Raad het apparaat
14 mei 2016 07:18 #60720
door Jan
Beantwoord door Jan in topic Raad het apparaat ??
Beste Gidi,
Ik dacht aan een Philips 521 A, maar hetzelfde toestel is bij NSF H27A of een H29A,
Technisch gezien dan.
Groeten,
Jan
Ik dacht aan een Philips 521 A, maar hetzelfde toestel is bij NSF H27A of een H29A,
Technisch gezien dan.
Groeten,
Jan
Onderwerp is gesloten.
14 mei 2016 02:36 #60718
door Gidi Verheijen
Beantwoord door Gidi Verheijen in topic Raad het apparaat ??
Bert, dat is alvast goed !
Onderwerp is gesloten.
14 mei 2016 02:32 - 14 mei 2016 02:33 #60717
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Raad het apparaat ??
Een deel van de onderzijde van een Philips radio van voor WO II
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 14 mei 2016 02:33 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
14 mei 2016 02:24 - 14 mei 2016 02:34 #60716
door Gidi Verheijen
Beantwoord door Gidi Verheijen in topic Raad het apparaat ??
Ik laat een deel van een toestel zien dat meestal weinig aandacht krijgt. Toch is daar vaak interessante informatie op te vinden, zoals ik later zal aangeven.
Als de opgave te moeilijk blijkt, zal ik telkens iets meer onthullen.
Tonmeister Henk: De waarheid ligt inderdaad vaak in het midden. Philips heeft van vrijwel alle modellen meerdere uitvoeringen (versies) uitgebracht, met soms kleine en soms grotere verschillen. Verder heeft Philips in latere uitvoeringen en documentatie nieuwere buizentypes gespecificeerd.
Jan zat er trouwens ook heel dicht bij. Ik schenk jullie beiden de eer, maar heb zelf de nieuwe "Raad het apparaat" voorgesteld.
Wilm:
De bron voor de aantallen ingeleverde radio's is mijn eigen onderzoek uit de jaren 2006-2009. In die periode heb ik alle archieven van de meer dan 1000 toenmalige gemeenten in ons land onderzocht (en nog diverse andere archieven, waaronder het Bundesarchiv in Berlijn). De resultaten van mijn onderzoek heb ik beschreven in mijn boek "Het radiotoestel in de Tweede Wereldoorlog". Het is nog te koop bij de PR-commissie op de NVHR-beurzen in Driebergen, maar ook bij mijzelf. Zie mijn website (klikken op "Mijn boeken en andere publicaties").
Niet alle door mij verzamelde gegevens heb ik in mijn boek kunnen verwerken. Het zou anders drie keer zo dik geworden zijn. Veel details heb ik al in artikelen verwerkt en nog niet verwerkte details (zoals de ingeleverde aantallen van de diverse Philips-modellen) zullen hopelijk (Deo volente) volgen.
Mvg,
Gidi
Als de opgave te moeilijk blijkt, zal ik telkens iets meer onthullen.
Tonmeister Henk: De waarheid ligt inderdaad vaak in het midden. Philips heeft van vrijwel alle modellen meerdere uitvoeringen (versies) uitgebracht, met soms kleine en soms grotere verschillen. Verder heeft Philips in latere uitvoeringen en documentatie nieuwere buizentypes gespecificeerd.
Jan zat er trouwens ook heel dicht bij. Ik schenk jullie beiden de eer, maar heb zelf de nieuwe "Raad het apparaat" voorgesteld.
Wilm:
De bron voor de aantallen ingeleverde radio's is mijn eigen onderzoek uit de jaren 2006-2009. In die periode heb ik alle archieven van de meer dan 1000 toenmalige gemeenten in ons land onderzocht (en nog diverse andere archieven, waaronder het Bundesarchiv in Berlijn). De resultaten van mijn onderzoek heb ik beschreven in mijn boek "Het radiotoestel in de Tweede Wereldoorlog". Het is nog te koop bij de PR-commissie op de NVHR-beurzen in Driebergen, maar ook bij mijzelf. Zie mijn website (klikken op "Mijn boeken en andere publicaties").
Niet alle door mij verzamelde gegevens heb ik in mijn boek kunnen verwerken. Het zou anders drie keer zo dik geworden zijn. Veel details heb ik al in artikelen verwerkt en nog niet verwerkte details (zoals de ingeleverde aantallen van de diverse Philips-modellen) zullen hopelijk (Deo volente) volgen.
Mvg,
Gidi
Laatst bewerkt 14 mei 2016 02:34 door Gidi Verheijen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wilm
Onderwerp is gesloten.
13 mei 2016 09:13 #60710
door Wilm
Beantwoord door Wilm in topic Raad het apparaat ??
Jan en Henk,
Het volledige typenummer is gegeven door Gidi.
Volgens de doc. is de 519 zonder ingebouwde luidspreker en is de AU
niet voor gelijkspanning.
Het juiste typenummer is 529HU-12.
De radio kwam van de eerste eigenaar en wat ik er aan gedaan heb is te zien op de foto's.
Het embleem ontbrak, nu een replica.
Bruine isolatie van de draden bij de luidspreker brokkelde af en vervangen door een rode en zwarte .
Vraag aan Gidi, Uit welke bron komen de ingeleverde Radio's ?
Bedankt voor de aandacht van het apparaat en Gidi kan verder met Raad het Apparaat.
m.v.g.
Wilm
Het volledige typenummer is gegeven door Gidi.
Volgens de doc. is de 519 zonder ingebouwde luidspreker en is de AU
niet voor gelijkspanning.
Het juiste typenummer is 529HU-12.
De radio kwam van de eerste eigenaar en wat ik er aan gedaan heb is te zien op de foto's.
Het embleem ontbrak, nu een replica.
Bruine isolatie van de draden bij de luidspreker brokkelde af en vervangen door een rode en zwarte .
Vraag aan Gidi, Uit welke bron komen de ingeleverde Radio's ?
Bedankt voor de aandacht van het apparaat en Gidi kan verder met Raad het Apparaat.
m.v.g.
Wilm
Onderwerp is gesloten.
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
13 mei 2016 02:43 - 13 mei 2016 02:45 #60708
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Raad het apparaat ??
Gidi , ik kwam op de 519 uit omdat ik bij RMorg bij de 529HU een foto zag van een schildje met een CL4 ipv een CL2 . Bij de 529AU wordt naast de CL4 ook nog een CF 7 ipv een CF 1vermeld .Zag in de NVHR schematheek in de documentatie van de 529 wel een CL2 . De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen......
Mvg , Henk
Mvg , Henk
Laatst bewerkt 13 mei 2016 02:45 door Tonmeister Henk.
Onderwerp is gesloten.