Skip to main content
Historie

Oude radio´s in een nostalgisch ingerichte woning.

Meer
08 mei 2011 10:30 #4243 door Johannes
Nee Huub, van welk bouwjaar ben jij eigenlijk ? (Ik ben van 1958)
Maar het kinderliedje van jou weet ik nog als de dag van gisteren:

In de winkel van Sinkel is alles te koop,
Hoeden en petten en dames corsetten,
Dropjes om te snoepen en pillen om te poepen......

en de rest weet ik niet meer...........

Geeft niks Huub, groetjes.... Hans :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 mei 2011 09:39 - 08 mei 2011 09:42 #4242 door Huub
Was dat ook niet uit die tijd van
De in winkel van Sinkel daar is alles te koop
Hoeden en peten en damens Corsetten
Maaar geen BEHA.s Of alles bij haar
Uit die tijd Is ?? Wel de draad omroep,
Huub
Laatst bewerkt 08 mei 2011 09:42 door Huub.

• buurjongen
  • []
  • Onderwerp Auteur
08 mei 2011 09:31 #4241 door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: Oude radio´s in een nostalgisch ingerichte woning.
Beste Johannes,

Het is inderdaad jufrouw Jo Hedwich-Teeuwissen. Ik ben ook lid van die club interbellum. Ik vind bepaalde zaken ( bijvoorbeeld de meubels, de huizen en ... natuurlijk ... de radiotoestellen veel mooier als datgene wat vandaag de dag nieuw wordt aangeboden ( iedereen koopt bij IKEA, maar Ik Koop Ergens Anders ... ). Het is natuurlijk wel zo dat ik gewoon een wasmachine heb en in mijn oude keuken zijn de leidingen vernieuwd etc. Vreselijk veel werk wat ik nooit meer doe, maar ik ben er nu wel blij mee. Ik hou dus van de warme gezellige sfeer van vroeger, maar wel met de gemakken van tegenwoordig. Ik heb inderdaad al eens foto´s hier geplaatst, maar ik ben maandenlang niet op dit forum geweest, zodoende. En wat de periode 1920 t/m 1950 betreft, daar zaten zeker genoeg minder leuke kanten aan. Ik heb wel eens het idee dat bij club interbellum de zaak een beetje verromantiseert wordt.

Meer
08 mei 2011 09:10 #4240 door Ouwe Schipper
Ja deze "JufJo" herinner ik me van een posting op Marcel's oude forum, zowat een jaar geleden; zij is ook de drijvende kracht achter de "Club Interbellum"
Lijkt op het eerste gezicht heel aardig, maar er zijn toch hier en daar wel details die het resultaat bederven. In de woordkeus tijdens het intervieuw valt nog het nodige bij te schaven. Termen als "hartstikke" werden door beschaafde mensen onder géén voorwaarde gebruikt! Wasmachines bestonden toen al wel degelijk, en de haardracht is die van een gepensioneerde kinderjuf. Verder zou ik me kunnen afvragen of juffrouw Teeuwisse in voorkomend geval genoegen zou nemen met de medische vaardigheden uit die tijd, waarin mensen stierven als vliegen aan ziekten die nu in een handomdraai genezen kunnen worden.
Grappig om even naar te kijken, maar echt authentiek vind ik 't niet
Nico

• René R
  • []
08 mei 2011 08:54 - 08 mei 2011 08:56 #4237 door René R
Toch heeft het wel wat...
Weg met dat hectische gedoe, weg met de computer!
Makkers, staakt Uw wild geraas!
Leve het onthaasten!
Overigens is zij qua beeld maar één voorbeeld uit die tijd.
Zij vertegenwoordigd de gewone mensch met een conservatieve inslag.
Het kan ook met strakke 'moderne' meubels alla Bauhaus en
Het Nieuwe Bouwen. Om maar wat anders te noemen.

:thumbsup: :lachuh:

René (R)
Laatst bewerkt 08 mei 2011 08:56 door René R.

Meer
08 mei 2011 08:18 - 08 mei 2011 09:08 #4234 door Johannes
Dankjewel Jan :)

Maar ook ineens schoot mij haar naam te binnen, dat kun je soms hebben : Miss Joeri. En ik vond het erg leuk om deze documentaire weer terug te zien:

Tja, ieder zijn eigen leven en respect daarvoor. En de radio was in de 30-er jaren al ver ontwikkeld.
Helaas kan ik de oorspronkelijke tv-documentaire even niet meer terugvinden, want die was nog veel en veel leuker. Ik zoek nog even verder.....

Hans
Laatst bewerkt 08 mei 2011 09:08 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: René R

Gemaakt door Kunena