Skip to main content
HIFI apparatuur

Nalatenschap Ebertus Willems(Philips ELA medewerkerker)

Meer
14 mrt 2021 13:03 - 14 mrt 2021 13:27 #89434 door Robin
Zelf denk ik aan twee dingen: of de satelliet die ik van Bjorn heb,is er eentje geweest,die bij het laagohmige systeem hoorde
(met de AG9000 versterker),of het is er eentje uit de ontwerpfase.
Misschien dat Bjorn,nog wat kan achterhalen over de geschiedenis van deze satelliet?               

Laatst bewerkt 14 mrt 2021 13:27 door Robin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 mrt 2021 12:57 #89433 door Robin
Met het overnemen van deze satellietjes,werd mij het een en ander duidelijk.
Ik had namelijk eerder al 1 losse satelliet van Bjorn Kusters over mogen nemen,en toen werd het mij duidelijk
dat de doeken van deze satellieten exact eender waren.
Wel is duidelijk te zien dat de satelliet die ik van Bjorn(rechts op de foto) heb mogen overnemen,een slag groter is,dan de satellieten
die ik van Menno heb mogen overnemen.
Dat de satelliet die ik van Bjorn heb mogen overnemen,ook origineel is,daar twijfel ik niet aan.
Deze bevat namelijk ook een Philips stempel aan de binnenkant,die je gewoon bij deze satellieten tegenkomt.

Meer
14 mrt 2021 12:51 #89431 door Robin
De twee hoog ohmige satellietjes die ik heb mogen overnemen,zijn toch wel weer iets anders.
Ondanks dat de typeplaatjes erop zitten,lijkt het toch om eerder modellen te gaan.
Het doek wat erop zit is origineel,maar toch anders.
Het is niet het streepmotief,dat Philips vaker gebruikte,maar een soort visgraatmotief.
Ook dit motief werd vaker gebruikt,maar toch is deze weer een beetje anders.
De kous die om de AG9710 speaker zit,is niet rood,zoals ik alleen maar eerder tegengekomen ben,maar zwart.
Menno was ook in het bezit van de basbox die bij deze set hoorde.maar heeft deze achtergelaten in Shanghai,waar hij een tijd van zijn leven heeft gewoond.
Uiteindelijk achteraf gezien,heeft hij wel enorm spijt,dat hij deze daar heeft achtergelaten.

Meer
14 mrt 2021 12:36 #89430 door Robin
Hier nog wat foto's van de binnenkant van de AG9004 versterker.
Misschien dat de technische heren op dit forum nog wat wijzer ervan worden,en ons nog wat nieuwe informatie kunnen geven.

Meer
14 mrt 2021 12:27 #89429 door Robin
Hier wat foto's van de Philips AG9004 voorversterker,die ook van Menno Willems heb mogen overnemen.
Deze versterker is ook afkomstig van de Philips ELA afdeling,maar is geen prototype denk ik.
Het model bevat namelijk al een typeplaatje.
Ook vind ik geen wijzigingen/aantekeningen met stift in de versterker.
Wel geloof ik dat hij in de test fase is gebruikt.
Bij Philips hebben ze er andere knoppen op gezet,waarschijnlijk vonden ze dat iets fijner voor gebruik.
Menno heeft mij verteld,dat hij binnenkort ook even zijn verhaal zal doen,op dit topic.
Dit om het een en ander op te helderen.
Hij zit momenteel nog even in een verbouwing,dus dat zal op zich moeten laten wachten.

Meer
14 mrt 2021 11:57 #89427 door Robin
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Franc, Bert Kn, RR1957

Gemaakt door Kunena