Vanmorgen de storm getrotseerd en naar de nieuwe winkel van Rataplan in de Generatorstraat 10 te Amsterdam gefietst. Het zag er allemaal beetje steriel uit, heel netjes, dat wel. Electronica betrof voornamelijk moderne apparatuur, veel videorecorders, paar CRT TV's, digitale stereo's. Niet waar ik naar op zoek was (analoge tuners) en al helemaal geen buizenradio's.
Het is een erg groot pand, dat wel, net zoals Mevius in de Havenstraat. Die is veel rommeliger maar had wel meer oude apparatuur. Rataplan heeft alles heel netjes op thema (kleur serviesgoed enzo) aan prima prijzen. Helaas ben ik dus niet geslaagd. Misschien ga ik nogeens naar Mevius, die hadden nog een paar van die tuners...
Tjerk, 9ZZ