HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
braun koffer versterker platen spelertype PC3/type 20 schema
01 sep 2018 12:56 #73246
door Huub
Beantwoord door Huub in topic braun koffer versterker platen spelertype PC3/type 20 schema
Ja de koffer van peter ziet netter uit
ik zal wat na doen met de draden
huub
ik zal wat na doen met de draden
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 sep 2018 12:20 - 01 sep 2018 12:23 #73245
door Franc
Beantwoord door Franc in topic braun koffer versterker platen spelertype PC3/type 20 schema
Laatst bewerkt 01 sep 2018 12:23 door Franc.
01 sep 2018 11:51 - 01 sep 2018 11:52 #73244
door Franc
Beantwoord door Franc in topic braun koffer versterker platen spelertype PC3/type 20 schema
Peter,
Die ziet er niet verkeerd uit!
Alleen de speaker is een Z uitvoering.
Daar zie ik liever een X of een M voor.
Maar zo te zien wel origineel.
Twee spanning carroussels vind ik wel raar, kunnen rare dingen gebeuren!
Verder herken ik de schuine hoeken in het deksel.
Ik heb pas nog een koffer gekocht met Philips deckje en twee afneembare boxjes met die rare schuine kanten eraan.
Verder staat de pick up achterstevoren gesitueerd.
Heel vreemd ding!
Daar komen nog foto’s van.
Groet Frank
Die ziet er niet verkeerd uit!
Alleen de speaker is een Z uitvoering.
Daar zie ik liever een X of een M voor.
Maar zo te zien wel origineel.
Twee spanning carroussels vind ik wel raar, kunnen rare dingen gebeuren!
Verder herken ik de schuine hoeken in het deksel.
Ik heb pas nog een koffer gekocht met Philips deckje en twee afneembare boxjes met die rare schuine kanten eraan.
Verder staat de pick up achterstevoren gesitueerd.
Heel vreemd ding!
Daar komen nog foto’s van.
Groet Frank
Laatst bewerkt 01 sep 2018 11:52 door Franc.
01 sep 2018 11:22 #73243
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic braun koffer versterker platen spelertype PC3/type 20 schema
Om de één of andere reden staan de foto’s er dubbel in, terwijl ik ze maar één keer toegevoegd heb. Het lukte me niet dat te corrigeren.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
01 sep 2018 10:33 - 01 sep 2018 10:36 #73241
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic braun koffer versterker platen spelertype PC3/type 20 schema
Ik heb van de mijne eens wat foto's gemaakt en het ding eens kritisch bekeken.
Het ziet er allemaal heel netjes en goed afgewerkt uit. Duidelijk is te zien dat men uit is gegaan van het inbouw model, compleet met snoeren. Het netsnoer is het snoer dat oorspronkelijk aan het dek is gemonteerd, en is netjes met een beugeltje vastgezet. Het pick-up snoer is ook het snoer dat er van oorsprong aan zat en heeft men zelfs niet ingekort.
Duidelijk zijn ook de twee aparte spanningskiezers te zien.
Bij de uitvoering die Huub heeft, is het netsnoer van het dek losgenomen en aan de versterker gemonteerd. De spanningskiezer op het dek is buiten werking gesteld (naar mijn idee wel knullig) en het dek op de 110 V. aftakking van de trafo aangesloten.
Ik heb jaren geleden een uitvoering gehad die een tweede entree had om de platenspeler op een radio of versterker te kunnen gebruiken, zonder de eigen versterker te benutten.
Groeten,
Peter
Het ziet er allemaal heel netjes en goed afgewerkt uit. Duidelijk is te zien dat men uit is gegaan van het inbouw model, compleet met snoeren. Het netsnoer is het snoer dat oorspronkelijk aan het dek is gemonteerd, en is netjes met een beugeltje vastgezet. Het pick-up snoer is ook het snoer dat er van oorsprong aan zat en heeft men zelfs niet ingekort.
Duidelijk zijn ook de twee aparte spanningskiezers te zien.
Bij de uitvoering die Huub heeft, is het netsnoer van het dek losgenomen en aan de versterker gemonteerd. De spanningskiezer op het dek is buiten werking gesteld (naar mijn idee wel knullig) en het dek op de 110 V. aftakking van de trafo aangesloten.
Ik heb jaren geleden een uitvoering gehad die een tweede entree had om de platenspeler op een radio of versterker te kunnen gebruiken, zonder de eigen versterker te benutten.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Laatst bewerkt 01 sep 2018 10:36 door peter1952.
31 aug 2018 23:40 #73235
door Franc
Huub,
Het deckje is uiteraard gekeurd voordat het de fabriek verlaat en vaak zie je een naam of paraaf van een medewerker op een stickertje, zeker vroeger.
Maar dat geldt niet voor het koffertje waarin de speler daarna wordt gemonteerd.
Ik heb al best gevaarlijke dingen gezien in diverse koffertjes.
Voedingstrafo’s waren blijkbaar heel duur.
Groet Frank
Het deckje is uiteraard gekeurd voordat het de fabriek verlaat en vaak zie je een naam of paraaf van een medewerker op een stickertje, zeker vroeger.
Maar dat geldt niet voor het koffertje waarin de speler daarna wordt gemonteerd.
Ik heb al best gevaarlijke dingen gezien in diverse koffertjes.
Voedingstrafo’s waren blijkbaar heel duur.
Groet Frank