Gramofoon's
vreemde phono's
- mrphonograph
- [mrphonograph]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 nov 2013 01:21 - 17 nov 2013 01:33 #38316
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic vreemde phono's
ja dat klopt alleen de radio is altijd afhankelijk geweest van de vorm van het interieur in het begin met zijn grote buizen was een kist vorm eigenlijk het enige wat mogelijk was later met het uitvinden van kleinere buizen en plastische materiaalen voor de kast was er meer variatie mogelijk echter je kan bijna altijd nog een perfecte vierkand of rechthoek trekkenm over her desighn zelfs als deze b.v. driehoekig is dit vanwege de electronica aan de binnenkant
bij de grammofoon heb je aleen een plateau en een weergever nodig de rest is eigenlijk overbodig een potlood een grammofoon plaat en een plastic bekertje met een naald in de bodem maakt eigenlijk al een grammofoon of zelfs een papieren kegel met een naald in de punt
om dit simpele gegeven kun je veel meer design ideeen kwijt dan met de set electronica met buizen (de kristal ontvanger uitgezonderd)
bij de grammofoon heb je aleen een plateau en een weergever nodig de rest is eigenlijk overbodig een potlood een grammofoon plaat en een plastic bekertje met een naald in de bodem maakt eigenlijk al een grammofoon of zelfs een papieren kegel met een naald in de punt
om dit simpele gegeven kun je veel meer design ideeen kwijt dan met de set electronica met buizen (de kristal ontvanger uitgezonderd)
tino
Laatst bewerkt 17 nov 2013 01:33 door mrphonograph.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 nov 2013 21:19 #38295
door Cees
Beantwoord door Cees in topic vreemde phono's
Dan zijn er net zo veel typen Grammofoons bedacht door de mens als de menselijke fantasie
rijk is. Het zelfde geld eigenlijk óók voor radio's. Bijna eindeloos soorten modellen en typen. Alleen al de Philips U'tjes doen ons tekens weer opnieuw verbazen.
Worden er steeds meer typen van gevonden.
Succes bij het steeds weer opnieuw vinden van bijzondere Grammofoons.
Vr gr Cees.
rijk is. Het zelfde geld eigenlijk óók voor radio's. Bijna eindeloos soorten modellen en typen. Alleen al de Philips U'tjes doen ons tekens weer opnieuw verbazen.
Worden er steeds meer typen van gevonden.
Succes bij het steeds weer opnieuw vinden van bijzondere Grammofoons.
Vr gr Cees.
- mrphonograph
- [mrphonograph]
-
Onderwerp Auteur
15 nov 2013 02:23 #38272
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic vreemde phono's
het is echt om gillend gek van te worden elke keer als ik mijn wekelijkse zoektocht doe op de verschillende koopjes sites en op het web in het algemeen dan denk ik er moet toch een keer een eind aan komen maar elke keer duikt er weer een nieuw merk op of een aan mij onbekend type of een type grammo die door de verzamelaars als verloren beschoud werd
met nu 7000 foto's gemiddeld 4 foto's per grammo is mijn archief echt ongeloofelijk aan het worden ik weet soms echt niet wat ik nu weer op vreemde phono's moet zetten
ik ben dus nog wel een tijdje op deze site (2 eeuwen of zo!)
met nu 7000 foto's gemiddeld 4 foto's per grammo is mijn archief echt ongeloofelijk aan het worden ik weet soms echt niet wat ik nu weer op vreemde phono's moet zetten
ik ben dus nog wel een tijdje op deze site (2 eeuwen of zo!)
tino
10 nov 2013 23:07 #38147
door Cees
Beantwoord door Cees in topic vreemde phono's
Het blijft mij verbazen wat er een hoeveelheid aan soorten grammofoons gemaakt zijn.
Het blijft daarom interessant dat alles te bekijken.
Bedankt Tino voor jouw interessante bij dragen.
Vr gr Cees.
Het blijft daarom interessant dat alles te bekijken.
Bedankt Tino voor jouw interessante bij dragen.
Vr gr Cees.
10 nov 2013 22:40 #38146
door klaas
Beantwoord door klaas in topic vreemde phono's
Geweldig weer Tino!
- mrphonograph
- [mrphonograph]
-
Onderwerp Auteur
09 nov 2013 02:27 - 09 nov 2013 02:31 #38113
door mrphonograph
Laatst bewerkt 09 nov 2013 02:31 door mrphonograph.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: klaas