Hiq sets gezocht
30 apr 2021 09:16 #90300
door Dick H
Beantwoord door Dick H in topic Hiq sets gezocht
En zo zal het gegaan zijn met die nep bieders.
Had weer contact met die man en had dus biedingen gehad en schijnbaar met fake namen.
Je komt op mp zon 4 namen tegen die zal iedereen hier kennen.
Ik kom vaak naderhand bij die verkopers en hoor steeds dezelfde namen van bieders die nooit komen helaas.
Ze bieden hier ook veel op mijn spullen.stuur altijd een bericht terug met commentaar.
Dan hoor je weer een poosje niks.
Dan nog ff naar Rene toe de man is van slag door je bericht zo hoorde ik en vertrouwd de boel niet meer.
Misschien een volgende x niet reageren.
Maar das aan jouw.
Had weer contact met die man en had dus biedingen gehad en schijnbaar met fake namen.
Je komt op mp zon 4 namen tegen die zal iedereen hier kennen.
Ik kom vaak naderhand bij die verkopers en hoor steeds dezelfde namen van bieders die nooit komen helaas.
Ze bieden hier ook veel op mijn spullen.stuur altijd een bericht terug met commentaar.
Dan hoor je weer een poosje niks.
Dan nog ff naar Rene toe de man is van slag door je bericht zo hoorde ik en vertrouwd de boel niet meer.
Misschien een volgende x niet reageren.
Maar das aan jouw.
Onderwerp is gesloten.
30 apr 2021 01:55 - 30 apr 2021 02:22 #90299
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Hiq sets gezocht
Eerlijk gezegd vind ik die set op MP aangeboden best wel mooi op de satellieten na met de zwarte rouwbanden.
Als je die koopt en ter revisie moet aanbieden als je dat zelf niet kunt zit je op een behoorlijke prijs.
Zelf heb ik niet zo heel veel meer op met de laag ohmige HQ sets, heb er genoeg gehad.
Met de hoog ohmige plano design sets wel.
Daar heb ik er ook een aantal van gehad.
Toch weg gedaan omdat er plaats gemaakt moest worden voor de AG9004/9007 set met bijbehorende LS set.
Als je die koopt en ter revisie moet aanbieden als je dat zelf niet kunt zit je op een behoorlijke prijs.
Zelf heb ik niet zo heel veel meer op met de laag ohmige HQ sets, heb er genoeg gehad.
Met de hoog ohmige plano design sets wel.
Daar heb ik er ook een aantal van gehad.
Toch weg gedaan omdat er plaats gemaakt moest worden voor de AG9004/9007 set met bijbehorende LS set.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 30 apr 2021 02:22 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
29 apr 2021 23:44 - 30 apr 2021 00:12 #90298
door RR1957
Maar zo gaat het vaak bij Marktplaats met fake bieders.
En er zijn speciale Hi-Q pesters, al vele jaren. Vooral uit een bepaalde hoek van verzamelaars.
Ik heb de man alleen benaderd om hem te melden dat de bieder de initialen van iets anders gebruikt dat er verder wat dit aangaat niets mee te maken heeft. Dan gaan de haren overeind staan en ik heb hem alleen gemeld voorzichtig te zijn. Ik weet dat er figuren zijn die bewust HiQGN gebruiken om de indruk te willen laten wekken dat ik zou bieden. Het zijn dan altijd pesters.
Bij de vriendelijke reactie van de verkoper terug meldde hij mij dat de set verkocht was aan een ander.
Dat was aan het begin van de middag.
Verder zijn er inderdaad ook figuren die de verkoper gaan melden dat een radio meer waard is dan de vraagprijs bijvoorbeeld.
Aan de andere kant kan onwetendheid de verkoper natuurlijk wel benadelen.
Ooit had ik een microfoon uit de jaren dertig bij de kringloop gevonden voor een klein bedrag. Zette hem veel later op MP met het idee van een paar tientjes (geen vraagprijs). Ik kreeg verschillende mails van personen die mij melde dat het toch wel iets bijzonders was en er een speciale elite is van microfoonverzamelaars. Er was op MP een speciale categorie voor waar ik hem beter in kon zetten (stond dus in een verkeerde categorie door mij). Eenmaal daar geplaatst vielen de schellen van mijn ogen van het bieden.
Uiteindelijk kwam er na overleg des avonds een verzamelaar langs die hem heeft gekocht voor 1200 euro... hij tikte de honderdjes met gemak op tafel en een stralende glimlach.
Ik kreeg te horen dat er in het wereldje van de microfoonverzamelaars een enorme haat, kift en nijd heerste.
Marktplaats is een open gebeuren waar makkelijk bedrogen, gepest en gefaked kan worden.
Een tweede bieder op MP voor de Hi-Q set noemt zich trouwens Johannes.
Er wordt waarschijnlijk dus meegekeken met deze discussie.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Hiq sets gezocht
Inderdaad heel vervelend en laf.De set op MP is niet verkocht.
Een of andere joker die hem op zou halen heeft afgehaakt.
De verkoper is ook benaderd dat de set veel meer kan opbrengen.
Wat een fijne hobby toch als bepaalde personen andere hobbyisten het licht niet in de ogen gunt.
Maar zo gaat het vaak bij Marktplaats met fake bieders.
En er zijn speciale Hi-Q pesters, al vele jaren. Vooral uit een bepaalde hoek van verzamelaars.
Ik heb de man alleen benaderd om hem te melden dat de bieder de initialen van iets anders gebruikt dat er verder wat dit aangaat niets mee te maken heeft. Dan gaan de haren overeind staan en ik heb hem alleen gemeld voorzichtig te zijn. Ik weet dat er figuren zijn die bewust HiQGN gebruiken om de indruk te willen laten wekken dat ik zou bieden. Het zijn dan altijd pesters.
Bij de vriendelijke reactie van de verkoper terug meldde hij mij dat de set verkocht was aan een ander.
Dat was aan het begin van de middag.
Verder zijn er inderdaad ook figuren die de verkoper gaan melden dat een radio meer waard is dan de vraagprijs bijvoorbeeld.
Aan de andere kant kan onwetendheid de verkoper natuurlijk wel benadelen.
Ooit had ik een microfoon uit de jaren dertig bij de kringloop gevonden voor een klein bedrag. Zette hem veel later op MP met het idee van een paar tientjes (geen vraagprijs). Ik kreeg verschillende mails van personen die mij melde dat het toch wel iets bijzonders was en er een speciale elite is van microfoonverzamelaars. Er was op MP een speciale categorie voor waar ik hem beter in kon zetten (stond dus in een verkeerde categorie door mij). Eenmaal daar geplaatst vielen de schellen van mijn ogen van het bieden.
Uiteindelijk kwam er na overleg des avonds een verzamelaar langs die hem heeft gekocht voor 1200 euro... hij tikte de honderdjes met gemak op tafel en een stralende glimlach.
Ik kreeg te horen dat er in het wereldje van de microfoonverzamelaars een enorme haat, kift en nijd heerste.
Marktplaats is een open gebeuren waar makkelijk bedrogen, gepest en gefaked kan worden.
Een tweede bieder op MP voor de Hi-Q set noemt zich trouwens Johannes.
Er wordt waarschijnlijk dus meegekeken met deze discussie.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 30 apr 2021 00:12 door RR1957.
Onderwerp is gesloten.
29 apr 2021 22:20 #90297
door Robin
Beantwoord door Robin in topic Hiq sets gezocht
Inderdaad wel een erg trieste actie dit.
Onderwerp is gesloten.
29 apr 2021 22:17 #90296
door Dick H
Beantwoord door Dick H in topic Hiq sets gezocht
Idd bert had vanavond nog contact met de verkoper.Er zou iemand zijn die de set zou ophalen maar was dr nog niet geweest.
Ik had het hoogste bod maar dat terzijde.
Blijft ook laf om te bieden met een fake naam en te zeggen dat de set meer waard is.
Maar ik verhoog niet meer ben d'r klaar mee word er gelukkig mee wie dit ook flikt.
Maar misschien duikt de set weer op over een tijdje weet ik ook wie dr zo laf was.
En alle discussies hier zijn leuk en aardig maar heb dr niks aan.
Weet alle ins en outs na al die jaren wel.
Dus heren nogmaals als jullie een set tegen komen denk aan mij.
Tot zover.
Tot zover
Ik had het hoogste bod maar dat terzijde.
Blijft ook laf om te bieden met een fake naam en te zeggen dat de set meer waard is.
Maar ik verhoog niet meer ben d'r klaar mee word er gelukkig mee wie dit ook flikt.
Maar misschien duikt de set weer op over een tijdje weet ik ook wie dr zo laf was.
En alle discussies hier zijn leuk en aardig maar heb dr niks aan.
Weet alle ins en outs na al die jaren wel.
Dus heren nogmaals als jullie een set tegen komen denk aan mij.
Tot zover.
Tot zover
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Onderwerp is gesloten.
29 apr 2021 22:08 #90295
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Hiq sets gezocht
De set op MP is niet verkocht.
Wat een fijne hobby toch als bepaalde personen andere hobbyisten het licht niet in de ogen gunt.
Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.