Skip to main content
Gramofoon's

opname uit 1860. 18 jaar voor edison zijn experimenteren

Meer
12 sep 2013 20:13 #36092 door robot797
ik zeg toch
edison is een eikel

tesla moest gewoon alle eer hebben
niet een stelende gestoorde man

(tesla was prettig gestoord)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 sep 2013 20:11 #36091 door Paul Brouwer
Schande!! Om langs deze weg jouw gelijk aan te tonen.... :(

Gelijkspanning is mogelijk nog gevaarlijker dan wisselspanning. :banghead:

Groeten,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 sep 2013 17:09 #36076 door antoine
Een voorbeedje van Edison's activiteiten (de olifant had een of meerdere bewakers gedood dus...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 sep 2013 14:30 #36075 door Bert Kn
Daarnaast was Edison ook een koppig mens welke vasthield aan zijn eigen visie en principes.
In zijn ogen was de Fonograaf niet bedoeld voor amusement maar als dicteer apparaat.

Ook heeft hij lang aan de was en blue amber rollen vast gehouden welke lastig op te bergen waren en kwam pas later met de platen (diamond disc)
Voordeel van de Edison fonograaf en diamond disc is wel dat je geen naalden hoeft te wisselen en de arbeid voor het verplaatsen van de weergever niet door de plaat/rol geleverd wordt dus minder slijtage.
En dan te weten dat Edison in 1926 al de LP introduceerde zie filmpje.


Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 sep 2013 09:58 #36069 door klaas
Peter, bij deze dan nog eens:


Ik vond het wel bijzonder? :lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 sep 2013 06:07 #36060 door peter1952
Het verhaal van Peter klopt wel. Edison was fel voorstander van gelijkspanning omdat de spanning laag was, dus ongevaarlijk. Westinghouse was fel voorstander van wisselspanning omdat die door optransformeren minder verliezen gaf bij transport. Edison vond wisselspanning levensgevaarlijk en om dat te bewijzen vond hij de elektrische stoel uit. Om Westinghouse helemaal belachelijk te maken stond er na de eerste (in eerste instantie mislukte!) executie in de krant: "Kemmler Westinghoused."

Maar ja heeft Philips ook geen ideeën "gejat" en daar vervolgens patent op aangevraagd? Dat gebeurt nog steeds.

Maar over dat filmpje: Ik krijg alleen een algemene pagina te zien. Klopt de link wel?

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena