Skip to main content
Historie

Toen en Nu

Meer
03 jun 2015 09:58 - 03 jun 2015 10:00 #52771 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Toen en Nu
Dus moderne vullis ?
en stelt niks goeds voor
Huub
Laatst bewerkt 03 jun 2015 10:00 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 jun 2015 08:12 #52770 door martin72
Beantwoord door martin72 in topic Toen en Nu
Ik heb dit ding bekeken in de Mediamarkt. Het uiterlijk is misschien nog leuk maar het is allemaal plastic en de knopjes voelen erg goedkoop aan. Bij het draaien aan de zenderknop ging de snaar al af en toe slippen. Ik zou zo'n ding niet kopen.

Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 jun 2015 02:05 #52769 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Toen en Nu
@ Huub,
Van een paart val je harder als van een pony.
Pas dus maar op.
Hoe dat nieuwe "ding speelt"? Blikkerig, denk ik. Een blikvanger, meer niet.
Ik zie en hoor liever een Thorens.
Geen,Bling, Bling. Maar kwaliteit, Gr Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jun 2015 14:50 - 02 jun 2015 15:38 #52765 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Toen en Nu
Peter ik bedoel ook niet allen buizen koffers
Koffertjes dus. SOMIGE Ja ik heb dat niet vermeld
en koffer over een kant te menen bedoelen .
Maar dat is niet zoo .
Toch kan in deze nieuwe ook nog wel verschil zijn
Heb ook niet allen beluistert .
Ik denk ook wel met een behoorlijke meer prijs michien nog wel
Peter wat zou je denken van die langen philips buizen koffers. U. versterkers
het geeft er een mono en een mono .Nou ik vind die ook maar niks .
de meesten brommen ook nog best .
Met die kleine nete spiekertjes die dingen klinken ook niet
Zoo zijn er wel meer van anderen merken
Peter die grote koffers die in he Fort gebruik worden zijn prima
ja de kleineren wat minder maar dat spreekt voor zich .
ik heb ook nog altijd wat groten philips buizen koffers in gebruik
bevalt mij ook wel goed. zoo heb ik geluids wensen
Ben ook geen verzamelaar van allerlij koffers .
Ik zit ook liever op een paard als op een ponny . dus ook vandaar
gelijk wat groter ;) .
Huub
Laatst bewerkt 02 jun 2015 15:38 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jun 2015 13:59 #52764 door Laurens
Beantwoord door Laurens in topic Toen en Nu
Die moderne gebruikt hetzelfde dramatische loopwerk dat Crosley ook gebruikt, lijkt wel. Dat spul is driewerf bagger. Denk aan een naald die op een plastic cantilever zit en een platic ophanging heeft, waardoor de compliantie zeer laag is en armlagers die erg stroef lopen.
Er zijn al platenzaken die zeggen 'Wij nemen geen platen terug indien u een Crosley platenspeler heeft aangezien een goede weergave met deze speler niet altijd mogelijk is'.

Oude koffergrammofoontjes zijn ook niet heel best voor je platen getuige de vele grijsgedraaide de singletjes, maar bij Philips hebben ze in ieder geval een rubber naaldophanging en een metalen cantilever.

.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jun 2015 13:00 #52763 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Toen en Nu
Er is me een geval bekend dat iemand zo'n modern ding kocht om opnieuw zijn platen te kunnen afspelen. Het resultaat was zo slecht dat zijn vrouw besloot de hele platenverzameling af te danken. Op zolder staat daar nog een prachtige Thorens platenspeler......
Hij has beter af als hij een goede versterker met twee luidsprekers had aangeschaft.

Gewoon niet kopen deze dingen. Slecht voor je platen en voor je oren en eigenlijk ook voor je portemonnee omdat het een miskoop is.

En Huub: Je hebt groot gelijk, maar die opmerking komt niet van jezelf.
Er zijn genoeg koffers die een fatsoenlijk geluid produceren. Heb je afgelopen zondag kunnen horen.

Groeten,
Peter.

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena