Radio's van 1970 tot heden
FM ontvangst
23 dec 2023 18:06 #98753
door Lucky
Handtekening
Beantwoord door Lucky in topic FM ontvangst
Iedereen bedankt voor de reacties, mijn toestel heb ik gekregen van iemand die uit het vroegere Oost-Duitsland komt. Best een leuk toestel om zoals Rene zegt gewoon als deco neerzetten. Toch is het ook leuk om er wat muziek uit te krijgen en dat klinkt dan precies zoals je van dit toestel mag verwachten. Heerlijk nostalgisch ! De bedoeling was om te proberen de fm zenderontvangst wat te verbeteren en het wat makkelijker af te stemmen was. Bedankt voor de suggesties. Bijgaand nog het plaatje wat op de achterzijde zit. Iedereen fijne feestdagen !!
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 dec 2023 15:44 #98732
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic FM ontvangst
Aan de radio zal niet veel mankeren
het is het aanbod op de fm wat een te brede modulatie heb dat alles te dicht op elkaar zit
in 1983 was veel rustiger op de fm na 104 waa al niets meer later de piraten
nu is het bom vol het ene toestel kan t beter aan dan de ander..
op zich is het een goedkope productie geweest.
gewoon voor deco op de plank zetten .
het is het aanbod op de fm wat een te brede modulatie heb dat alles te dicht op elkaar zit
in 1983 was veel rustiger op de fm na 104 waa al niets meer later de piraten
nu is het bom vol het ene toestel kan t beter aan dan de ander..
op zich is het een goedkope productie geweest.
gewoon voor deco op de plank zetten .
René Daemen
22 dec 2023 14:25 - 22 dec 2023 14:34 #98728
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic FM ontvangst
Het model dat Lucky laat zien is kennelijk de Duitse versie van het Philips 13R634 jubileum model dat Philips in 1983 uitbracht, 50 jaar na de oorspronkelijke 634A (lentebode) uit 1933.
Er bestaat echter ook nog een in Engeland geproduceerde versie die er kwalitatief veel beter uitziet dan het DDR exemplaar. Zelfs de naam Philips en het 30-er jaren logo staat op de kast. Lees hier wat informatie over deze Engelse uitvoering:
www.transistorforum.nl/forum/index.php?mode=thread&id=42690
Ik heb zojuist mijn radio te voorschijn gehaald en er komt best een aardig geluid uit de Philips 8051-R8 luidspreker. Natuurlijk niet te vergelijken met een luxe huiskamer radio, want het was tenslotte een jubileum gadget. Gewoon leuk om er bij te hebben, naast een originele 634A uit 1933.
Groeten, Hans
Er bestaat echter ook nog een in Engeland geproduceerde versie die er kwalitatief veel beter uitziet dan het DDR exemplaar. Zelfs de naam Philips en het 30-er jaren logo staat op de kast. Lees hier wat informatie over deze Engelse uitvoering:
www.transistorforum.nl/forum/index.php?mode=thread&id=42690
Ik heb zojuist mijn radio te voorschijn gehaald en er komt best een aardig geluid uit de Philips 8051-R8 luidspreker. Natuurlijk niet te vergelijken met een luxe huiskamer radio, want het was tenslotte een jubileum gadget. Gewoon leuk om er bij te hebben, naast een originele 634A uit 1933.
Groeten, Hans
Laatst bewerkt 22 dec 2023 14:34 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin, skandiluxe
Minder
Meer
21 dec 2023 23:19 #98722
door skandiluxe
Beantwoord door skandiluxe in topic FM ontvangst
Staat onder type 13R634 in de schematheek van de NVHR.
And
And
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
21 dec 2023 21:56 #98721
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic FM ontvangst
Is er doc van dit DDR-prul?Dit toestel is ui 1984.
Tjerk, 9ZZ
21 dec 2023 20:46 #98720
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic FM ontvangst
Is een leuke "nepper", doet mij denken de Jukebox radio die ik eens cadeau kreeg.
Staan er een typenummer op de achterwand, misschien is er dan nog wel ergens een schema.
Groet, Ben
Staan er een typenummer op de achterwand, misschien is er dan nog wel ergens een schema.
Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.