Project Pupil
Frontje Pupil en mezelf
05 dec 2014 00:15 #48673
door Marotick
Dat is mooi dan ben ik er doorheen, alle 25 daar heb ik dus een bestemming voor.
Hierbij sluit ik de verdere aanvragen want uit 1 plaat aluminium kunnen 25 frontjes gehaald worden.
Eén meer en dan moet ik een hele plaat kopen en dat is onrendabel.
Mochten er toch nog aanvragen komen dan ga ik die wel noteren, als ik er dan weer 20 heb dan lukt het weer. Wie weet?
Jack Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Frontje Pupil en mezelf
van Liempdt schreef : Ik wil dat frontje wel erbij nemen.
Dus in totaal 3 frontjes voor Jan van Liempdt.
Groet en sukses.
Dat is mooi dan ben ik er doorheen, alle 25 daar heb ik dus een bestemming voor.
Hierbij sluit ik de verdere aanvragen want uit 1 plaat aluminium kunnen 25 frontjes gehaald worden.
Eén meer en dan moet ik een hele plaat kopen en dat is onrendabel.
Mochten er toch nog aanvragen komen dan ga ik die wel noteren, als ik er dan weer 20 heb dan lukt het weer. Wie weet?
Jack Marotick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
04 dec 2014 22:38 #48670
door van Liempdt
Beantwoord door van Liempdt in topic Frontje Pupil en mezelf
Ik wil dat frontje wel erbij nemen.
Groet en sukses.
Groet en sukses.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marotick
04 dec 2014 09:59 #48642
door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Frontje Pupil en mezelf
Best spannend.
Vandaag de order gegeven aan de drukker voor het maken van 25 frontjes waarvan 2 blauwe.
Wel spannend. Ik heb gevraagd of ze foto's willen maken tijdens de productie voor een verslag in dit forum.
Tot aan gisterenavond zijn er nog veranderingen gemaakt om het frontje zo goed mogelijk op de oude te laten lijken. Samen met Jan Poortman zijn alle maten, tot op tienden van millimeters aangepast.
Jan nogmaals bedankt.
Ik loof een 402 spoel uit voor diegene die een verschil kan vinden tussen de oude en dit frontje. Afgezien natuurlijk dat het nieuwe frontje er schitterend uit moet gaan zien.
Ik heb de drukker laten weten dat we de 14de een clubdag hebben en dat het mooi zou zijn als we het dan ook hebben.
Als de frontjes binnen zijn dan stuur ik de bestellers een pm om ze op de hoogte te brengen.
Er is trouwens nog 1 frontje over.
Jack Marotick
Vandaag de order gegeven aan de drukker voor het maken van 25 frontjes waarvan 2 blauwe.
Wel spannend. Ik heb gevraagd of ze foto's willen maken tijdens de productie voor een verslag in dit forum.
Tot aan gisterenavond zijn er nog veranderingen gemaakt om het frontje zo goed mogelijk op de oude te laten lijken. Samen met Jan Poortman zijn alle maten, tot op tienden van millimeters aangepast.
Jan nogmaals bedankt.
Ik loof een 402 spoel uit voor diegene die een verschil kan vinden tussen de oude en dit frontje. Afgezien natuurlijk dat het nieuwe frontje er schitterend uit moet gaan zien.
Ik heb de drukker laten weten dat we de 14de een clubdag hebben en dat het mooi zou zijn als we het dan ook hebben.
Als de frontjes binnen zijn dan stuur ik de bestellers een pm om ze op de hoogte te brengen.
Er is trouwens nog 1 frontje over.
Jack Marotick
03 dec 2014 02:35 #48590
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Nog 1 over
Ja, stroom en spanning: "Omgekeerd evenredig". Klinkt moeilijk.
Maar men wist dat toch wel heel begrijpelijk uit te leggen.
Bij gelijke spanning: Hoe lager de R, hoe hoger de stroom I.
En des te hoger de R, des te lager is de stroom I die door de R gaat.
Grond van alles is dan de "Wet van Ohm". R=U/I, I=U/R en U=I x R.
De grond formule voor de verhouding van de Spanning, Stroom en Weerstand.
Vr gr Cees.
Maar men wist dat toch wel heel begrijpelijk uit te leggen.
Bij gelijke spanning: Hoe lager de R, hoe hoger de stroom I.
En des te hoger de R, des te lager is de stroom I die door de R gaat.
Grond van alles is dan de "Wet van Ohm". R=U/I, I=U/R en U=I x R.
De grond formule voor de verhouding van de Spanning, Stroom en Weerstand.
Vr gr Cees.
01 dec 2014 15:26 #48551
door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Nog 1 over
Hallo iedereen,
Op dit moment ben ik met de drukker bezig over de kleur van de Pupil en dan heb ik het natuurlijk over de blauwe variant.
Ik heb 2 afbeeldingen op internet gevonden en daar zit een miniem kleurverschil in. Ik heb de drukker de 2 kleuren toegestuurd en hem de vraag voorgelegd of hij de kleur er ook er tussenin kan drukken.
Ik hoop de frontjes voor 14 december te hebben zodat ik ze dan kan geven aan de bestellers.
Hier in dit forum hoop ik mensen te kunnen helpen met het bijeen sprokkelen van de onderdelen.
Ik kijk daarbij dat er mogelijk ook jongeren geïnteresseerd zijn en misschien nog niet zoveel kennis hebben. De volgende onderdelen die ik bespreek zijn de condensators en de weerstand. daarbij ontkom ik niet om De Wet van Ohm, uit te gaan leggen. Voor ons gesneden koek maar ik kan me herinneren dat ik dat destijds heel verwarrend vond. Stroom en spanning dat was toch hetzelfde???
Jack
Op dit moment ben ik met de drukker bezig over de kleur van de Pupil en dan heb ik het natuurlijk over de blauwe variant.
Ik heb 2 afbeeldingen op internet gevonden en daar zit een miniem kleurverschil in. Ik heb de drukker de 2 kleuren toegestuurd en hem de vraag voorgelegd of hij de kleur er ook er tussenin kan drukken.
Ik hoop de frontjes voor 14 december te hebben zodat ik ze dan kan geven aan de bestellers.
Hier in dit forum hoop ik mensen te kunnen helpen met het bijeen sprokkelen van de onderdelen.
Ik kijk daarbij dat er mogelijk ook jongeren geïnteresseerd zijn en misschien nog niet zoveel kennis hebben. De volgende onderdelen die ik bespreek zijn de condensators en de weerstand. daarbij ontkom ik niet om De Wet van Ohm, uit te gaan leggen. Voor ons gesneden koek maar ik kan me herinneren dat ik dat destijds heel verwarrend vond. Stroom en spanning dat was toch hetzelfde???
Jack
30 nov 2014 14:22 #48518
door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Nog 1 over
De bestellingen zijn hard gegaan. Vorige week ben ik overgestapt voor een aanvraag van 25 stuks, hiermee gebruikt de drukker een hele plaat aluminium. Boven de 25 wordt het weer duurder omdat er dan een nieuwe plaat doorheen gaat.
Ik heb op dit moment een bestelling voor 22 stuks zwarte voor 27,50 per stuk en een bestelling voor 2 blauwe stuks voor 42,50 per stuk.
Totaal 24 stuks zodat er nog 1 over is.
Mochten er mensen zijn die toch meer willen dan kan dat wel maar dan wordt dat een volgende hoeveelheid.
Jack
Ik heb op dit moment een bestelling voor 22 stuks zwarte voor 27,50 per stuk en een bestelling voor 2 blauwe stuks voor 42,50 per stuk.
Totaal 24 stuks zodat er nog 1 over is.
Mochten er mensen zijn die toch meer willen dan kan dat wel maar dan wordt dat een volgende hoeveelheid.
Jack