Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

Loesje van de Ramblers

  • René R
  • [René R]
  • Onderwerp Auteur
Meer
25 feb 2011 11:37 - 25 feb 2011 11:54 #2136 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Loesje van de Ramblers
Grappig, die link, kan Marcel in de lijst zetten.

Jouw plaat is zeker ook erg grappig op de wc. :lachuh:

Ik denk dat mijn plaatje niet zo collectable is, maar waarschijnlijk bij
iemand anders een dierbare herinnering was. Vervolgens komt het dan bij de
kringloop terecht.

Meer bijzonder vind ik mijn 78 toeren plaat van Elvis: Just Because en Blue Moon.
Beide opnames uit het SUN tijdperk toen hij nog echt was. Mijn plaat is van RCA.
Sun is bijna onbetaalbaar geworden.
Deze ligt standaard op de AG1105 voor de sier en af en toe eens draaien.

Echt trots ben ik op mijn Caruso platen uit november 1902, tweede persing op
Grammophone Concert Record. Questa o Qeulla en La Donna e Mobile.
De eerste persingen waren aan het begin van dit jaar en in beperkte oplage.
Men geloofde nog niet zo in het succes van Caruso. Bovendien vroeg hij belachelijk veel
aan honorarium. Fred Gaisberg (opnameleider) heeft dat toen maar uit eigen zak betaald.
De eerste opnames van Caruso dus en de allereerste hit-platen (met stip) ter wereld.
Onvoorstelbaar dat die platen dus al (ongeveer) 109 jaar oud zijn.
Enkelzijdig uiteraard en 25 cm. En eigenlijk 80 toeren.
Gelukkig heb ik een "ercente" plaat uit ongeveer 1924 met de beide nummers op elke kant.
Inmiddels HMV uiteraard. Grappig is dat op deze plaat speciaal "historical record" staat.
De laatste draai ik dan ook maar, om de echt oude platen te sparen.
Ik heb er nog wel meer van hem, vooral 30cm platen en meest wel van vóór 1914.
Moet je wel allemaal erg voorzichtig mee zijn.
Vijf van die platen zijn net zo zwaar als een moderne laptop. De software is wel iets minder
op die platen.....

Groet
René (R)




Bijlagen:
Laatst bewerkt 25 feb 2011 11:54 door René R.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 feb 2011 09:22 - 25 feb 2011 09:48 #2135 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Loesje van de Ramblers
Leuk Rene,

Ik heb zelf een ingelijst 78 toeren plaatje van Amstelbier, uit 1935, gezongen door Bob Scholte, op de wc hangen. Ik krijg wel eens leuke reacties...:lol:








Wat erin gaat, moet er ook weer uit.... zeg maar....



Weet je trouwens dat er een leuk forum bestaat over zulke dingen?...: 78toeren.isprima.nl/78toerenforum
Bijlagen:
Laatst bewerkt 25 feb 2011 09:48 door klaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 feb 2011 19:08 #2126 door magic-eye
Beantwoord door magic-eye in topic Re: Loesje van de Ramblers
Wahaaaa ik was laatst op een kickboxgala en daar gebruikte een kickboxer de remix als zijn intro

Old is new again inderdaad ...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 feb 2011 19:01 - 24 feb 2011 19:16 #2125 door Martin
Beantwoord door Martin in topic Re: Loesje van de Ramblers
Goedenavond allen,

Deze plaat van de Ramblers heb ik sinds 3 weken ook in mijn bezit.
Ik had ergens 8 stuks 78 toeren platen gekocht waaronder deze.
Toen ik de platen op haalde lag er nog een stapeltje van een stuk of 15, bijna allemaal van de Ramblers.
Die heb ik er toen maar bij gekocht alhoewel ze niet allemaal mijn smaak zijn.
Maar Loesje is een leuke plaat om af en toe eens te beluisteren via een oude radio.

groeten Martin

Zie de foto's
Bijlagen:
Laatst bewerkt 24 feb 2011 19:16 door Martin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 feb 2011 18:49 #2124 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Loesje van de Ramblers


Hier de originele uit 1939
geen remix maar origineel op 78 T
grt René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 feb 2011 18:44 #2123 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Loesje van de Ramblers
En onder het motto: "What's old, is new again", is er ruim 70 jaar na dato een moderne remix van dat liedje uitgebracht... In mijn beleving een versie die beide mogelijke doelgroepen voorbijschiet, maar wellicht dat iemand het toch nog kan waarderen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena