Historie
Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
28 dec 2024 12:47 #100791
door marimot
Handtekening
Beantwoord door marimot in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Hallo vrienden, ik wil informatie delen, misschien komt het ooit van pas.
Tijdens het herstelproces van de versterker werden twee defecte weerstanden van 50.000 Ohm ontdekt.
Philips Codenummer E2 587 25.0
Vreemd genoeg bleken beide defect te zijn, hoewel ze in spanningsdelers voor verschillende lampen waren geïnstalleerd.
Interessant ontwerp, zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. Waarschijnlijk microwire-exemplaren om een beoordeling van 50.000 ohm te krijgen, geen koolstof. Vervangen door koolstof 2 watt 50k.
Tijdens het herstelproces van de versterker werden twee defecte weerstanden van 50.000 Ohm ontdekt.
Philips Codenummer E2 587 25.0
Vreemd genoeg bleken beide defect te zijn, hoewel ze in spanningsdelers voor verschillende lampen waren geïnstalleerd.
Interessant ontwerp, zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. Waarschijnlijk microwire-exemplaren om een beoordeling van 50.000 ohm te krijgen, geen koolstof. Vervangen door koolstof 2 watt 50k.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 aug 2024 21:47 #99874
door marimot
Handtekening
Beantwoord door marimot in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Deze versterker is eigenlijk een 2843/03. Ik wilde geen nieuw onderwerp op het forum aanmaken, dus schreef ik het hier. Volgens het diagram hadden de uitgangsbuizen 4689 moeten zijn, maar in werkelijkheid zijn daar 4699N geïnstalleerd. Natuurlijk is dit HiFi, het vervormingsniveau volgens het paspoort is 5% bij 24W. Aan de uitgang is een draaischakelaar geïnstalleerd om de gewenste belasting te selecteren, en afgaande op de hoog mogelijke spanningen was het de bedoeling om een signaal over een afstand uit te zenden. Zoals een klein theater, bioscoop, kleine school, etc.
Handtekening
08 aug 2024 15:06 - 08 aug 2024 15:08 #99870
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Met die oude PH versterkers
Werd ook nog Driver trafos gebruikt
Zelfs soms ook de Fasen draaier met trafo
geen buis die wat versterkt ook op de eind buizen
dat is toch verdorrend .. Zeg maar
PTT radio omroep of Midde golf geluid
Wel Redelijk aan horend nog .
Maar toch denk ik dat een bioscoop versterker
Wat beter klinkt ...
huub
Werd ook nog Driver trafos gebruikt
Zelfs soms ook de Fasen draaier met trafo
geen buis die wat versterkt ook op de eind buizen
dat is toch verdorrend .. Zeg maar
PTT radio omroep of Midde golf geluid
Wel Redelijk aan horend nog .
Maar toch denk ik dat een bioscoop versterker
Wat beter klinkt ...
huub
Laatst bewerkt 08 aug 2024 15:08 door Huub.
08 aug 2024 13:07 #99869
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Deze versterker is een bioscoop versterker waar dus hetbgeluid van projector versterkt kan worden
denk ook dat frequentie spectrum lager lis dan een normale versterker geluid net als een super acht projector waar,je een box op aansluit. De pjeftor was of van het miller systeemmof met een geluidskop maar op een smalle geluidspoor.
lager in kwaliteit dan een tape deck.
de speakers was meer gericht op spraak
dit soort versterkers werden ook wel als omroep versterker op een evenementen terrein gebruikt parkeer plaats omroep voor weg halen auto’s en en daar hingen van die hoorn luidsprekers voor spraak,en achtergrond muziek
dqn is wat huub vermeld waar.
het is altijd te kijken wat eruit gehaald kan worden met luidspreker hoxen
hifi zal het niet wezen
denk ook dat frequentie spectrum lager lis dan een normale versterker geluid net als een super acht projector waar,je een box op aansluit. De pjeftor was of van het miller systeemmof met een geluidskop maar op een smalle geluidspoor.
lager in kwaliteit dan een tape deck.
de speakers was meer gericht op spraak
dit soort versterkers werden ook wel als omroep versterker op een evenementen terrein gebruikt parkeer plaats omroep voor weg halen auto’s en en daar hingen van die hoorn luidsprekers voor spraak,en achtergrond muziek
dqn is wat huub vermeld waar.
het is altijd te kijken wat eruit gehaald kan worden met luidspreker hoxen
hifi zal het niet wezen
René Daemen
08 aug 2024 09:21 - 08 aug 2024 09:26 #99868
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Precies Tjerk
ik kan mijn OGEN er niet van af houden van veeeel oud spul
Maar behoef er niet naar te luisteren daar IS Beter voor
veel plezier er mee..
Huub
ik kan mijn OGEN er niet van af houden van veeeel oud spul
Maar behoef er niet naar te luisteren daar IS Beter voor
veel plezier er mee..
Huub
Laatst bewerkt 08 aug 2024 09:26 door Huub.
08 aug 2024 07:05 - 08 aug 2024 07:05 #99867
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Documentatie Philips versterker 2844 gezocht (legendarische buizenversterkers
Heren, heren, stop toch met kiften. Huub heeft zeker een punt. Dit is een PA-versterker en zal geen HiFi prestaties neerzetten. Wat niet inhoudt dat-ie a priori slecht zal klinken.
Het is een historisch apparaat en als zodanig zeker waard te herstellen. Ziet er goed uit ook nog.
Het is een historisch apparaat en als zodanig zeker waard te herstellen. Ziet er goed uit ook nog.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 08 aug 2024 07:05 door PE9ZZ. Reden: typo