Skip to main content
HIFI apparatuur

AG9018 Hoogohmige speakers alternatief

Meer
15 apr 2022 16:01 - 15 apr 2022 16:17 #94457 door Bert Kn
Paul,

Als de tweede LS nog komt kun je ervan uitgaan dat de bombardon van deze ook beschadigd is.
Bekend probleem met de bouten.
De AD1260/800 met produktcode 24 22 257 81004.
Deze wordt gebruikt in de Philicorda zou je ipv de bombardons kunnen gebruiken.
Zelf heb ik ze tijdelijk wegens vervangen van de bouten in de AD5055's gehad en dat viel me niet tegen.
De AD5046's kan ook, prima luidsprekers.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 15 apr 2022 16:17 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: paulsnip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 apr 2022 15:28 #94456 door paulsnip
Al een tijdje was ik op zoek naar een mooie buizenversterker voor mezelf. Radio's en HiQ combinaties zijn leuk en heb ik inmiddels ruimt voldoende. Dus een logische vervolgstap is een buizenversterker.

Via Catawiki een AG9018 met bijbehorende tuner, platenspeler en de juiste speakers gekocht. Op laten sturen uit Italië. Verzekerd gelukkig...

Helaas is de post er niet heel zorgvuldig mee omgegaan. Een speaker is zoek, bij de speaker die wel geleverd is is de magneet van de Bombardon woofer afgebroken. 

De versterker en tuner werken min of meer. Gelukkig uiterlijk onbeschadigd maar wel aan een revisie toe. Volgens de verkoper waren ze "geserviced". Nou er zit in ieder geval stof van 40 jaar in. Dus het is een fantast. Maar goed, technisch reviseren daar red ik mij wel mee. Is tenslotte hobby.

Er werd maar mondjesmaat op deze kavel geboden. Dus ik heb het voor de minimumprijs (550 Euro) gekocht. Geen idee of dat een goede deal zou zijn, maar wilde het gewoon hebben. De verkoper had blijkbaar niet veel zin om het op te sturen. Maar na 10 dagen toch gedaan. Met bovenstaand resultaat als gevolg.

Mocht de 2e speaker nog boven water komen dan beschouw ik de Bombardons maar als verloren. Zijn hier alternatieven voor? Beetje knappe hoogohmige woofers? Wat zijn eventueel andere goede alternatieven? AD5046? Iemand nog iets liggen ter overname? De kasten en de doeken van de AD5055 speakers zijn gelukkig onbeschadigd. Tenminste wat op de foto's te zien is en afgaande op de speaker die ik wel ontvangen heb. De gele verf heb ik al met aceton van het doek af gekregen.

Waarschijnlijk krijg ik het aankoop bedrag grotendeels terug. Dat loopt al bij Catawiki en de Italiaanse Post.

Foto's van het zootje:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena