Skip to main content

Zoekresultaten (Gezocht naar: philips 634a)

09 sep 2025 16:39
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 634A
Leuk toestel Henk.

08 sep 2025 20:51
Philips 634A werd gestart door admin
Op de beurs een Philips 634A gekocht. Had gewoon zien om nog eens een echt oud beestje aan te gaan pakken.  Ik plaats binnenkort foto's van het toestel.
Ben mij nu aan het voorbereiden en zocht ook op ons forum eens op dit toestel Met het volgende resultaat, ook leuk om oude berichten weer eens terug te lezen.

Resultaat zoeken op Phiips 634A
01 aug 2024 11:12 - 01 aug 2024 11:17
Beantwoord door Ben Dijkman in topic 30's philips speakerdoek
Voor de 930A en 830A is er al  nieuw doek (in maar liefst 6 kleurenvariaties leverbaar )

Het nog nieuw te maken doek werd veelal op luidsprekers toegepast en o.a. op de 630A, de 634A en andere types.
Afhankelijk van land , productieplaats en oplage werden er in de 30's wel vaker heel verschillende soorten doek gebruikt voor op hetzelfde model radio.

Tussen mensen die dat niet weten zie je op markten soms  heftige discussies  gaan ,
over wiens radio WEL of niet HET enig mogelijke ORIGINELE  doek heeft.

:)

22 dec 2023 14:25 - 22 dec 2023 14:34
Beantwoord door Johannes in topic FM ontvangst
        Het model dat Lucky laat zien is kennelijk de Duitse versie van het Philips 13R634 jubileum model dat Philips in 1983 uitbracht, 50 jaar na de oorspronkelijke 634A (lentebode) uit 1933.
Er bestaat echter ook nog een in Engeland geproduceerde versie die er kwalitatief veel beter uitziet dan het DDR exemplaar. Zelfs de naam Philips en het 30-er jaren logo staat op de kast.    Lees hier wat informatie over deze Engelse uitvoering:
www.transistorforum.nl/forum/index.php?mode=thread&id=42690

Ik heb zojuist mijn radio te voorschijn gehaald en er komt best een aardig geluid uit de Philips 8051-R8 luidspreker.  Natuurlijk niet te vergelijken met een luxe huiskamer radio,  want het was tenslotte een jubileum gadget.   Gewoon leuk om er bij te hebben, naast een originele 634A uit 1933.   

Groeten,  Hans

04 dec 2023 18:06 - 04 dec 2023 18:08
Beantwoord door Franc in topic Philips Jupiter 652 Meubel
Zou me niks verbazen dat de det. spoel aan de secundaire kant ergens onderbroken is.
Dan wordt slechts 1 diode gestuurd.
Verder zouden de parallel C’s in het spoelhuisje stuk kunnen zijn of erg verlopen.

Heb het zelf eens meegemaakt met een BX634A
Ik kreeg de FM ook niet zuiver afgestemd na revisie.
De spoel bleek deels aangetast door groene aanslag.
Enkele wikkelingen opnieuw gelegd en de radio speelde weer goed.

@Marc, S54 zie je bovenaan onder de blauwe streep.

Mvg Frank
11 mei 2022 17:22
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Afstemming
@Lucky,
Het betreft hier een replica van de uit 1933 gebouwde "Lentebode 634A " van Philips .
In 1984 werd deze moderne transistor uitvoering als relatiegeschenk uitgebracht.
het type nummer is13RH634
Heb de servicedocumentatie kunnen vinden maar daar staat helaas geen afstemsnaar tekening in.
Dus nog even door puzzelen.....

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

21 feb 2021 16:57
Beantwoord door Johannes in topic Philips 836a
Mooi resultaat Nick.  Op zich was jouw methode voor het aanbrengen van het luidsprekerdoekje wel goed door het doek op te spannen op een plaatje hout.   Vervolgens de buitenrand van de  luidsprekerplank DUN insmeren met lijm en op het voorgespannen doekje leggen en het met een paar zware boeken o.i.d. aan drukken tot de lijm droog is.  
Alleen de volgende keer wat spaarzamer zijn met lijm en een dun vleugje is voldoende.  Al doende leert men en gelukkig is er niets meer van de lijm te zien nu het doekje gemonteerd is.  Echt een super mooi "arbeiderskastje" is het geworden.   Tja, zo noemt men deze radio en vraag mij niet waarom......     Heel veel radio's uit die vooroorlogse jaren hadden trouwens bijnamen, zoals de 634A lentebode en de 2534 broodtrommel of de 834A paasei en de 932A  het puntje en ook de 640A had een naam..... .

Hans

06 jul 2020 15:38 - 06 jul 2020 15:39
Hallo Peter ,

Nu weet ik weer waarom ik heeeel lang niet op het forum actief ben geweest ...... idd negatief gezeur . Ik bepaal zelf hoe ik mijn versterker bouw en als ik ervoor kies om onder het chassis nieuwe elkos te monteren is dat wat ik wil ik wil het originele beeld niet verprutsen . Overigens zijn er geen elkos te koop die precies de juist waardes hebben dus moet het maar zo . Ten tweede ik vind de originele elkos mooier dan die nieuwe meuk maar ieder zijn ding . En weet je wat het mooiste is het is makkelijk terug te solderen maar dan bromt de zooi en tja als diegene dan ervoor kiest om het maar zo te laten is die persoon blij toch . Ik heb voor een goede vriend zijn Wurlitzer 2500 versterker en voeding gedaan en hij wilde perse NIET dat de oude elkos eraf gingen of vernield zouden worden dus daar heb ik ook alles onder het chassis en de voeding gemonteerd en het werkt top . Kijk het oog wil ook iets toch . De groene mosterd condensatoren kan ik idd verlengen maar het is geen Philips 634A of 636A enz enz waar deze soldeerveertjes in zitten die radio repareer en restaureer ik WEL met die dingen .
Ben blij dat een echte VAKMAN mij ff de les leest ik vraag niet om commentaar of een belerende vinger Mvgr Marc PS in de volksmond noemt men dit JALOERS
  • Marc
04 mrt 2018 02:03
Verkoop ivm ziekte werd gestart door Marc
Goedenmorgen Forum leden ,

Bij deze wil ik u vragen of er iemand is die mijn gehele verzameling wil overnemen .
ik denk 100 radio,s 300 buizen 3 of 4 buizentesters Funke W19 enz .
Alle onderdelen
Philips Puntje 932A , 630A 634A 640A 525A 636A 2634 (2x)enz enz enz
Raamantenne
Diversen meetaparatuur enz enz

Alles in 1 keer voor een indicatie maak een afspraak en kom kijken .
Zelf van de zolder afhalen .

Wel eerst thuis overleggen of het gekocht mag worden

Het liefst in 1 keer AUB

Grt Marc
4
22 dec 2017 23:05 - 22 dec 2017 23:06

Hans Op den Camp (chassis Philips 634A uit 1933)
05 nov 2017 13:34 - 05 nov 2017 13:38
Beantwoord door PE9ZZ in topic 634A Lentebode.
Het is wel een wat obscuur circuit. Volgens de doc:

Philips 634A Doc schreef :
"In de binodeketen dezer lamp is de "astatische" smoorspoel S2-S3, alsmede de volumeregelaar R5 opgenomen, waarvan alleen S2 dienst doet om de via C19 komende hoogfrequente spanningen tegen te houden. Deze worden dus aan de binode toegevoerd. Doordat de spoelen S2 en S3 tegengesteld zijn gewikkeld, werken zij tezamen dusdanig, dat de door den voedingstransformator geinduceerde bromspanningen elkaar wederkeerig opheffen."

Nou ja, dus. Je zal je onderbreking met wat intelligentie moeten vinden. Meten is weten, zoals de Fransen zeggen.

23 feb 2016 17:54
Hallo,
Één kanaal bij mijn tuner/versterker viel regelmatig uit,dus was er weer iets te doen.
Omdat bii de hoofdtelefoon de kanalen wel werkte , was de eindversterker verdacht.
De spanningen nagemeten en ja hoor, geen spanning op de collector van TS634a.
Het draadje van de collector naar de printplaat zat los in de printplaat.
Bij verdere controle bleek een draadje van de volume regelaar ook los te zitten in de
printplaat.(zie pijltje bij schema's). Het werkt nu weer, toch wel lastig.

Een condensator vraag: in de LF versterker zitten voor b.v. C401 en C412
polyester C's, Het is natuurlijk een ontwerpkeuze, maar ik vraag mij af, zijn hier ook
keramische C's voor te gebruiken en is er dan verschil te merken?

Wilm
  • Marc
22 okt 2015 11:48 - 22 okt 2015 15:29
Goedenmorgen ,

Zaterdag 24-10-2015 is er in Groenlo een verkoop vanaf 11 uur tot uiterlijk 14.00 uur .
Oa
630A
634A
638A
Philips
Saba
Ecko
DKE
VE301
SBR
Telefunken
enz enz
Let op dit is niet van mij en heb hier verder ook niets mee van doen mij is alleen gevraagt of ik kon/kan helpen met een advertentie plaatsen op het forum
Ikben er geweest en er staan pracht exemplaren tussen .
Let wel het is van de Vader van de aanbieder die helaas in Mei is overleden
Toestellen spelen/spelen niet we weten het niet .
Wat je ziet is wat je koopt ! Geen garantie of wat dan ook !

Adres uitsluitend via een prive bericht !!
  • Marc
31 aug 2015 11:17
Beantwoord door Marc in topic Philips 636A in de woonkamer
Bij ons staan een 930A en een 636A en een 2634 en 634A in de woonkamer en ze spelen iedere week om en om een paar uur per dag

• Marc
15 dec 2014 11:46
Beantwoord door Marc in topic Aanwinsten 14-12-2014 Driebergen.
Gister een paar leuke en goede buizen gekocht ,
E442 en een C443 en C453 AF& en nog een paar buizen
Ook een mooie NSF WD4A gekocht = Philips 634A .
Helaas als spelend verkocht maar bromt de pan uit en heel ver weg hoor je muziek .

R17, r 20 , r 12 , r 14 defect en er is aan C14 en C15 gerommelt en het massadraadje is door geknipt .... dus deze weer hersteld inmiddels

Morgen weer verder ermee vandaag rust

Ik zal tzt foto,s bijvoegen
1 - 15 uit 24 resultaten weer te geven.
Gemaakt door Kunena