Skip to main content
GESPOT

Brit FM blijft aan

Meer
04 jul 2020 11:56 #84409 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Brit FM blijft aan

skandiluxe schreef : Hier hebben we erniet zoveel aan,FM ontvangst uit UK is alleen met extreme condx
mogelijk althans hier in het noorden/oosten van Ned

Dat is ook helemaal niet het punt. Het gaat om het precedent wat wordt geschapen aan de andere kant van het kanaal wat gunstig kan zijn voor de Nederlandse situatie. Qua FM.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2020 11:15 #84408 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Brit FM blijft aan
Daar heb je ook wel gelijk in de FM
Zenders ik heb de FM alleen in gebruik
op radio NH . zondags cor verders zijn
de zenders net als de Muzak 3x niks
zo is het nou eenmaal de ouderen sterven uit
met goede programma,s maken .
Je kan je gelukkig prijzen als je veel plaatjes bezit
en meer soortigen geluids dragers met goeden muziek
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2020 11:06 - 04 jul 2020 11:07 #84407 door skandiluxe
Beantwoord door skandiluxe in topic Brit FM blijft aan
Hier hebben we erniet zoveel aan,FM ontvangst uit UK is alleen met extreme condx
mogelijk althans hier in het noorden/oosten van Ned.
Ook hebben de commerciele zenders het grootste gedeelte van de FM band in beslag genomen,hier wel tot vijf dezelfde op rij waarvan de meeste met onbehoorlijk grote zwaai.
En DAB valt in een keer stil als het signaal beneden een sterktenivo komt,men heeft er
zelf geen controle meer over zoals op FM analoge ontvangst waar je zelf de muting
kunt bedienen.Allemaal geen voordelen,we zullen het er mee moeten doen!
Laatst bewerkt 04 jul 2020 11:07 door skandiluxe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2020 09:58 - 04 jul 2020 09:59 #84406 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Brit FM blijft aan
Ja voor mij behoeft ook de FM niet weg
ik kanmet een stukje extra antennen de DAB redelijk goed
ontvangen maar ook bij de ramen daar word de radio gebruikt
maar er zit ook FM op de Philips dab . dus kan twee kanten op
DAB geluid is wel mooi op de PH .
Tjerk ik zou zeggen gebruik je dab bij de ramen dat is beter
gewoon op het raam kozijn zo nodig
Ik heb wel een ouden radio antennen af gezaagt van onder
dat hij opschuif baar is op de dab het is beter met meer antennen
huub
Laatst bewerkt 04 jul 2020 09:59 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2020 08:53 - 04 jul 2020 08:54 #84404 door PE9ZZ
Brit FM blijft aan werd gestart door PE9ZZ
Nou, na alle Brexit-ellende doen de Britten eindelijk weer eens iets goed: FM omroep in het UK blijft nog zeker tien jaar in de lucht. Er zijn twijfels over het gedrag van digitaal audio. Het zakt niet geleidelijk weg in de ruis maar valt geheel uit of, erger, maakt allerlei "borrelende moerasgeluiden" ("a weird undertone of bubbling swamp sound effects") als het foutcorrectiealgoritme de weg kwijtraakt. Bereik is ook slechter dan met gewone FM.

Ik geloof dat het hier in NL ook zo is. Ik heb zelf de grootste moeite om DAB+ te kunnen ontvangen terwijl de masten bij mij om de hoek staan.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 04 jul 2020 08:54 door PE9ZZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena