HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil = opgelost.
15 mrt 2021 14:19 #89473
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil = opgelost.
Mooi gedaan jan en je weet nu de kwaal
dat krijgt je gratis er bij Van PH
prettig een stillen tafel en dat behoort ook zo
huub
dat krijgt je gratis er bij Van PH
prettig een stillen tafel en dat behoort ook zo
huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 mrt 2021 12:53 #89472
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil = opgelost.
Bij nadere inspectie blijkt dat het anker ter hoogte van draaipunt niet voldoende contact kan maken met het ijzerpakket. Er blijft een minimale spleet bestaan. Aanbrengen van een reepje papier of foto-negatief geeft al een verbetering. Het ijzerpakket van het relais zit muurvast geklonken op het een montageplaatje. Met heel veel moeite hen ik ik toch dit pakket iets richting anker kunnen verschuiven. Misschien nog niet optimaal maar de motor is een stuk stiller (zonder reepje papier). Er is nauwelijks nog trilling te voelen en ook geen brom meer. Het lijkt haast op een onnauwkeurigheid bij de productie van de motor.
Groet, Jan
Groet, Jan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn, Cees PA1DBA
11 mrt 2021 10:10 #89331
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil
Jan de tezamen koppeling is
toch ook daar .denk toch dat het wat aan loopt ?
huub
toch ook daar .denk toch dat het wat aan loopt ?
huub
10 mrt 2021 19:41 #89321
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil
Huub, ik heb het niet over het motor-anker, maar over het relais-anker dat op achterzijde van de motor gemonteerd is. Dit bedient het koppelingsmechaniek van het tussenwiel.
Groet, Jan
Groet, Jan
10 mrt 2021 19:06 #89319
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil
Ja jan mischien wat onbelance
in het anker ? gebruik jij ook
vier stripjes foto negentief tussen het anker
bij monteren zo dat de lucht sleet evenredig is
huub
in het anker ? gebruik jij ook
vier stripjes foto negentief tussen het anker
bij monteren zo dat de lucht sleet evenredig is
huub
10 mrt 2021 17:36 #89317
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Philips AG1105 draaitafel: combinatie motor-relais niet echt stil
Ik ga het anker nog eens verwijderen en zien of de ijzerpakketten goed op elkaar aan sluiten. Ik heb het al eerder gedaan maar hier niet op gelet. Er zat wel zwarte aanslag in de spleet tussen het anker en de motor. Schoonmaken leverde niets op. De aantrekkracht is goed. Er ontbreken wat vulringetjes. Is de vorige eigenaar hier ook al mee bezig geweest?
Huub,
De toerentalomschakeling en fijnregeling zijn goed afgesteld. De wervelstroomrem loopt niet aan. De trilling wordt veroorzaakt door het anker.
Groet, Jan
Huub,
De toerentalomschakeling en fijnregeling zijn goed afgesteld. De wervelstroomrem loopt niet aan. De trilling wordt veroorzaakt door het anker.
Groet, Jan