Skip to main content
Historie

Kootwijk

Meer
09 sep 2012 20:33 #21218 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Kootwijk
Hallo Piet,

Het is op de dag af precies 4 jaar geleden dat het zendergebouw van radio Kootwijk ook al eens voor publiek geopend was in het kader van open monumentendag. Ik vond het erg interessant om de sfeer van 80 jaar geleden te proeven, daar midden in het uitgestrekte heidelandschap in Kootwijk. www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=16902

Groeten, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 sep 2012 19:01 #21215 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Kootwijk
Hoi,

Bedankt voor de bijdrage met mooie foto's. Zelf zou ik dit gebouw ook nog graag eens van binnen bekijken.
Overigens vergeet ik die open monumentendag ook ieder jaar, hoewel ik graag van de gelegenheid gebruik maak om monumentale gebouwen van binnen te bekijken. :duh:
Ieder jaar weer balen dat ik er weer niet om heb gedacht. Het was ook te warm vandaag... :oops:

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl

Meer
09 sep 2012 18:44 #21214 door pietblaas
Kootwijk werd gestart door pietblaas
Ik ging vanmiddag een fietstochtje maken, naar de hei. Het idee was om via Hoenderloo naar het Oosten te gaan en dan de A50 over te steken en dan via het prachtige gebied van de Veluwezoom weer terug naar huis.
In Hoenderloo besloot ik echter naar Radio Kootwijk te gaan, zomaar een ingeving...

Daar aangekomen bleek het gebouw open te zijn voor bezichtiging, in het kader van de Open Monumentendag. Ik had er niet aan gedacht, maar het was een prachtige bonus bij een fijn fietstochtje. Ik was er nooit eerder binnen geweest. Hier wat foto's.

Het is en blijft een prachtig monument van de radiogeschiedenis in Nederland.

Groeten,

Piet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel L, Johannes, Ben van der Kolk

Gemaakt door Kunena