Skip to main content
GESPOT

Alle buizen eruit, Bluetooth er in...

Meer
17 jul 2021 14:40 #91465 door RR1957
Op de Verzamelaarsbeurs in Utrecht stond de laatste jaren ook altijd een vent met leeggehaalde en gedigitaliseerde vintage radio's EN televisies. In een groot rek en alle beelden dezelfde oude R&R filmpjes. Enorms succes altijd. De kasten opknappen zat er niet in en waren van de beroerde kwaliteit die wij niet willen. Ik meende me te herinneren dat een tv 300-350 euro was.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 jul 2021 16:21 #91455 door BigEars
Ik kwam het tegen in een Amerikaans blad, AudioXpress. De amerikaanse Focal/Naim importeur is van plan ze in US te verkopen. In een land waar litigatie zo'n beetje standaard is voor elke scheet, zullen ze de aanspraakelijkheid echt wel goed afgedekt hebben.

Met andere woorden, het complete, authentieke binnenwerk van de radios is er zonder twijfel on-ceremonieëel uitgesloopt. Een klein BT ontvangertje en klasse D verterker; hooguit nog een aan/uit schakelaar en een potmeter voor volume...

Ik vraag me af wat er met al die oude binnenwerken gebeurt, daar zitten vast wel heel bijzondere buizen en andere compenenten tussen.

Meer
16 jul 2021 10:31 #91451 door RR1957
Klopt, er is een wet dat stelt dat de verkoper verantwoordelijk is bij het commercieel verkopen van (vintage) elektrische apparaten, als het fout gaat.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Meer
16 jul 2021 08:41 #91446 door Erwin goossens
k heb de firma een tijdje geleden gemaild met volgende mail. 

Beste. Ik ben op zoek naar volgende radio. Maar dan zonder jullie rommel erin. Is dat mogelijk? Nooit iets van gehoord

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
Meer
15 jul 2021 17:31 #91443 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Alle buizen eruit, Bluetooth er in...

Voor de ondernemersgeest kun je het binnenwerk ook gewoon laten zitten. Zelfs als je het versterkerdeel ook niet zou gebruiken.
Zou je denken... Chassis erin laten. Klant nummer 173 gaat vervolgens zelf lopen rommelen omdat die leipe nieuwe LS toch niet zo'n authentiek geluid geeft. Klant heeft zwak hart, krijgt flinke opdonder en gaat hemelen of tent fikt af na aansluiten LS op chassis, vele scenario's denkbaar. Klant of nabestaanden niet blij en klaagt bedrijf aan. Rechter oordeelt: klant heeft gelijk, bedrijf had alles moeten doen om dit te voorkomen...ondeugdelijk product etc. Zeker als je internationaal shipt is dit iets om rekening mee te houden anno 2021.

Meer
15 jul 2021 13:20 #91442 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Alle buizen eruit, Bluetooth er in...
En een wat meer reëlere prijs berekenen. 
Hoewel, voor Millennials mag een gadget wat kosten. 

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com

Gemaakt door Kunena