Grammofoonplaten en muziek
Loesje van de Ramblers
Minder
Meer
20 jun 2011 17:20 #5786
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Loesje van de Ramblers
@ M diepenb,
Deze Plaat is niet zo schaars
als je naar de weergever in Amsterdam gaat hebben ze hem vast wel
ook op vlooienmarkten platen beurzen zul je hem wel tegen komen
succes
MVG René Daemen
Deze Plaat is niet zo schaars
als je naar de weergever in Amsterdam gaat hebben ze hem vast wel
ook op vlooienmarkten platen beurzen zul je hem wel tegen komen
succes
MVG René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 jun 2011 13:55 #5783
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Loesje van de Ramblers
``Loesje`` van de Ramblers ingelijst door een verzamelaar? waarschijnlijk wel
Ik lijst ook wel eens wat in en versier daar mijn gang mee
(ja ik weet het...Brenda Lee is onderuitgezakt:) )
Ik lijst ook wel eens wat in en versier daar mijn gang mee
(ja ik weet het...Brenda Lee is onderuitgezakt:) )
De volgende gebruiker (s) zei dank u: René R
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 jun 2011 10:22 - 20 jun 2011 21:11 #5780
door mdiepenb
Beantwoord door mdiepenb in topic Re: Loesje van de Ramblers
Dag liefhebber,
voor mijn vader ben ik op zoek naar een oude versie (bakelieten) grammofoonplaat van Loesje - van De Ramblers. Vroeger toen hij 6 was draaide hij deze op een met de hand opwindbare platenspeler. Inmiddels heeft hij zo'n platenspeler, nu nog de muziek.
Hij (en dus mij) zou je er blij mee maken. Graag je reactie mdiepenb(apestaart)ziggopuntnl
voor mijn vader ben ik op zoek naar een oude versie (bakelieten) grammofoonplaat van Loesje - van De Ramblers. Vroeger toen hij 6 was draaide hij deze op een met de hand opwindbare platenspeler. Inmiddels heeft hij zo'n platenspeler, nu nog de muziek.
Hij (en dus mij) zou je er blij mee maken. Graag je reactie mdiepenb(apestaart)ziggopuntnl
Laatst bewerkt 20 jun 2011 21:11 door Marcel L.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 feb 2011 16:03 #2144
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Loesje van de Ramblers
Dat is wat ik bedoel Die Strijk orkestjes
Met een armzalig geluid .Piano ging wel.
Als ik het eens goed gehoort Heb
Zijn er ook platen waar dat soort orkestjes
Is bij wegehaalt Technies, en met piano
er bij gedaan . Huub
Met een armzalig geluid .Piano ging wel.
Als ik het eens goed gehoort Heb
Zijn er ook platen waar dat soort orkestjes
Is bij wegehaalt Technies, en met piano
er bij gedaan . Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 feb 2011 14:41 #2143
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Loesje van de Ramblers
Hoi Huub
Nee, bij deze eerste opnames zat een klein blaasorkestje.
Een man of vier denk ik, hoempapa-achtig zeg maar. Meer zullen er niet
in de hotelkamer hebben kunnen staan waar Caruso bivakkeerde.
Zoals we weten ging een blaas-orkest ook erg goed bij de vroege
akoestische opnames. Daar zat ook genoeg volume in, zelfs als ze wat op
de achtergrond stond, zoals bij deze opnames ook duidelijk is te horen.
Strijkinstrumenten waren het probleem en daarvoor was de Stroh-viool
uitgevonden. Ook te zware bas was niet goed, zoals percussie, omdat de
uitslag dan weer te groot werd en zelfs in de naastgelegen groef kon
doorlopen. Ook bij de vroege elektrische opnames moest men daar nog
voor oppassen, vandaar dat veel jazz orkesten een banjo als begeleiding
hadden en geen contrabas. Die werd later uiteraard gemeengoed bij jazz
ensembles en orkesten.
Groet
René (R)
Nee, bij deze eerste opnames zat een klein blaasorkestje.
Een man of vier denk ik, hoempapa-achtig zeg maar. Meer zullen er niet
in de hotelkamer hebben kunnen staan waar Caruso bivakkeerde.
Zoals we weten ging een blaas-orkest ook erg goed bij de vroege
akoestische opnames. Daar zat ook genoeg volume in, zelfs als ze wat op
de achtergrond stond, zoals bij deze opnames ook duidelijk is te horen.
Strijkinstrumenten waren het probleem en daarvoor was de Stroh-viool
uitgevonden. Ook te zware bas was niet goed, zoals percussie, omdat de
uitslag dan weer te groot werd en zelfs in de naastgelegen groef kon
doorlopen. Ook bij de vroege elektrische opnames moest men daar nog
voor oppassen, vandaar dat veel jazz orkesten een banjo als begeleiding
hadden en geen contrabas. Die werd later uiteraard gemeengoed bij jazz
ensembles en orkesten.
Groet
René (R)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 feb 2011 14:25 - 25 feb 2011 14:32 #2141
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Loesje van de Ramblers
Als die ouden maar met piano zijn want die ouden
Met die orkestjes Mag ik niet zoo Die platen zijn nog wel met
Piano er bij gemaakt Klint beter Caruso Was gewoon de beste en de sterkste. .
En van de Ramblers daar heb ik heel veel van Herpers
ook nog we wat 78.t De beste Ramblers orkest Is
De ramblers Opn uit Brussels.
Van de bierbrouwerij Heinekens heb ik ook een 78.t op de hoes staat
TAP.DANCE op de hoes .De Zapakaras .OLV Lex Vervuurt. een kant een SAMBA en een
CaLYPSO,Groene etiketen. Huub
Met die orkestjes Mag ik niet zoo Die platen zijn nog wel met
Piano er bij gemaakt Klint beter Caruso Was gewoon de beste en de sterkste. .
En van de Ramblers daar heb ik heel veel van Herpers
ook nog we wat 78.t De beste Ramblers orkest Is
De ramblers Opn uit Brussels.
Van de bierbrouwerij Heinekens heb ik ook een 78.t op de hoes staat
TAP.DANCE op de hoes .De Zapakaras .OLV Lex Vervuurt. een kant een SAMBA en een
CaLYPSO,Groene etiketen. Huub
Laatst bewerkt 25 feb 2011 14:32 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.