Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

Favorieten!

Meer
11 okt 2021 11:41 #92534 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Favorieten!
Een fraaie LP (Columbia six-eyes) die erg goed klinkt. 1955. 

 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 sep 2021 17:40 #92121 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Favorieten!
prachtig gewoon

 

 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 sep 2021 10:48 #92062 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Favorieten!
Ol' Blue Eyes is altijd lekker op de zondagmorgen. 
Maar is eigenlijk altijd wel prima. 

 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 sep 2021 04:13 - 03 sep 2021 04:18 #92035 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Favorieten!
In 1924 was de eerste uitvoering van dit fraaie stuk.
In 1927 was de eerste elektrische opname. 
Die staat op deze EP. Het is een wat ingekorte versie. 
Dat had te maken met het vastleggen op schellak platen. 
De componist zelf achter de piano. 
Voor zo een vroege opname is het opmerkelijk goed. 

 

 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 03 sep 2021 04:18 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 aug 2021 18:01 #91955 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Favorieten!
Gewoon weer wat oudjes .
Heerlijk om naar te luisteren. 
Element 'pakt' het allemaal prima. 

 

 

 

 

 

 



 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 aug 2021 15:19 #91794 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Favorieten!
USA mono opname/persing uit 1961. Helaas enkele kraakjes, maar à lá. 
Eén van de velen uit een nalatenschap kennis van mijn ouders.
Fraaie muziek met enkele Bop invloeden.
O.a. mooi solo bas-, drum- en pianowerk.
Maar wat wil je met zulke giganten.

 

 

 

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena