Project Pupil
Ta-te-ra-tata!
14 jan 2015 18:01 #49846
door poonj
mvgr. Jan (PA3ESY)
Beantwoord door poonj in topic Ta-te-ra-tata!
Mooi Jack,
Ik wacht in spanning af.
groet, Jan
Ik wacht in spanning af.
groet, Jan
mvgr. Jan (PA3ESY)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 jan 2015 17:08 #49845
door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Ta-te-ra-tata!
Zojuist de pakjes afgeleverd. Helaas net nadat ze de post voor vandaag hadden weggehaald. Het wordt dus morgenavond aan Post.nl meegegeven. Ik kon niet eerder vandaag.
Het gaat on de bestelling van Vincent, Johannes, Henk, Jan, Arjan, Paul en Jan van L.
Vrijdag of zaterdag is het er, dan begint het grote bouwen.
Jack
Het gaat on de bestelling van Vincent, Johannes, Henk, Jan, Arjan, Paul en Jan van L.
Vrijdag of zaterdag is het er, dan begint het grote bouwen.
Jack
De volgende gebruiker (s) zei dank u: van Liempdt
14 jan 2015 10:54 #49834
door poonj
mvgr. Jan (PA3ESY)
Hallo Hans,
De gevoelens van de oude ontwerper van Maxwell kennende is dit alleen gedaan om het allemaal wat interessanter te laten lijken. Het is natuurlijk ook niet echt zinvol aan een frontje een serienummer toe te kennen. Alleen als het een compleet gebouwd apparaat betreft heeft het wel zin, dan horen de eigenschappen bij het serienummer.
Dus als je van plan bent meerdere Pupils te bouwen, dan zou je kunnen overwegen een nummer er in te slaan.
Groet, Jan
De gevoelens van de oude ontwerper van Maxwell kennende is dit alleen gedaan om het allemaal wat interessanter te laten lijken. Het is natuurlijk ook niet echt zinvol aan een frontje een serienummer toe te kennen. Alleen als het een compleet gebouwd apparaat betreft heeft het wel zin, dan horen de eigenschappen bij het serienummer.
Dus als je van plan bent meerdere Pupils te bouwen, dan zou je kunnen overwegen een nummer er in te slaan.
Groet, Jan
mvgr. Jan (PA3ESY)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes
14 jan 2015 10:40 #49833
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Ta-te-ra-tata!
Jan,
Als op een originele Pupil geen serienummer heeft gestaan dan is mijn probleem snel opgelost en hoef ik ook geen setje slagcijfers te bestellen. Alleen vraag ik mij nog af waarom Maxwell op het Pupil frontje dan een vakje met "serienummer" heeft vermeld........ Dat zal toch een reden hebben?
Hans
Als op een originele Pupil geen serienummer heeft gestaan dan is mijn probleem snel opgelost en hoef ik ook geen setje slagcijfers te bestellen. Alleen vraag ik mij nog af waarom Maxwell op het Pupil frontje dan een vakje met "serienummer" heeft vermeld........ Dat zal toch een reden hebben?
Hans
14 jan 2015 09:47 #49831
door poonj
mvgr. Jan (PA3ESY)
Jack, dat ziet er veelbelovend uit.
Al je werk heeft geresulteerd in heel mooie frontjes.
Wat serienummers betreft, ik heb nog nooit een originele met een serienummer gezien, in elk geval niet door Maxwell er op gezet. Ik heb zelf wel eens Pupil-frontjes gemaakt met een serienummer, maar dat was meer voor de herkenbaarheid.
Groet, Jan
Al je werk heeft geresulteerd in heel mooie frontjes.
Wat serienummers betreft, ik heb nog nooit een originele met een serienummer gezien, in elk geval niet door Maxwell er op gezet. Ik heb zelf wel eens Pupil-frontjes gemaakt met een serienummer, maar dat was meer voor de herkenbaarheid.
Groet, Jan
mvgr. Jan (PA3ESY)
14 jan 2015 08:45 #49830
door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Ta-te-ra-tata!
Dank voor alle lofuitingen.
Ik vond ook dat het perfect moest zijn. Van de originele frontjes daar zijn er niet veel meer van.
Deze frontjes worden lang bewaard, niemand die ze weer gaat wegdoen.
Zo blijft de herinnering ook mooi aan dat Pupil radiootje.
Ik zit mezelf ook af te vragen wat ik met dat serie nummer ga doen? Welk nummer komt er in?
Ik heb toch lange tijd tegen dat nummer aangekeken dat mijn Pupil had maar er staat me niets van bij.
Geen cijfer geen letter.
Heeft iemand een idee hoe het serienummer bij Maxwell werd samengesteld? Op dit moment zwerft een zwart frontje op MP en dat heeft nummer: 7367B
Het zou de 73ste cursist in 1967 kunnen zijn??? en de B is van black? (niet van blauw)
Ik had iemand per ongeluk 2 frontjes toebedeeld maar hij wilde er 1. Mijn fout.
Dus ik heb nog een frontje over voor iemand die nog mee wil gaan doen.
Groet,
Jack
Vandaag veel te doen, morgen ga ik versturen.
Ik vond ook dat het perfect moest zijn. Van de originele frontjes daar zijn er niet veel meer van.
Deze frontjes worden lang bewaard, niemand die ze weer gaat wegdoen.
Zo blijft de herinnering ook mooi aan dat Pupil radiootje.
Ik zit mezelf ook af te vragen wat ik met dat serie nummer ga doen? Welk nummer komt er in?
Ik heb toch lange tijd tegen dat nummer aangekeken dat mijn Pupil had maar er staat me niets van bij.
Geen cijfer geen letter.
Heeft iemand een idee hoe het serienummer bij Maxwell werd samengesteld? Op dit moment zwerft een zwart frontje op MP en dat heeft nummer: 7367B
Het zou de 73ste cursist in 1967 kunnen zijn??? en de B is van black? (niet van blauw)
Ik had iemand per ongeluk 2 frontjes toebedeeld maar hij wilde er 1. Mijn fout.
Dus ik heb nog een frontje over voor iemand die nog mee wil gaan doen.
Groet,
Jack
Vandaag veel te doen, morgen ga ik versturen.