GESPOT
Alle buizen eruit, Bluetooth er in...
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
19 jul 2021 18:49 #91494
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Alle buizen eruit, Bluetooth er in...
Leuk te lezen dat je die Raspberry aan de gang hebt, gebruik je die voor i-net radio of Spotify betaald ? computer NAS kan natuurlijk ook ?
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jul 2021 15:32 #91490
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Alle buizen eruit, Bluetooth er in...
Voor mezelf sprekend maak ik op de enkele buizen radio's hier geen gebruik van bluetooth.
De spaarzame momenten dat ze aanstaan is het op de FM.
Op mijn vintage Philips mono HiFi versterker een externe bluetooth.
Een leuke aanvulling maar kwalitatief geen hoogstandje.
Voor het betere werk gebruik ik op mijn hedentendage stereo buizen versterker een raspberry met DAC.
De spaarzame momenten dat ze aanstaan is het op de FM.
Op mijn vintage Philips mono HiFi versterker een externe bluetooth.
Een leuke aanvulling maar kwalitatief geen hoogstandje.
Voor het betere werk gebruik ik op mijn hedentendage stereo buizen versterker een raspberry met DAC.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG
19 jul 2021 14:02 - 19 jul 2021 14:05 #91489
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Alle buizen eruit, Bluetooth er in...
En de Huidigen geluiden
Behoren niet in zo,n radio kast
huub
Behoren niet in zo,n radio kast
huub
Laatst bewerkt 19 jul 2021 14:05 door Huub.
19 jul 2021 12:23 #91484
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Alle buizen eruit, Bluetooth er in...
Bluetooth inbouwen
iets van cultuurbarbaar zijn deze oude radio’s zijn toch ook cultuur historisch erf goed van
deradio industrie. Wil je dolgraag bluetooth is altijd de pickup ingang die geschikt is
de rest reviseer je desnoods alleen de eindversterker mits je mf spoelen naar de haaien zijn
door een handig neefje verwoest.
maar herstelbare radio’s gewoon lekker restaureren en de pickup ingang een losbluetooth kastje bij leggen achter het toestel niemand die het ziet en je radio is verder in takt dan schroefgaten van een printje. Opladen kan met de telefoon lader.
wil je retro maak zelf een kast van een radio na zat sinaasappel kissies te vinden
en gordijn stof vind je bij de hema.
ik zag op de verkoop site mpl een RFT sonneberg totaal vern..kt alle buizen er uit en lelijk met lijmpistol een ali bluetooth er in geplakt. Voor dik over de 150€ .
wil je echt bluetooth voor je hardstyle gebeuk neem een JBL flip speaker.
en het kalk komt van de muren .
hier wordt je niet positief van.
laat de buizen radio waarvoor ze bedoelt zijn en gaat fm eruit zat kitjes te vinden voor fm zenders
de priaten blijven wel is niet uit te roeien.
iets van cultuurbarbaar zijn deze oude radio’s zijn toch ook cultuur historisch erf goed van
deradio industrie. Wil je dolgraag bluetooth is altijd de pickup ingang die geschikt is
de rest reviseer je desnoods alleen de eindversterker mits je mf spoelen naar de haaien zijn
door een handig neefje verwoest.
maar herstelbare radio’s gewoon lekker restaureren en de pickup ingang een losbluetooth kastje bij leggen achter het toestel niemand die het ziet en je radio is verder in takt dan schroefgaten van een printje. Opladen kan met de telefoon lader.
wil je retro maak zelf een kast van een radio na zat sinaasappel kissies te vinden
en gordijn stof vind je bij de hema.
ik zag op de verkoop site mpl een RFT sonneberg totaal vern..kt alle buizen er uit en lelijk met lijmpistol een ali bluetooth er in geplakt. Voor dik over de 150€ .
wil je echt bluetooth voor je hardstyle gebeuk neem een JBL flip speaker.
en het kalk komt van de muren .
hier wordt je niet positief van.
laat de buizen radio waarvoor ze bedoelt zijn en gaat fm eruit zat kitjes te vinden voor fm zenders
de priaten blijven wel is niet uit te roeien.
René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten
19 jul 2021 11:25 #91482
door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic Alle buizen eruit, Bluetooth er in...
Ik heb dat ook wel eens gedaan met een radio die echt niet meer te redden was. Het is leuk voor een techneut om te doen. En om alle knoppen zoals volume, toonregeling en aan/uit weer te laten werken is een hele uitdaging.
De moderne digitale versterkers kunnen prima een oude luidspreker aansturen. Puur objectief gezien klinkt dat prima.
Uiteindelijk vind ik het toch leuker om de buizentechniek weer te herstellen. En zolang er nog FM zenders in de lucht zitten is de radio ook prima bruikbaar dan. Wel bouw ik er vaak als extra een bluetooth module in die aangesloten wordt op de PU ingang. Is voor mij het beste van 2 werelden. Veel mogelijkheden om te streamen en toch de radio zo veel mogelijk origineel laten. De modules kunnen er ten alle tijd weer uit! De radio's die ik restaureer houd ik niet allemaal zelf. En moeten vaak ook weer verkocht worden. Met Bluetooth verkoop je ze veel makkelijker is de ervaring.
De moderne digitale versterkers kunnen prima een oude luidspreker aansturen. Puur objectief gezien klinkt dat prima.
Uiteindelijk vind ik het toch leuker om de buizentechniek weer te herstellen. En zolang er nog FM zenders in de lucht zitten is de radio ook prima bruikbaar dan. Wel bouw ik er vaak als extra een bluetooth module in die aangesloten wordt op de PU ingang. Is voor mij het beste van 2 werelden. Veel mogelijkheden om te streamen en toch de radio zo veel mogelijk origineel laten. De modules kunnen er ten alle tijd weer uit! De radio's die ik restaureer houd ik niet allemaal zelf. En moeten vaak ook weer verkocht worden. Met Bluetooth verkoop je ze veel makkelijker is de ervaring.
17 jul 2021 19:23 #91469
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Alle buizen eruit, Bluetooth er in...
Die slechte kasten had ik ook meerdere malen gezien.
En een plat schermpje ingebouwd.
Het effect viel niet tegen en zal vast een hoop mensen over de streep getrokken hebben.
Het nieuwe woord is “Patina”.
Daarmee halen ze nog slechter spul binnen en met die term erbij mag je zelfs wat meer voor vragen.
Dat is de nieuwe manier om geld binnen te harken.
Ik had van dit hippe woord enkele jaren geleden nog nooit gehoord!
mvg Frank
En een plat schermpje ingebouwd.
Het effect viel niet tegen en zal vast een hoop mensen over de streep getrokken hebben.
Het nieuwe woord is “Patina”.
Daarmee halen ze nog slechter spul binnen en met die term erbij mag je zelfs wat meer voor vragen.
Dat is de nieuwe manier om geld binnen te harken.
Ik had van dit hippe woord enkele jaren geleden nog nooit gehoord!
mvg Frank
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957