HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
AG9009 nader bekeken.
20 dec 2018 00:23 #74972
door Bert Kn
Jan,
Dat had ik ook verwacht.
Een verzwakker er tussen werkt maar dan moet ik hem dusdanig dempen dat er weinig volume over blijft.
Als ik op de radio ingang mijn platenspeler met AG3401 MD element met een phono VV ertussen aansluit heb ik hetzelfde met de basweergave.
Morgen eerst maar eens een tuner aansluiten.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9009 nader bekeken.
Dat is vreemd. Had het eerder omgekeerd verwacht
Jan,
Dat had ik ook verwacht.
Een verzwakker er tussen werkt maar dan moet ik hem dusdanig dempen dat er weinig volume over blijft.
Als ik op de radio ingang mijn platenspeler met AG3401 MD element met een phono VV ertussen aansluit heb ik hetzelfde met de basweergave.
Morgen eerst maar eens een tuner aansluiten.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 dec 2018 23:40 #74971
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic AG9009 nader bekeken.
Dat is vreemd. Had het eerder omgekeerd verwacht. Meestal worden in de x-tal stand bij een voorversterker met RIAA-correctie de lage tonen extra versterkt. Misschien geeft je CD-speler teveel spanning af, zodat op de tuner-ingang de lage tonen teveel opgedreven worden door de fysiologische volume-regeling die in lage stand nogal extreem is. Zou in dat geval eens een verzwakker proberen.
19 dec 2018 23:28 #74969
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Voor de bollebozen onder ons.
Als ik op de radio ingang een CD speler aansluit is de controle over de lagere basweergave ver te zoeken.
Overdreven veel en ongecontroleerd.
Als ik hem op de PU ingang aansluit, zie afbeelding gaat het uitstekend.
Is de radio ingang aan te passen zodat het probleem zich niet meer voordoet?
Een Tuner ( de A5X83A) heb ik op die ingang nog niet geprobeerd.
Als ik op de radio ingang een CD speler aansluit is de controle over de lagere basweergave ver te zoeken.
Overdreven veel en ongecontroleerd.
Als ik hem op de PU ingang aansluit, zie afbeelding gaat het uitstekend.
Is de radio ingang aan te passen zodat het probleem zich niet meer voordoet?
Een Tuner ( de A5X83A) heb ik op die ingang nog niet geprobeerd.
Mvg.
Bert
- Moderator
- [Moderator]
-
Minder
Meer
19 dec 2018 14:48 #74945
door Moderator
Beantwoord door Moderator in topic AG9009 nader bekeken.
Heren,
ik heb geen van alle genoemde apparaten, dus wat dat betreft ben ik niet bevooroordeeld.
Wat ik wel vaststel zijn menigsverschillen over de installaties en dat zou nog kunnen, maar ik stel ook vast dat
er niet allen sprake is van een verschil van inzicht, maar dat er ook op de persoon gerichtte zaken bijkomen.
Dat is niet oke, dus sluit het onderwerp even en ga wat stofzuigen in het onderwerp.
ik heb geen van alle genoemde apparaten, dus wat dat betreft ben ik niet bevooroordeeld.
Wat ik wel vaststel zijn menigsverschillen over de installaties en dat zou nog kunnen, maar ik stel ook vast dat
er niet allen sprake is van een verschil van inzicht, maar dat er ook op de persoon gerichtte zaken bijkomen.
Dat is niet oke, dus sluit het onderwerp even en ga wat stofzuigen in het onderwerp.
19 dec 2018 08:46 - 19 dec 2018 09:02 #74936
door Franc
Beantwoord door Franc in topic AG9009 nader bekeken.
Bert,
Ik ken ook iemand die deze AG9009 set al langere tijd compleet in zijn bezit heeft.
Hij is er nog steeds heel gek mee!
Voor hem even niets anders.
Met bi ampli setjes dien je exact de speakers uit te zoeken zodat het qua rendement bij elkaar past.
Anders zul je het genoemde gat in het midden hebben.
En de juiste manier van aansluiten van de speakers!
Anders klopt het helemaal niet meer.
@Bert, liep Rina nu niet gillend weg bij het horen van Jim Reeves via de 9009?
Hele serieuze vraag, ook hiermee kun je een set op zijn kwaliteiten beoordelen.
En hoe ervaar je een set op de lange duur bij bv continue aanstaan?
Gaat het irriteren of raakt het je steeds?
Bv door het aansluiten van een goede tuner en dan de hele dag door laten spelen op een uiteraard goede zender.
Overigens is een B7X73A zoals je weet ook geen BI Ampli.
Groet Frank
Ik ken ook iemand die deze AG9009 set al langere tijd compleet in zijn bezit heeft.
Hij is er nog steeds heel gek mee!
Voor hem even niets anders.
Met bi ampli setjes dien je exact de speakers uit te zoeken zodat het qua rendement bij elkaar past.
Anders zul je het genoemde gat in het midden hebben.
En de juiste manier van aansluiten van de speakers!
Anders klopt het helemaal niet meer.
@Bert, liep Rina nu niet gillend weg bij het horen van Jim Reeves via de 9009?
Hele serieuze vraag, ook hiermee kun je een set op zijn kwaliteiten beoordelen.
En hoe ervaar je een set op de lange duur bij bv continue aanstaan?
Gaat het irriteren of raakt het je steeds?
Bv door het aansluiten van een goede tuner en dan de hele dag door laten spelen op een uiteraard goede zender.
Overigens is een B7X73A zoals je weet ook geen BI Ampli.
Groet Frank
Laatst bewerkt 19 dec 2018 09:02 door Franc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
19 dec 2018 01:26 - 19 dec 2018 02:15 #74935
door Bert Kn
Huub,
Ik zal er geen doekjes omwinden en eerlijk mijn persoonlijke mening geven.
Zelf ben ik ook geen echte bi ampli aanbidder hoewel het per geval verschilt.
Van de B7X63A word wel gezegd dat het de beste radio ooit door Philips gemaakt is, nou die viel me toch tegen.
Wel imposant met zijn motor afstemming.
De BX642A, B6X62A en de B7X73A heb ik er meerdere van gehad, net zo daar mistte ik de aansluiting tussen het laag en het hoog bij.
Een ding zal ik nooit vergeten.
Toen ik met trots mijn eerste door de kroegbaas gereviseerde B7X73A met originele speaker set aan Rina liet horen zij ze zet hem aub uit, ik wordt er kruusdol van zoals wij dat hier zeggen.
Ik probeerde dat nog recht te lullen, maar ze had wel gelijk.
Ze zijn allemaal vertrokken en heb er geen enkele behoefte aan ze nog in de verzameling op te nemen.
Wat daar ook een rol in speelt is dat ik meer met versterkers heb dan met radio’s.
Dat ik de AG9009 weer in de verzameling heb opgenomen is niet omdat ik hem zo super geweldig vind klinken hoewel hij me niet tegenvalt op de A13 zelfbouw luidspreker.
Laat ik het zo zeggen, toen ik hem weer hoorde kreeg ik er geen kippenvel van en gingen mijn haren op de arm niet rechtop staan.
Ik weet dat er anderen zijn die ermee weglopen, tis natuurlijk ook een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten.
Maar niettemin ben ik er mee in mijn schik en blij hem weer in de verzameling te hebben.
En ik ga er een mooi luidspreker systeem bij bouwen.
Mvg.
Bert
Bert ik ben niet zo,n biamply twee versterkers minnaar meer
er komt wat te kort in het midden gebied
ik heb twee goede gerviceerde PH radio,s biampy laag ohmig gehad
maar toch op den lande gebruiks duur weer verkocht bevalt mij niet
het waren de zelfde als de type van de heer RR. Haarlem
Huub,
Ik zal er geen doekjes omwinden en eerlijk mijn persoonlijke mening geven.
Zelf ben ik ook geen echte bi ampli aanbidder hoewel het per geval verschilt.
Van de B7X63A word wel gezegd dat het de beste radio ooit door Philips gemaakt is, nou die viel me toch tegen.
Wel imposant met zijn motor afstemming.
De BX642A, B6X62A en de B7X73A heb ik er meerdere van gehad, net zo daar mistte ik de aansluiting tussen het laag en het hoog bij.
Een ding zal ik nooit vergeten.
Toen ik met trots mijn eerste door de kroegbaas gereviseerde B7X73A met originele speaker set aan Rina liet horen zij ze zet hem aub uit, ik wordt er kruusdol van zoals wij dat hier zeggen.
Ik probeerde dat nog recht te lullen, maar ze had wel gelijk.
Ze zijn allemaal vertrokken en heb er geen enkele behoefte aan ze nog in de verzameling op te nemen.
Wat daar ook een rol in speelt is dat ik meer met versterkers heb dan met radio’s.
Dat ik de AG9009 weer in de verzameling heb opgenomen is niet omdat ik hem zo super geweldig vind klinken hoewel hij me niet tegenvalt op de A13 zelfbouw luidspreker.
Laat ik het zo zeggen, toen ik hem weer hoorde kreeg ik er geen kippenvel van en gingen mijn haren op de arm niet rechtop staan.
Ik weet dat er anderen zijn die ermee weglopen, tis natuurlijk ook een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten.
Maar niettemin ben ik er mee in mijn schik en blij hem weer in de verzameling te hebben.
En ik ga er een mooi luidspreker systeem bij bouwen.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 dec 2018 02:15 door Bert Kn.