Skip to main content
HIFI apparatuur

AG9018 Hoogohmige speakers alternatief

Meer
16 apr 2022 09:17 - 16 apr 2022 09:20 #94469 door peter1952
Over die banaanstekers: De Duitse Philips radio’s met 800 Ohm uitgang werkten gewoon met banaanstekers of een platte steker met ronde middenpen,
Het zou dan nog kunnen dat deze luidsprekers ooit bij een Duitse set zijn gebruikt.
Misschien was de eigenaar in de war met de banaansteker aansluitingen op de AG9018.
Echt veel geluid zal het niet gegeven hebben op de laagohmige uitgang, of heeft de vorige eigenaar misschien de aansluitingen veranderd en de luidsprekerentrees op de 800 Ohm uitgang aangesloten bij gebrek aan de driepolige pluggen?

Zoals gezegd: De bouten van de Bombardon magneten kunnen spontaan afbreken, zeker bij schokken.
Die zware magneet dreunt wel door als de luidspreker bijvoorbeeld hard neergezet wordt.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 16 apr 2022 09:20 door peter1952.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: paulsnip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 apr 2022 08:25 #94468 door paulsnip
800 Ohm spul begint zeldzaam te worden. Dus ik zie het ook een beetje als investering. De orgels zijn soms gratis af te halen. Maar dan moet je net even de juiste treffen. Zitten gelijk ook 4 El86 en 2 ECC83 buizen in dan.
Maar goed, de 2e luidspreker moet eerst weer opduiken voor ik verder kan.
De verkoper is sowieso een fantast. Aan de hoogohmige luidsprekers zitten banaanpluggen ipv de 3 polige Philips stekker. Dus hij kan het spul nooit getest hebben. En de versterker is zeker niet geserviced. Er zit nog van decennia stof in. Vandaar dat ik ook een claim ingediend heb bij Catawiki. Zonder gewetensbezwaar.

Meer
15 apr 2022 23:25 - 15 apr 2022 23:29 #94467 door Bert Kn
Paul,
Iedere schadevergoeding is mooi meegenomen.
Al was het maar het bedrag om de orgel luidsprekers mee te bekostigen.
50 euro per luidspreker vind ik best wel pittig maar als je erom verlegen zit zou ik dat er in deze situatie ook voor over hebben.
Dan heb je een mooie complete heel goede en bij elkaar passende vintage HIFI set voor een heel nette  prijs.
Die orgel luidsprekers kunnen er zo in zonder veranderingen aan de behuizing.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 15 apr 2022 23:29 door Bert Kn.

Meer
15 apr 2022 22:40 #94466 door paulsnip
Ik hoop dat de 2e speaker nog opduikt. Dan zet ik er ws 2 van die orgel speakers in. Meyer vintage in Arnhem heeft ze voor 50 Euro/stuk zag ik. Mocht de 2e speaker niet opduiken dan moet ik op zoek naar alternatieve speakers. Zelf maken lijkt me wel leuk om eens te doen. 
En nu maar hopen dat Catawiki of de vervoerder met een schadevergoeding over de brug komt. 

Meer
15 apr 2022 22:14 - 15 apr 2022 22:19 #94465 door Bert Kn
Paul schreef,

ik ben bang dat de Italiaanse postbodes gevoetbald hebben met mijn Luidspreker. De verkoper had ze echt heel netjes ingepakt. Vandaar ook dat de kast ongeschonden is. Helaas wel de magneet eraf.

Dag Paul,
Denk dat de Italianen niets te verwijten valt.
Na 30 a 40 jaar knappen de messing bouten spontaan.
Laat staan bij vervoer

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 15 apr 2022 22:19 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin

Meer
15 apr 2022 19:23 #94464 door Bert Kn
Paul,
De 22GM760/06T heeft zover ik weet een transistor versterker.
In dat geval niet de juiste.
AD3700AM heb ik genoeg liggen.

Mvg.
Bert

Gemaakt door Kunena