIDEO0049.mp4
Ik wil straks wel verzoeknummers op fonograafrollen zetten voor de liefhebbers.
Ik schaaf zelf oude beschimmelde wasrollen, zodat ze voor hergebruik te gebruiken zijn.
Fijn weekend!
Met vriendelijke groeten,
Klaas.
Mijn experimenten met de fonograaf gaan verder en ik heb inmiddels een elektrische recorder gebouwd.
Het is nog een beetje behelpen, maar de kwaliteit gaat met sprongen vooruit. Ik gebruik een afgebroken 1 mm boor als snijbeitel.
Voor wie van rock and roll houdt, is hier een uniek filmpje. www.dropbox.com/s/eptcc9kzxon1ib1/VIDEO0049.mp4
Ik wil straks wel verzoeknummers op fonograafrollen zetten voor de liefhebbers.
Ik schaaf zelf oude beschimmelde wasrollen, zodat ze voor hergebruik te gebruiken zijn.
Fijn weekend!
Met vriendelijke groeten,
Klaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.