Skip to main content
GESPOT

leuke foto's

Meer
27 okt 2020 17:10 #86272 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic leuke foto's

Bert schreef dat hij is 'wezen kijken en luisteren', wat denk ik
betekend dat hij het toen niet heeft aangeschaft. Ook schreef
hij dat de vraagprijs erg hoog was.


Inderdaad René,
Gezien de vraagprijs (550€) ten opzichte van de mij wat tegenvallende prestaties heb ik hem toen niet aangeschaft.
Een jaar of twee later werd mij op de beurs in Driebergen door een welbekende betrouwbare standhouder een F8X31A voor een prikje aangeboden, stond in de weg.
Als ik er de ruimte voor had gehad had hij nu zeker hier gestaan.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2020 17:05 #86271 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic leuke foto's
Het radiogedeelte is een B8x52a
Speakers 9710
Platenspeler ag1025
Ik denk dat daar meer van verkocht is dan het meubel
Het meubel is eigenlijk voor een groot landhuis
Ik kon ook overnemen maar ruimte gebrek heb ik hem laten gaan
Zeker die grote boxen en dan klep boven op
Leuk voor platen maar niet handig
Als vrouwlief dr dien blad met thee servies heeft op staan.
Maar goed ieder zijn ding.

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2020 16:56 - 27 okt 2020 17:05 #86270 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic leuke foto's
Bert schreef dat hij is 'wezen kijken en luisteren', wat denk ik
betekend dat hij het toen niet heeft aangeschaft. Ook schreef
hij dat de vraagprijs erg hoog was.

De combinatie op Marktplaats: F8X41A
Vraagprijs valt nu wel mee, maar ja, een ruimte vreter.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 27 okt 2020 17:05 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2020 16:49 - 27 okt 2020 16:50 #86269 door NGG
Beantwoord door NGG in topic leuke foto's
Hoi Bert,

Heb je de F8X ook nog?

Grz,

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 27 okt 2020 16:50 door NGG.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2020 16:48 - 27 okt 2020 16:53 #86268 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic leuke foto's
Mee eens Bert.

Het concept van beide is dan ook totaal verschillend.
De F9X31A is opgebouwd uit een aantal componenten die Philips al had:
versterker, tuner, luidsprekers (en platenspeler/bandrecorder uiteraard).
Het beste van dat moment is bij elkaar gezet, aangepast en gemodificeerd
en in een fraai meubel ingepast.

De F8X41A is in feite een flinke radio als een receiver met twee losse
luidsprekers. Het enige waar ik het met Huub hier wel mee eens ben is
dat de radio mogelijk een Duits ontwerp was. In ieder geval geen
chassis dat terug te vinden is in een radio dat in NL aangeboden werd.
De glazen schaalplaat van dit toestel is gigantisch te noemen.

Frank heeft ook gelijk door te bedoelen dat de F8X31/41A een schaap
in wolfskleren is: in een te groot maar fraai gemaakte maatpak.
De F9X38A is dan een wolf in schaapskleren.... ;-) ;-) ;-)
Compacter maar qua prestaties en techniek flink beter en zeker ook
moderner voor die tijd.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 27 okt 2020 16:53 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2020 16:24 #86267 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic leuke foto's
Na een speurtocht van ruim anderhalf jaar voor een F9X38A zonder succes ben ik als alternatief naar een F8X41A (mooi en goedwerkend exemplaar) via MP aangeboden wezen kijken en luisteren.
Qua styling en formaat maakte dat meubel met zijn beide losse luidsprekers indruk op me.
Over de prestaties en de vraagprijs (best veel) hoewel het aardig klonk was ik niet zo van onder de indruk.
Amper twee maanden later kreeg ik van een van de forumleden hier een PM of ik nog interesse in een F9X38A meubel had, hij had ooit op het forum gelezen dat die nog op mijn verlanglijst stond en werd deze me voor een zacht prijsje in de schoot geworpen.
Een jaar of twee jonger dan de F8X41A, qua prestaties van een heel andere orde.
Maar goed dat mag dan ook wel voor het enorme prijsverschil t.o.v. de F8X31A/F8X41A.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG, RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena