Skip to main content
GESPOT

Rataplan Amsterdam

Meer
15 jan 2015 06:01 - 15 jan 2015 06:16 #49860 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Rataplan Amsterdam
Fascinerende materie, maar 't heeft nu niks meer met Rataplan te maken... Ik maak effe een nieuw draadje .

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 15 jan 2015 06:16 door PE9ZZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jan 2015 00:18 #49857 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Rataplan Amsterdam
@ Tjerk
Zeker een beest van een tuner, zowel op FM als AM.
En ook de versterker die er bij hoort. De AUX1. Klasse.
Die staat op mijn verlang lijstje, maar krijg je ook niet voor een appel en een ei.
En dan te bedenken dat die set al van af 1978 is gemaakt.
Bij goede uitzendingen kon je in de eerste helft van de jaren '80 nauwelijks
het verschil horen tussen een radio uitzending en de zelfde L P's zelf draaien.
Wat ook een goede tuner was, in die tijd, was de Sony ST-A7 of ST-A7B.
Daar bij hoorden de TA-E7 voor versterker en de TA-N7 eind versterker.
Beter dan de dure Philips typen, maar toch wel wat minder als de Sansui TUX1.
En dan heb je ook nog een Lenco tuner, de T30, ook een analoge tuner met
veel varco secties en een gevoelige FM.
Vr gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 jan 2015 20:39 #49851 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Rataplan Amsterdam
@Cees: Dat mag met recht een supertuner heten! Wat een beest van een machine... <kwijl>

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jan 2015 21:47 #49823 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Rataplan Amsterdam
@ Han,
Had ik het mis dat die mijnheer uit Den Haag over het milieu ging, maar in dat radio programma heeft
deze mijnheer zo veel over het milieu (geneuzeld) sorry, gepraat, dat ik er van uit ging dat hij
ook over het milieu ging.
Ach, maakt ook niet zo veel uit, ze l*ll*n (bijna) allemaal over het milieu.
Regeringen en milieu, dan gaat het over geld, milieu heffingen enz.
Het milieu word daar niet beter van. Vervuilen mag, als er maar voor betaald word. Hypocriet.
Vr gr Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jan 2015 21:38 #49822 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Rataplan Amsterdam
Tjerk,
Even zoeken op het www Sansui TUX1. Maar in wat voor een staat zo'n tuner zich ook bevind, je moet er
toch nog diep voor in de buidel tasten.
Overigens, er zijn wel meer tuners te vinden met veel varco secties maar ook die vind je niet voor
een habbekrats.
Maar met geluk en vooral geduld, wie weet...
Vr gr Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jan 2015 20:41 #49819 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Rataplan Amsterdam
Kan me wel voorstellen. Ik heb nu oorlog met de belastingdienst. Maar nu de link nog effe met Rataplan...

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena