Skip to main content

Raad het apparaat

Meer
31 mrt 2017 21:11 #66098 door thijs
Beantwoord door thijs in topic Raad het apparaat ??
Nee Henk, geen Philips

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Onderwerp is gesloten.
Meer
31 mrt 2017 20:16 #66092 door admin
Beantwoord door admin in topic Raad het apparaat ??
Philips?

Henk van 't Kruis
Onderwerp is gesloten.
Meer
31 mrt 2017 20:07 #66090 door thijs
Beantwoord door thijs in topic Raad het apparaat ??
Nou, het nieuwe raadsel.
Niet te moeilijk deze keer.

Graag merk en type.
Succes.

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
Meer
31 mrt 2017 17:22 #66078 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Raad het apparaat ??
Thijs is het haasje :)

Cees- pa1dba
Onderwerp is gesloten.
Meer
31 mrt 2017 17:20 #66077 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Raad het apparaat ??
@Winand bij je Megger kan je banaanstekker meetsnoeren gebruiken (meestal 1000V)
Meggers werden veel gebruikt om isolatiefouten in bijvoorbeeld elektromotoren aan te tonen.

De mijne was handig om sluiting naar aarde te meten bij nat weer op de zonnepanelen.
In de consumentenelektronica wil de fabrikant graag dat je het apparaat test met 500 volt dc naar massa,
dus slingeren maar. ook zeer handig om voedingstrafo's van wikkeling naar kern te meten.

@ Bert en Huub,
Telefoonlijnen zowel PTT als veldtelefoon draden zullen een hoge isolatieweerstand naar aarde moeten hebben,
dit controleer je met een Megger, ook kan je bij een schrikdraad installatie meten of er geen vochtige struik
tegen aan groeit.

@Bert, mooi museum wist er het bestaan niet van, kan jij mij per PM of per Stamtafel iets meer vertellen over de dienst van de Munga jeep in het NL leger?

Cees- pa1dba
Onderwerp is gesloten.
Meer
31 mrt 2017 16:10 #66073 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Raad het apparaat ??
Bij een volgend bezoek aan het Verbindingsdienst museum zal ik eens kijken of het door mij genoemde apparaat daar aanwezig is en zo ja op de gevoelige plaat (SD kaart) vastleggen.

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena