Project Pupil
Ta-te-ra-tata!
14 jan 2015 08:20 #49829
door v1ncent
P.E.C. olé
Beantwoord door v1ncent in topic Ta-te-ra-tata!
Mooi hoor! :thumbsup:
Van het weekend als ik tijd kan vinden maar eens aan de knutsel!
Van het weekend als ik tijd kan vinden maar eens aan de knutsel!
P.E.C. olé
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 jan 2015 23:46 #49828
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Ta-te-ra-tata!
Ziet er echt perfect uit.
Heel mooi gedaan!
Complimenten! :thumbsup:
Heel mooi gedaan!
Complimenten! :thumbsup:
Handtekening
13 jan 2015 21:58 - 13 jan 2015 22:04 #49825
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Ta-te-ra-tata!
Jack,
De slagletters in een zelf gemaakte houder allemaal tegelijk vast zetten en dan m.b.v een exenterpers
bij een smederij of machine fabriek er in laten stansen.Het bedrijf dat de frontjes heeft geleverd.
Eerst een of meerdere proef stukjes dun alvorens met de fronten aan de slag te gaan.
Of je neemt een dikke trafo van b.v 6V, een kant verbinding maken aan het frontje en de andere
sec draad aan een hart stalen stift b.v een afteken kras pen voor metaal en je kunt er de letters en
cijfers in schrijven. Deden we op de techn school ook zo.
Succes, Cees.
De slagletters in een zelf gemaakte houder allemaal tegelijk vast zetten en dan m.b.v een exenterpers
bij een smederij of machine fabriek er in laten stansen.Het bedrijf dat de frontjes heeft geleverd.
Eerst een of meerdere proef stukjes dun alvorens met de fronten aan de slag te gaan.
Of je neemt een dikke trafo van b.v 6V, een kant verbinding maken aan het frontje en de andere
sec draad aan een hart stalen stift b.v een afteken kras pen voor metaal en je kunt er de letters en
cijfers in schrijven. Deden we op de techn school ook zo.
Succes, Cees.
Laatst bewerkt 13 jan 2015 22:04 door Cees.
13 jan 2015 21:27 #49821
door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Ta-te-ra-tata!
Ik weet niet meer wie het was, maar iemand had aan me gevraagd of ik het serienummer open wilde houden want dan zou hij er zelf een nummer inslaan.
Ook had ik gehoopt dat er misschien ooit nog eens een lijst zou opduiken met namen van mensen die bij Maxwell een Pupil bouwden en de nummers die toegewezen waren. Op die lijst zou dan mijn vader moeten staan die daar ooit een elektronica cursus had gevolgd.
Nu is iedereen vrij om daar een mooi nummertje in te slaan of met een viltstiftje.
Jack
Ook had ik gehoopt dat er misschien ooit nog eens een lijst zou opduiken met namen van mensen die bij Maxwell een Pupil bouwden en de nummers die toegewezen waren. Op die lijst zou dan mijn vader moeten staan die daar ooit een elektronica cursus had gevolgd.
Nu is iedereen vrij om daar een mooi nummertje in te slaan of met een viltstiftje.
Jack
13 jan 2015 18:04 - 13 jan 2015 18:05 #49817
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Ta-te-ra-tata!
Nee dat is niet te doen.
Gewoon 2015A100..
Slaan kan , maar ook met een freesje of boortje "gewoon"schrijven gaat ook.
Gewoon 2015A100..
Slaan kan , maar ook met een freesje of boortje "gewoon"schrijven gaat ook.
Laatst bewerkt 13 jan 2015 18:05 door MauriceH.
13 jan 2015 17:54 #49815
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Ta-te-ra-tata!
Wel een goed idee Maurice,
Als je het laatste officiële Pupil-serienummer weet dan kun je deze serie van 25 stuks gewoon doornummeren. Een setje slagcijfers is een eenmalige uitgave en kost niet eens zo veel. Als iemand de 25 frontjes voorziet van een serienummer en er een meerprijs voor rekent, dan zijn de kosten van de set slagcijfers al weer snel terug verdiend
www.stempels.nl/slagcijfers-hoogte-stuks...peji38km8ols9gjo3ur3
Hans
Als je het laatste officiële Pupil-serienummer weet dan kun je deze serie van 25 stuks gewoon doornummeren. Een setje slagcijfers is een eenmalige uitgave en kost niet eens zo veel. Als iemand de 25 frontjes voorziet van een serienummer en er een meerprijs voor rekent, dan zijn de kosten van de set slagcijfers al weer snel terug verdiend
www.stempels.nl/slagcijfers-hoogte-stuks...peji38km8ols9gjo3ur3
Hans