Skip to main content
Historie

Kootwijk

Meer
10 sep 2012 10:14 - 10 sep 2012 10:14 #21237 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Kootwijk
@ Piet,

Prachtige foto's, mooi van kleur, ook binnen. Ik moet ook maar eens aan een spiegelreflex camera gaan denken :smilythumb: .
Tja, het blijft een interessant gebouw, Radio Kootwijk. Geheel uit gewapend beton opgetrokken.
Leuk detail vind ik de koelvijver, waar nog steeds de ijzeren buizen voor de koeling van de zender doorheen lopen. Zelfs in de winter bevroor het water van de vijver niet......

M.vr.gr. Hans
Laatst bewerkt 10 sep 2012 10:14 door Johannes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 sep 2012 09:30 #21234 door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Kootwijk
Over het bellen met voormalig Nederlands Indie bestaat een schitterende smartlap. Willy Berdy nam in 1930 "Hallo Bandoeng" op. Het kostte de moeder haar laatste cent en haar leven. Zoek maar eens op YouTube. Daar kun je hem vinden.

Groet, Jan.

Meer
09 sep 2012 21:32 #21223 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Kootwijk
Nu nog niet, ben ik bang... :(

Meer
09 sep 2012 21:28 #21221 door pietblaas
Beantwoord door pietblaas in topic Kootwijk
@Hans. Volgens een van de medewerkers is het gebouw 'bijna ieder jaar' geopend tijdens de Open Monumentendagen. Toch eens in de gaten houden en volgend jaar wat beter voorbereid nog eens gaan kijken.
Ik had helaas nu geen fietsslot meegenomen en heb de fiets maar provisorisch ‘beveiligd’ met enkele riempjes die ik bij me had. Met het idee, dat er dan niet mee weg rijden was en dat een eventuele dief ervan af zou zien, omdat het teveel aandacht zou geven als hij de fiets zou stelen. Misschien veel te naïef gedacht, maar er was waarschijnlijk ook niemand die de intentie had om mijn fiets te stelen.
Ik ben daarom maar snel naar binnen gegaan en had niet echt de rust om goed om me heen te kijken. Maar goed, ik was binnen, een lang gekoesterde wens ging in vervulling.

Om te fietsen was het eigenlijk ook wel (te?) warm...
Vooral de open stukken door de hei :woohoo:

@Klaas. Inderdaad 33 gulden om 3 minuten te mogen babbelen met Indië. In de jaren '20 van de vorige eeuw was dat niet voor iedereen weggelegd...

Groeten,

Piet.

Meer
09 sep 2012 21:13 - 09 sep 2012 21:22 #21220 door klaas
Bedankt voor de foto's Piet. Ik kom wel vaak vanuit Leeuwarden in Arnhem en omgeving, zo'n twee keer per week, maar ik ben nog nooit in Kootwijk geweest...
Het is ook een prachtig gebouw!

Vandaag heb ik geen monumenten bekeken, het was ook veel te warm. Ik heb lekker met mijn twee zoons gevaren rond Leeuwarden, in de Zephyr... Het kon wel eens de laatste zomerdag zijn dit jaar!

Maar.... 33 gulden voor 3 minuten babbelen met Indie??? In 1929? Wel een beetje duur.... Je moest wel van goede komaf komen, om dat te willen betalen. Ik denk haast een maandloon van een gewone arbeider. Als je al werk had in die tijd...
Bijlagen:
Laatst bewerkt 09 sep 2012 21:22 door klaas.

Meer
09 sep 2012 21:11 - 09 sep 2012 21:19 #21219 door klaas
:thumbsup:
Laatst bewerkt 09 sep 2012 21:19 door klaas.

Gemaakt door Kunena