Raad het apparaat
15 okt 2018 13:48 #73642
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Raad het apparaat ??
Het is een Duits TV-toestel. De knop hoort daar te zitten. Onder de kap zit inderdaad een UHF tuner. Hij kan al vanaf de fabriek gemonteerd zijn, maar is ook geleverd als set om later in te bouwen. Ziet er allemaal nog wat primitief uit, maar men wilde toch een toestel leveren dat UHF kon ontvangen toen rond 1960 in Duitsland de eerste UHF-zenders in bedrijf kwamen. En nu nog het merk en type-nummer. Er is wel wat over te vinden op internet.
Onderwerp is gesloten.
15 okt 2018 01:18 #73638
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Raad het apparaat ??
Ik denk dan aan een later ingebouwde UHF tuner.
Die werden lang niet altijd in de kast ingebouwd, maar gewoon op de
achterwand bevestigd.
Cees.
Die werden lang niet altijd in de kast ingebouwd, maar gewoon op de
achterwand bevestigd.
Cees.
Onderwerp is gesloten.
14 okt 2018 15:48 - 14 okt 2018 15:49 #73632
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Raad het apparaat ??
Gokje.
Een Duits (TV) toestel?, maar hoort die knop daar wel?.
Groet, Ben
Een Duits (TV) toestel?, maar hoort die knop daar wel?.
Groet, Ben
Laatst bewerkt 14 okt 2018 15:49 door Ben.
Onderwerp is gesloten.
10 okt 2018 14:00 - 10 okt 2018 14:11 #73589
door Jan Bus
Er komen geen berichten meer binnen op dit item. Dus bij deze de oplossing: keramisch Philips element AG3207. Type staat niet op het element, maar wel op de bulkverpakking. Dit type verpakking ben ik ook wel tegen gekomen bij meer gangbare elementen bv. de AG3401 (personeelswinkel? Daar belandde van alles).
Kan niets vinden over dit element. Een vroege poging van Philips om met keramische elementen te komen? Het eerste reguliere keramische element dat ik ken is de AG3209 en daar het binnenwerk overduidelijk nog van Amerikaanse makelij. Ik heb mijn AG3207 gerestaureerd met een keramisch plaatje uit een GP200. Het element klinkt niet prettig; net als het origineel voordat ik het had gemold.
Dan nu een nieuw raadsel. Heb gisteren een leuk restauratieproject op de kop getikt. Raden maar.
Kan niets vinden over dit element. Een vroege poging van Philips om met keramische elementen te komen? Het eerste reguliere keramische element dat ik ken is de AG3209 en daar het binnenwerk overduidelijk nog van Amerikaanse makelij. Ik heb mijn AG3207 gerestaureerd met een keramisch plaatje uit een GP200. Het element klinkt niet prettig; net als het origineel voordat ik het had gemold.
Dan nu een nieuw raadsel. Heb gisteren een leuk restauratieproject op de kop getikt. Raden maar.
Laatst bewerkt 10 okt 2018 14:11 door Jan Bus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
Onderwerp is gesloten.
06 okt 2018 23:37 #73579
door Jan Bus
Het is geen afgeleide van de AG3010. Het is niet gevuld met prut. Het is een "droog" element nl: keramisch. Toen ik het 20 jaar geleden kocht functioneerde het nog wat zeldzaam is voor een element uit de periode 1955-1960. De naaldophanging was kwetsbaar en door de zeer onpraktische constructie van de naaldbeschermer heb ik het zelf toen vernield. Het element is afkomstig van een man uit Eindhoven die toen veel Philips elementen op zijn stand had liggen; waarschijnlijk iemand die dicht bij het vuur zat. Als niemand het type weet zal ik in een volgend bericht onthullen.
Onderwerp is gesloten.
06 okt 2018 15:41 #73577
door Ben
Beantwoord door Ben in topic Raad het apparaat ??
Ik denk toch dat het een afgeleide of aangepaste versie is van de AG3010 zoals Cees eerder opmerkte.
Meer info is er denk ik niet te verkrijgen, tenzij jezelf nog meer tips of info hebt.
Zo niet dan zou misschien Cees in aanmerking komen voor het volgende vraagstuk.
Groet, Ben
Meer info is er denk ik niet te verkrijgen, tenzij jezelf nog meer tips of info hebt.
Zo niet dan zou misschien Cees in aanmerking komen voor het volgende vraagstuk.
Groet, Ben
Onderwerp is gesloten.