Skip to main content
Gramofoon's

opname uit 1860. 18 jaar voor edison zijn experimenteren

Meer
11 sep 2013 22:51 #36057 door robot797
om heel eerlijk te zijn was edison een eikel

hij stal al zijn ideeen en een van zijn enige prestaties was tesla belagelijk maken
door middel van het electrocuteren van meerdere dieren en een mens

welke de morderne wereld uitvond zoals wij hem kennen en hier geen erkenning voor krijgt

LANG LEVEN TESLA

maar nu weer terug naar edison en mijn tesla fanboyisme (volgens mij is dit een woord ander verzin ik het hier te plekke) achter me laten
niet dat hij niks goed heeft gedaan
ik bedoel hij was kampioen marketing

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 sep 2013 22:47 #36056 door Cees
Klaas,
Krijg ik als ik op de link klik reclame en moet ik eerst inloggen?
Heb ik nooit bij youtube gehad.
Maar het is wel bekend dat Edison wel meer dingen die al waren uitgevonden op octrooi heeft
weten te krijgen. Hij vond ze gewoon opnieuw uit op het moment dat de markt er rijp voor was.
De uitvinder van de gloeilamp kon de industrie en de beleggers er niet warm voor krijgen en bij gebrek aan geld middelen, werd het een fiasco.
Edison had wel het geld en de middelen en bovendien het commercieële inzicht om zijn uitvindingen goed te presenteren en zelf op de markt te brengen.
Ook heeft een ander al een laterale af taster met rol bedacht.
Dat ding maakte in een laagje roet slinger groeven. Het ding gaf geen geluid maar kon het geluid wel opnemen en zichtbaar maken.
Vr gr Cees.

Meer
11 sep 2013 22:18 - 11 sep 2013 22:27 #36054 door klaas
Men zegt altijd dat Edison de fonograaf uitvond, in 1878, maar er bestaat een tinfoil opname van 18 jaar eerder! Edison verbeterde slechts dit oer apparaat, en patendeerde zichzelf vervolgens als de uitvinder ervan.

m.youtube.com/results?q=1860%20recording.../watch?v=znKNQXo58pE

Bijzonder toch?
Laatst bewerkt 11 sep 2013 22:27 door klaas.

Gemaakt door Kunena