Gramofoon's
vreemde phono's
- mrphonograph
- [mrphonograph]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 feb 2014 16:01 - 03 feb 2014 16:21 #40491
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic vreemde phono's
ik heb al een keer een zeeeer verhite discussie gehad over mijn dyslexie gehad en ben niet van plan dit te herhalen
toch jammer dat de taal gestapo altijd op mijn nek zit
errug lullig huub
ga in godsnaam lekker buiten spelen!! want dat doen kleuters elke kleuter begrijpt dat de b in berbinding eigenlijk een v van verbinding moet zijn
we zijn hier leuk met phono's bezig dus we zitten niet in de nederlandse (door huub foutief hollands* genoemd) taal les van meester doctorandus linguana neerlandica huub
dus laten we bij het onderwerp blijven
tino
(*hollands is een is een woord voor een provinciaal ''ik ben hollands'' ''ik ben uit holland'' maar ik spreek geen hollands ik spreek nederlands)
toch jammer dat de taal gestapo altijd op mijn nek zit
errug lullig huub
ga in godsnaam lekker buiten spelen!! want dat doen kleuters elke kleuter begrijpt dat de b in berbinding eigenlijk een v van verbinding moet zijn
we zijn hier leuk met phono's bezig dus we zitten niet in de nederlandse (door huub foutief hollands* genoemd) taal les van meester doctorandus linguana neerlandica huub
dus laten we bij het onderwerp blijven
tino
(*hollands is een is een woord voor een provinciaal ''ik ben hollands'' ''ik ben uit holland'' maar ik spreek geen hollands ik spreek nederlands)
tino
Laatst bewerkt 03 feb 2014 16:21 door mrphonograph.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 feb 2014 08:22 #40482
door Huub
Beantwoord door Huub in topic vreemde phono's
Leg het nog een keer begrijpenlijk uit ?
De bij de berbinding en verder in het hollands
Met een begrijpenlijke tekst op volgorde
Wat je precies bedoelt daar mee ????
Huub
De bij de berbinding en verder in het hollands
Met een begrijpenlijke tekst op volgorde
Wat je precies bedoelt daar mee ????
Huub
- mrphonograph
- [mrphonograph]
-
Onderwerp Auteur
03 feb 2014 01:14 #40481
door mrphonograph
tino
ik vind allen de klap! van de terugslag van de weergever altijd een beetje eng het gebeurt nog wel eens dat de berbinding tussen de floating weaght en het membraam los laat met als gevolg kapot safier en een naare diepe rechte kras over de rol je ziet hier op de foto goed het terugslag meganiek(die zilverkleurige plaat onder de transport arm)de zilveren plaat gaat schuin omhoog waardoor de transport arm met een KLAP! terug valt in somige gevallen valt zelfs de hele weergever uit de transport arm echt heel leuk als dit soort dingen gebeuren als je het apparaat demonstreerd ann een groep mensen en nog veeel leuker als het apparaat niet van jou is(maar goed dat ik erg handig ben met phono's)
tino
De volgende gebruiker (s) zei dank u: klaas
30 jan 2014 10:40 - 30 jan 2014 10:52 #40381
door klaas
Beantwoord door klaas in topic vreemde phono's
De Edison Bijou. (juweel). Een betaalfonograaf gebouwd tussen 1901 en 1908. Het mechanisme is een gemodificeerde GEM fonograaf.
De Bijou was Edison's minst dure munt bediende fonograaf, geprijst: $30.
Je kan goed zien dat de constructie van de hoorn kan schuiven, los van de horizontaal bewegende reproducer. Het mooie van Edison apparaten is dat hij al een saffier bol gebruikte voor het uitlezen van de groeven in de wasrol. Je hoeft dus nooit een nieuwe bol "naalt" te plaatsen zoals bij de grammofoons wel nodig is.
De Bijou was Edison's minst dure munt bediende fonograaf, geprijst: $30.
Je kan goed zien dat de constructie van de hoorn kan schuiven, los van de horizontaal bewegende reproducer. Het mooie van Edison apparaten is dat hij al een saffier bol gebruikte voor het uitlezen van de groeven in de wasrol. Je hoeft dus nooit een nieuwe bol "naalt" te plaatsen zoals bij de grammofoons wel nodig is.
Laatst bewerkt 30 jan 2014 10:52 door klaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mrphonograph
21 dec 2013 00:43 #39133
door Cees
Beantwoord door Cees in topic vreemde phono's
En zo zie je maar weer; een slecht goedkoop product waarvan het medium (in dit geval
platen) niet lang stand houd. Het krijgt al gauw een slechte naam bij het publiek.
Het nu wel een leuk ding om het als verzamelaar in je bezit te hebben om dat er maar
weinig van over zullen zijn.
Vr gr Cees.
platen) niet lang stand houd. Het krijgt al gauw een slechte naam bij het publiek.
Het nu wel een leuk ding om het als verzamelaar in je bezit te hebben om dat er maar
weinig van over zullen zijn.
Vr gr Cees.
- mrphonograph
- [mrphonograph]
-
Onderwerp Auteur
20 dec 2013 00:14 - 20 dec 2013 00:15 #39120
door mrphonograph
tino
de grammofoons met vreemde spindels waren zeer goedkoop as je er een kocht was het de bedoeling dat je alleen hun platen kon kopen omdat andere normale platen simpelweg niet paste
de grammo's waren overigens van matige tot slechte kwalitijd ik heb een busy bee grammofoon en deze speeld niet of nauwelijks maar dit is bij bijna alle verzamelaars zo behalve dan bij die verzamelaars die er een langere stugere veer in hebben laten zetten echter het gevaar hiermee is dat opgegeven moment je de tanden van tandwielen om de oren vliegen het zijn gewoon zwakke motoren
de grammo's waren overigens van matige tot slechte kwalitijd ik heb een busy bee grammofoon en deze speeld niet of nauwelijks maar dit is bij bijna alle verzamelaars zo behalve dan bij die verzamelaars die er een langere stugere veer in hebben laten zetten echter het gevaar hiermee is dat opgegeven moment je de tanden van tandwielen om de oren vliegen het zijn gewoon zwakke motoren
tino
Laatst bewerkt 20 dec 2013 00:15 door mrphonograph.