HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil = opgelost.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
09 mrt 2021 15:31 - 09 mrt 2021 15:38 #89289
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil
Zou je het relais kunnen laten werken op een (lagere ) gelijkspanning of moet dan het relais-anker worden aangepast aan DC ?
ik ga eens kijken in de documentatie.
ik ga eens kijken in de documentatie.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 09 mrt 2021 15:38 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 mrt 2021 15:02 - 09 mrt 2021 15:40 #89287
door Jan Bus
Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil werd gestart door Jan Bus
Ik heb mijn AG1105 weer eens tevoorschijn gehaald en hoewel hij goed functioneert, is de motor niet echt stil. Ik hoor een licht trillend geluid en als ik de toerentalschakelaar aan raak dan kan ik de trilling duidelijk voelen. Bij deze draaitafel is de motor gecombineerd met het relais voor de ontkoppeling van het tussenwiel. Dit relais wordt met wisselspanning gevoed en de trilling wordt dus veroorzaakt door de netfrequentie. Eigenlijk is een dergelijke constructie vragen om moeilijkheden en maakt het lastig om een geruisloze aandrijving mogelijk te maken. Deze motor wordt alleen toegepast in de AG1005 en AG2005. Ik heb de motor uitgebouwd en na verwijdering van het anker van het relais is hij keurig stil. Het anker wordt op geen enkele wijze gedempt en maakt direct contact met het ijzerpakket van de motor. Wie heeft deze draaitafel ook onder handen gehad en kan aanwijzingen geven om deze motor/relais combi stiller te krijgen?
Groet, Jan
Groet, Jan
Laatst bewerkt 09 mrt 2021 15:40 door Jan Bus. Reden: foutje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.