Historie
Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
- Robert Gribnau
- []
-
07 aug 2024 23:19 - 07 aug 2024 23:43 #99866
door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Jij schreef eerder in deze draad over deze serie versterkers: "Gewoon om naar te kijken meer niet".
Negatief dus, zoals je zo vaak over apparatuur schrijft die jij niet (meer) bezit.
Als je daar nu eens mee ophoudt, dan zal ik niet meer naar jou verwijzen zoals ik in deze draad deed.
Negatief dus, zoals je zo vaak over apparatuur schrijft die jij niet (meer) bezit.
Als je daar nu eens mee ophoudt, dan zal ik niet meer naar jou verwijzen zoals ik in deze draad deed.
Laatst bewerkt 07 aug 2024 23:43 door Robert Gribnau.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 aug 2024 22:58 - 07 aug 2024 23:01 #99865
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Robert hou toch een op naar mij te verwijzen
Ik heb niet gezegd dat dat soort versterkers n
in de prullen bak moeten zeker niet
Maar voor het oog luik zijn voor de verzamelaar ook dus
heb er twee gehad met EL 51 .meen ook dat er twee kwikdamper op staan,, 60 watt
. heb ze ook wel buiten gebruikt
met trechters met spiekers en 100 v trafo . op de ijs baan .bij ons
deze zijn geweest van Fa Huslage omroep fa..Z .dam
velen jaren terug
huub
Ik heb niet gezegd dat dat soort versterkers n
in de prullen bak moeten zeker niet
Maar voor het oog luik zijn voor de verzamelaar ook dus
heb er twee gehad met EL 51 .meen ook dat er twee kwikdamper op staan,, 60 watt
. heb ze ook wel buiten gebruikt
met trechters met spiekers en 100 v trafo . op de ijs baan .bij ons
deze zijn geweest van Fa Huslage omroep fa..Z .dam
velen jaren terug
huub
Laatst bewerkt 07 aug 2024 23:01 door Huub.
- Robert Gribnau
- []
-
07 aug 2024 20:28 - 07 aug 2024 20:30 #99864
door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Mooie plaatjes!
Op jouw foto's is te zien dat de eindbuizen in die versterker oorspronkelijk 2 x 4689 waren. De equivalent van de 4689 is de EL60 (Loctal buivoet). Deze buis is elektrisch gezien weer equivalent aan de EL34 (Octal buisvoet).
Dat zou betekenen dat de versterker op jouw laatste foto's niet de Philips 2844 is, maar de Philips 2843. De Philips 2844 heeft 2 x EL51 als eindbuizen. De EL51 heeft top-connecties dus de eindbuizen op jouw foto's zijn zeker geen EL51's. Maar misschien zijn deze foto's van de niet originele versie waar je in jouw eerste bericht over schreef?
Over de weer eens negatieve reactie van Huub:
Huub is vrijwel altijd negatief over apparatuur die hij niet (meer) bezit. Maar hij is bijvoorbeeld wel laaiend enthousiast over een Philips luidspreker in een metalen behuizing die hij nog wel bezit. Dus zo'n luidspreker(behuizing) bedoeld voor omroepinstallaties voor scholen e.d.. Tja...
Hij is er ook, om nog maar een voorbeeld te noemen, van overtuigd dat de ECC40 veel ruis veroorzaakt. Maar dat de ECC40 veel ruis zou veroorzaken, is echt volkomen onzin.
Ik raad je aan om Huub's oordelen over apparatuur maar met een korrel zout te nemen.
Op jouw foto's is te zien dat de eindbuizen in die versterker oorspronkelijk 2 x 4689 waren. De equivalent van de 4689 is de EL60 (Loctal buivoet). Deze buis is elektrisch gezien weer equivalent aan de EL34 (Octal buisvoet).
Dat zou betekenen dat de versterker op jouw laatste foto's niet de Philips 2844 is, maar de Philips 2843. De Philips 2844 heeft 2 x EL51 als eindbuizen. De EL51 heeft top-connecties dus de eindbuizen op jouw foto's zijn zeker geen EL51's. Maar misschien zijn deze foto's van de niet originele versie waar je in jouw eerste bericht over schreef?
Over de weer eens negatieve reactie van Huub:
Huub is vrijwel altijd negatief over apparatuur die hij niet (meer) bezit. Maar hij is bijvoorbeeld wel laaiend enthousiast over een Philips luidspreker in een metalen behuizing die hij nog wel bezit. Dus zo'n luidspreker(behuizing) bedoeld voor omroepinstallaties voor scholen e.d.. Tja...
Hij is er ook, om nog maar een voorbeeld te noemen, van overtuigd dat de ECC40 veel ruis veroorzaakt. Maar dat de ECC40 veel ruis zou veroorzaken, is echt volkomen onzin.
Ik raad je aan om Huub's oordelen over apparatuur maar met een korrel zout te nemen.
Laatst bewerkt 07 aug 2024 20:30 door Robert Gribnau.
07 aug 2024 17:25 #99863
door marimot
Handtekening
Beantwoord door marimot in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Hartelijk dank voor het antwoord. Ik heb de last van mezelf weggenomen, ik zal mijn hoofd niet breken over deze puzzel. Ja, het idee was goed, met een speciaal apparaat GM4256, GM4257 zag ik een foto van het apparaat op internet. Oké, ik zal het doen met in ieder geval de spanningskaart uit de handleiding, en het is goed dat ik die heb. We luisteren opnieuw naar de geluidskwaliteit als we deze kunnen herstellen. De transformatoren daar zijn erg goed, gemaakt van hoge kwaliteit. De uitgangsbuizen zijn in orde.
Ik wens iedereen een fijne dag!
Ik wens iedereen een fijne dag!
Handtekening
07 aug 2024 09:51 #99862
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Heeeel oude pA buizen rakker
Gewoon om naar te kijken meer niet
maak dat hij speelt verwacht er geen mooi geluid van
Heb ze ook wel gehad . ..
Huub
Gewoon om naar te kijken meer niet
maak dat hij speelt verwacht er geen mooi geluid van
Heb ze ook wel gehad . ..
Huub
06 aug 2024 22:16 #99861
door PE9ZZ
Lang antwoord: niet. Het staat in voorbeeldplaatjes: "Gemeten met de GM 4256 of GM 4257". Je moet dus dit instrument hebben om voordeel te hebben bij de meettabellen. Ik heb het in ieder geval nooit gesnapt. Piet Blaas heeft een beschrijving maar daaruit wordt niet duidelijk hoe dat ding moet worden gebruikt in combinatie met die tabellen. Volgens mij was het gewoon een poging van Philips om servicemonteurs extra poen uit de zak te kloppen met een onhandig ding. Hoewel de poging best doordacht was. Zo zit er een scheidingstrafo in zodat je U'tjes veilig kan meten.
Ik denk dat je die instrumenten moet vergeten en je 2844 gewoon met behulp van het schema en een multismurfer moet repareren.
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Kort antwoord: niet.Kunt u mij vertellen of iemand weet hoe u de Philips-servicemeettafel moet gebruiken?
Lang antwoord: niet. Het staat in voorbeeldplaatjes: "Gemeten met de GM 4256 of GM 4257". Je moet dus dit instrument hebben om voordeel te hebben bij de meettabellen. Ik heb het in ieder geval nooit gesnapt. Piet Blaas heeft een beschrijving maar daaruit wordt niet duidelijk hoe dat ding moet worden gebruikt in combinatie met die tabellen. Volgens mij was het gewoon een poging van Philips om servicemonteurs extra poen uit de zak te kloppen met een onhandig ding. Hoewel de poging best doordacht was. Zo zit er een scheidingstrafo in zodat je U'tjes veilig kan meten.
Ik denk dat je die instrumenten moet vergeten en je 2844 gewoon met behulp van het schema en een multismurfer moet repareren.
Tjerk, 9ZZ