HIFI apparatuur
Quad
- Francois129
- [Francois129]
-
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Minder
Meer
20 nov 2024 16:47 #100418
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Quad
René,
ik ben niet 100% zeker maar denk dat de DADA technieker ermee gestopt is (pensionering).
Ik ging al wel eens langs in zijn winkeltje in Antwerpen maar is zowel als de webshop gesloten vrees ik.
François
ik ben niet 100% zeker maar denk dat de DADA technieker ermee gestopt is (pensionering).
Ik ging al wel eens langs in zijn winkeltje in Antwerpen maar is zowel als de webshop gesloten vrees ik.
François
Onderwerp is gesloten.
20 nov 2024 15:33 - 20 nov 2024 15:38 #100417
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Gisteren mijn technische man uitgebreid gesproken.
Mooie verhalen over Quad uiteraard.
de revisies gaan volgens het 'Dada' systeem, zoals hij ook zijn eigen set gedaan heeft.
dada Electronics zijn ik meen twee Belgische heren die de revisies van Quad tot een
dermate perfectie hebben gedaan dat hun adviezen internationaal bekend zijn.
Mijn technische man heeft ook contact met ze gehad in het korte verleden.
Een revisie door een bedrijf kunnen tot hoge kosten komen, maar ik prijs mij gelukkig
deze heer te hebben ontmoet, voor het eerst 20 jaar geleden. Onlangs kwamen we
elkaar weer tegen.
Afijn, een uitgebreide revisie waarbij het karakter van Quad uiteraard gehandhaafd blijft.
Feitelijk gebruikte Quad geen extreem bijzondere onderdelen want eigenlijk gewoon
'alledaags'. Het is de kunde van het ontwerp dat een dergelijke Quad set uniek en zeer
goed maakt. Door die 'alledaagse' onderdelen is de revisie voor een deskundige goed
te doen. De productieperiode van deze set was ook tamelijk lang waarbij Quad in feite
weinig aan het ontwerp veranderde, behalve de positie van de elco's in de 303.
Daaraan is ook te zien dat mijn 303 die er volgens zeggen uitstekend uitziet, van een
latere productie ruim na 1967, toen die begon.
De voorversterker komt later en staat nog bij mij, evenals de FM3 tuner, waar weinig
aan hoeft te gebeuren.
Iemand schreef mij dat hij het jammer vond dat door deze revisie de authenticiteit aan-
getast werd, zoals men bij buizenradio's die wel zoveel mogelijk probeert te handhaven.
Het is inderdaad een keuze. Maar ik ga toch voor de betrouwbaarheid.
Zoals geschreven gaat de revisie zodanig dat het originele karakter van Quad (weergave)
gehandhaafd blijft. Ik heb begrepen dat het een kwestie is van de juiste vervangende
onderdelen.
Mooie verhalen over Quad uiteraard.
de revisies gaan volgens het 'Dada' systeem, zoals hij ook zijn eigen set gedaan heeft.
dada Electronics zijn ik meen twee Belgische heren die de revisies van Quad tot een
dermate perfectie hebben gedaan dat hun adviezen internationaal bekend zijn.
Mijn technische man heeft ook contact met ze gehad in het korte verleden.
Een revisie door een bedrijf kunnen tot hoge kosten komen, maar ik prijs mij gelukkig
deze heer te hebben ontmoet, voor het eerst 20 jaar geleden. Onlangs kwamen we
elkaar weer tegen.
Afijn, een uitgebreide revisie waarbij het karakter van Quad uiteraard gehandhaafd blijft.
Feitelijk gebruikte Quad geen extreem bijzondere onderdelen want eigenlijk gewoon
'alledaags'. Het is de kunde van het ontwerp dat een dergelijke Quad set uniek en zeer
goed maakt. Door die 'alledaagse' onderdelen is de revisie voor een deskundige goed
te doen. De productieperiode van deze set was ook tamelijk lang waarbij Quad in feite
weinig aan het ontwerp veranderde, behalve de positie van de elco's in de 303.
Daaraan is ook te zien dat mijn 303 die er volgens zeggen uitstekend uitziet, van een
latere productie ruim na 1967, toen die begon.
De voorversterker komt later en staat nog bij mij, evenals de FM3 tuner, waar weinig
aan hoeft te gebeuren.
Iemand schreef mij dat hij het jammer vond dat door deze revisie de authenticiteit aan-
getast werd, zoals men bij buizenradio's die wel zoveel mogelijk probeert te handhaven.
Het is inderdaad een keuze. Maar ik ga toch voor de betrouwbaarheid.
Zoals geschreven gaat de revisie zodanig dat het originele karakter van Quad (weergave)
gehandhaafd blijft. Ik heb begrepen dat het een kwestie is van de juiste vervangende
onderdelen.
Laatst bewerkt 20 nov 2024 15:38 door RR1957.
Onderwerp is gesloten.
16 nov 2024 16:26 #100351
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Voor Engelse luidsprekers zijn Wharfedale luidsprekers ook nog een goede optie, bijvoorbeeld de Denton III en de Linton. Dit zijn zeer prettige luidsprekers. Ik gebruik zelf al jaren de Denton III als ik ergens moet optreden en dat bevalt zeer goed. Deze luidsprekers hebben ook een gunstig rendement, ze zijn gemaakt in een tijd dat we nog geen versterkers met hoog vermogen hadden.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
Onderwerp is gesloten.
16 nov 2024 14:42 #100348
door RR1957
Inmiddels al weer enige tijd ex-eigenaar. Vandaar de slip of the pen.
Klopt inderdaad Cees, geod dat je me daar aan herinnert.Mooi setje printen René !
In je lijst van Engelse luidspreker fabrikanten noemde je ook Revox ,
Als eigenaar van een Revox bandrecorder weet jij toch ook dat deze producten van Willie Studer uit Zwitserland komen ?
Succes met je set !
Inmiddels al weer enige tijd ex-eigenaar. Vandaar de slip of the pen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: peter1952
Onderwerp is gesloten.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
16 nov 2024 10:41 #100346
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Quad
Mooi setje printen René !
Als eigenaar van een Revox bandrecorder weet jij toch ook dat deze producten van Willie Studer uit Zwitserland komen ?
Succes met je set !
Succes met je set !
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
Onderwerp is gesloten.